Ik twijfel vreselijk! Vooral over het "wanneer"! Ik ben in september gestopt met de pil, nadat ik eigenlijk altijd dacht dat kinderen hebben vooral heel leuk was voor andere mensen. Toen een vriendin van mij zwanger raakte, begon ik toch heel erg te twijfelen en kwam er achter dat ik toch wel heel graag moeder wil worden. Alleen zou ik het liefst pas over 1,5 jaar willen bevallen, dat zou i.v.m. mijn werk het beste uit komen. Maar omdat ik nu dus nog steeds niet zwanger ben, durf ik ook niet meer met de pil te beginnen, misschien ben ik wel helemaal niet zo vruchtbaar! Mijn man is ook heel vaak voor zijn werk in het buitenland, dus tot nu toe hebben we ook niet heel veel kans gehad dat het raak was. Nu heb ik bijna iedere maand dat ik aan de ene kant heel erg hoop dat het raak is en aan de andere kant ben ik heel erg opgelucht als het niet zo blijkt te zijn. Heel dubbel!
Meiden; thnx voor jullie reacties! @Pina, ik begrijp goed wat je bedoeld. Nu heb ik niet zoiets van; het komt beter uit als het nog lang duurt, maar ons leventje zo bevalt me ook prima. Ik heb ook het gevoel dat ik niet zo vruchtbaar ben. Aan de ene kant wil ik NU zwanger zijn, jong moeder zijn lijkt me fantastisch, maar het mag ook wel over een jaartje ofzo zijn. Raar zijn wij, de meesten willen hier direct zwanger zijn en wij vinden het niet erg om weer ongi te worden hihi Soms krijg ik dan het gevoel van; wil ik het wel echt, maar ik denk dat dat het punt niet is. Denk je wel?
af en toe is er "twijfel"...als is dat niet het juiste woord voor wat ik bedoel Maar dan meer in de zin van of het ons zal lukken om ze goed op te voeden en of we de kids alles kunnen bieden wat ze nodig hebben... Ik zie zoveel ellende om me heen, mede door mn beroep, dat je dus ook echt de kant ziet van als het misgaat in de opvoeding of tussen ouder en kind... Dat lijkt me heel erg...en dan is er wel eens een"twijfel"... Haha maar zie ik dan een pasgeboren kindje en hoor ik dat mensen om me heen zwanger zijn, haha dan ga ik er weer voor. Helemaal als ik in mn werk ook natuurlijk positieve dingen zie, hihi dan kun je heel veel terugkrijgen als je een goede relatie hebt met je kids... Dus af en toe een vlaagje van...mmm...onzekerheid denk ik, dat voelt als twijfel...maar een kindje willen we nog steeds dolgraag! Hihi weet niet wat ik dus moet stemmen....
Ik heb ook nee ingevuld! Ik heb dit niet..oook nooit niet gehad om eerlijk te zijn! Als ik moeders zo bezig zie dan denk ik: O dit wil ik ook! Het lijktme wel heel moeilijk om een kind consequent op te voeden! Ik denk dat als je twijfeld..toch beter eerst na kan gaan denken of je het op dit moment wel echt wil! Want anders ben je dadelijk zwanger en dan sta je er niet voor 100% achter! succes! xxx san
Ik heb ook nee ingevuld! Ik heb dit niet..oook nooit niet gehad om eerlijk te zijn! Als ik moeders zo bezig zie dan denk ik: O dit wil ik ook! Het lijktme wel heel moeilijk om een kind consequent op te voeden! Ik denk dat als je twijfeld..toch beter eerst na kan gaan denken of je het op dit moment wel echt wil! Want anders ben je dadelijk zwanger en dan sta je er niet voor 100% achter! succes! xxx san
Ik wilde tot een jaar geleden nooit geen kinderen. Bang dat ik geen goede moeder zou zijn, omdat ik kinderen van andere helemaal niet zo leuk vind. Vooral bang voor de bevalling. Het idee ooit een kleintje in mij kon ik al helemaal niet voorstellen. Op een gegeven moment ging ik er toch overna denken en toen dacht ik ja ik zou best een kindje willen. Vriendlief wou het ook en toen ben ik ook maar gelijk gestopt met de pil. Soms slaat de paniek nog wel eens toe hoor maar dat gaat vanzelf wel een keer over denk ik. Het is toch niet niets zo'n beslissing als je eerst al helemaal nooit wou. Nu maar eens kijken of het ooit gaat lukken.
Ik heb ja ingevuld. Ik twijfel soms of ik nu al toe ben aan kinderen. Wij gaan nog erg veel stappen en reizen heel graag, dat zal straks minder zijn, wil ik dat wel? De tijd zonder kinderen met erg veel vrijheid komt nooit meer terug. Toch weet ik ook heel erg zeker dat ik graag moeder wil worden en liever vandaag dan gister. Heel dubbel dus!
het enige waardoor ik wel eens twijfel is omdat ik wel eens bang ben voor de reacties van anderen! kent iemand dat? ik ben dan bang dat mensen me te jong vinden, maar mijn vriend zegt dan tegen me dat het ons leven is en onze keus! en daar heeft hij natuurlijk gelijk in! ik word binnenkort 24 en mijn vriend is 27 we hebben allebei een vaste baan en hebben ongeveer 2 jaar geleden een huis gekocht, maar toch blijft het stemmetje in mijn hoofd, wat zullen andere er van denken... maar zelf twijfel ik er absoluut niet aan of ik er klaar voor ben, want dat ben ik zeker wel!
Ik heb ook zo af en toe ingevuld. Soms twijfel ik en soms wil ik het heel graag. Maar eerlijk gezegd vind ik iets oudere kinderen ook leuker dan babytjes, maar misschien denk ik er straks wel heel anders over. Het lijkt me namelijk wel heel mooi om een kindje op de wereld te zetten, om iets van jezelf en je vriend erin terug te zien. Qua liefde zou hij of zij niks tekort komen, maar ik vind het ook wel een eng idee. Misschien is de twijfel toch voornamelijk angst. Omdat je hele leven verandert en omdat ik me geen voorstelling kan maken hoe het echt is. Maar als ik mijn neefje of nichtje zie dan lijkt het me ook wel heel mooi. Ik twijfel vooral of ik wel weet hoe alles "moet" maar aan de andere kant, dat leer je vanzelf. En overal ter wereld worden kinderen geboren, dus... Herkent iemand dit ook? groetjes Yfke
ja hoor dat bedoelde ik ook met "twijfel"... Heb twijfel ook tussen haakjes gezet omdat het geen twijfel is of ik wel of geen kids wil...maar omdat ik soms wel denk gaat me dat lukken en hoe moet dat allemaal zo'n ukkie grootbrengen etc... Ik weet dat ik het wel kan maar spannend is het zeker...dus vandaar twijfel of...nou ja weet niet wat het juiste woord is...spanning misschien, haha! In ieder geval willen mn man en ik dolgraag kinderen! Maar t is en blijft spannend!
vanaf kleins af aan speelde ik al "moedertje" en zou het nu weleens in het echt willen uitvoeren nee serieus, mijn vriend en ik zijn het er beide overeens....... we zouden graag papa en mama worden Liefs Shir