hallo, onze zoon is nu 6,5 maand (3-12-2011 geboren) hij gaat vaker naar de creche, waarbij we van de week de 1e crechedag hebben gehad waarbij ik niet kon komen voeden. ik maakte mij alleen zorgen dat hij misschien niet bij een vreemde zou drinken. het lukt mij namelijk nog steeds borstvoeding te geven. hij eet het volgende: rond 7:00 uur borst rond 10:30 uur borst rond 14:30 uur borst rond 18:00uur borst rond 20:30 uur borst rond 24:00 uur borst dit zijn de momenten dat hij uit zichzelf gewoon wat wilt drinken en dan krijgt hij ook gewoon. de ene keer is de avondvoeding verlaat en drinkt hij om 19:00uur, vervolgens slaat hij wel eens de voeding over van 20:30 uur en drinkt hij rond 23:30 uur, geen probleem. het is een heerlijk, vrolijk jongetje. groeit goed en woog gisteren 9160 gram. bij de borstvoeding drinkt hij de ene keer 1 borst en de andere keer wil hij een 2e, veelal neemt hij 1 borst. wanneer ik er niet ben dan krijgt hij rond dezelfde tijden een flesje van papa waar 100 tot 150ml in zit en dit drinkt hij dan weg. ook krijgt hij om te leren vanaf 6 maanden vast voedsel en prakkie. stukje broccoli of bloemkool vindtie heerlijk, pyamapapje op zijn tijd en zo af en toe een fruithapje/smoothie of een babykoekje. nu mijn punt toen de uk bij de creche was belde de medewerkster mij op en vroeg of hij altijd zo weinig dronk. ik vertelde dat hij drinkt en eet wat hij zelf aangeeft, goed groeit en hier tot nog toe geen problemen had ervaren en hier inderdaad naar mijn gevoel voldoende aan heeft. ik kan tenslotte niet afmeten hoeveel voeding er uit mijn borst gedronken wordt. toch zit er nu na dit gesprek een raar gevoel in mijn onderbuik, alsof alle baby's van zijn leeftijd 5 - 6 flessen van 200 ml moeten hebben. hij heeft ook vet lekkere beentjes met plooitjes, gedraagd zich gelukkig en blij waardoor ik mij ook nooit zorgen heb gemaakt tot deze opmerking. het gaat toch gewoon goed?
Hallo, Ja hoor, je ziet zelf heel goed hoe het met je zoontje gaat. Een baby met flesvoeding drinkt 4 flessen per dag, met een maximum van 800 ml. Wanneer je zoontje 6 keer borstvoeding krijgt, zal hij ook aan deze hoeveelheid zitten alleen is de hoeveelheid per keer minder omdat het over 6 keer verdeeld is! Je hoeft je echt geen zorgen te maken! Groetjes, Petra