Beste allen, Wij krijgen binnenkort een zoontje, en waren beiden gek van de naam Finn. Nu heeft ons eerste nichtje van mijn mans kant de naam Fenna gekregen. De kids schelen straks 1 jaar. We vonden het teveel op elkaar lijken en zijn uitgeweken naar luke, maar zo blijkt onze nieuwe buurjongen van een half jaar oud te heten. Die gaan elkaar straks veel meer tegenkomen, dus dat lijkt ons helemaal geen optie. Over onze andere ideeën twijfelen we nu sterk (Thijs of Sven), waardoor we nu toch weer nadenken over Finn. Daarom hoor ik graag jullie mening. Wel of niet doen?
Als Finn jullie eerste keus is, dan zou ik gewoon voor Finn gaan. Het heeft wat weg van Fenna, maar ook niet meer dan dat. Daarnaast is Fenna een meisje en jullie krijgen een jongen. Zelfs als je Fenna zou afkorten, lijkt het niet op Finn. Gewoon doen!
Ik vind Sven persoonlijk superleuk maar ik vind Finn en Fenna niet teveel op elkaar lijken. Kan prima!
Finn is een erg leuke naam. En het lijkt zeker niet teveel op Fenna. Als jullie het een leuke naam vinden, moeten jullie er zeker voor gaan. Anders krijgen jullie later misschien spijt dat jullie de kleine man geen finn hebben genoemd
Ik vind Finn niet echt op Fenna lijken. Als broer en zus zou ik de namen niet kiezen, maar in jullie situatie lijkt het me prima. Ik vind Sven en Thijs trouwens wel véel leuker.
Ik vind persoonlijk Sven leuker. Maar ik vind Finn echt niet op Fenna lijken. En volgens mij ligt jullie hart bij Finn. Dus ga daarvoor
Ik zou ook gewoon Finn doen. Het lijkt als je het schrijft misschien wel op elkaar, maar als je het uitspreekt klinkt het toch echt anders hoor!
Kan best hoor, maar heb de naam Finn wel al heel vaak gehoord. Er kunnen straks best drie Finnen in 1 klas zitten