Hoi meiden! Wat kochten jullie nieuw bij een 2e kindje? Ik kom niet verder als hydrofieldoeken en een was kussen..
Wij 'moeten' best veel nieuw kopen. Onze dochter spuugde heel veel waardoor ik onwijs veel heb moeten weggooien. We hebben de box en kinderwagen ook weggedaan omdat we een andere wilde. Volgens de vk verwachten wij voor 70 procent nog een meisje, dus ik was alvast wat kleren aan het uitzoeken en het viel me vies tegen heb echt zowat niks meer wat er mooi en goed uitziet. Dus hier dan kleren,washandjes,hydrofielen luiers,box,kinderwagen,boxkleed,flesjes,kolf
Een nieuwe babykamer, wat nieuwe rompertjes, extra hydrofieldoeken, extra flessen, extra maxicosi, nieuwe kinderwagen. En wat nieuwe kleertjes. Meeste kleren kunnen prima nog een ronde mee, maar vind het ook wel leuk als ze ook wat 'eigen' kleertjes heeft.
Extra babykamer, duowagen ernaast, hydrofielen erbij, plankje achter de gewone wagen, extra aankleedkussen, meisjeskleding. En verder weet ik niet meer eigenlijk! Hier 1,5 jaar ertussen. Ooh boommm, jullie gaan er ook niet veel tussen hebben qua leeftijd (dacht namelijk al: nog een mc?)
Een persoonsbed, kledingkast, babykleertjes voor een meisje. Mijn zoontje gaat naar een andere kamer en de baby in de babykamer. Verder heb ik een andere kar gekocht. Vond de mutsy die ik had totaal niet fijn. Nu een bugaboo 2e hands gekocht
Nieuwe slaapkamermeubels voor de oudste: peuterbed en een kledingkast. Toiletartikelen Rompers Duowagen Wij hebben 2 meisjes met bijna 1,5 jaar verschil.
Nieuwe commode en linnenkast (althans, een 2e hands die we opgeknapt hebben), nieuw matrasje, hydrofiel luiers, rompers, pyama's. Toch ook wat nieuwe kleertjes, want de dames scheelden 3 jaar. Toen baby een paar weken oud was: een nieuwe kolf en 2 flesjes.
Nieuwe kamer (showmodel) duowagen (2e hands) kleding (deels geruild met iemand die kindjes in andere volgorde kreeg) babyfoon decoratie babykamer co sleeper co sleeper matras Aerosleep ledikant Billendoekjes box speentjes Diaper champ (marktplaats)
Eigenlijk alles behalve de maxi-cosi, manicure-setje en borstel + kam.. De Joolz hebben we verkocht en een Bugaboo Donkey duo gekocht, het kamertje gebruikt mijn dochter nog en vond ik niks voor een jongen en qua beddengoed, aankleedkussenhoes, badcapes enz had ik alles met roze dus dat ga ik voor een jongen niet gebruiken natuurlijk
Ik heb de bugaboo donkey gekocht, een extra waskussen met extra hoezen, washandjes, spuugdoekjes, paar nieuwe hydrofiele en flanellen luiers, newborn kleertjes want wat ik heb bewaard zit in bijna alles gele vlekken van het spugen. En in alle maten nieuwe rompers, die ga ik niet hergebruiken. Mijn zoontje slaapt nu nog bij ons op de slaapkamer, hij gaat na de warmte naar zijn eigen kamer en de baby komt de eerste tijd bij ons op de slaapkamer. Dus nieuwe meubeltjes hoeven we niet. We hebben wel al een peuterbedje klaarstaan in dezelfde serie als de babykamer. Omdat we nu wat minder hoeven te kopen mag ik van mezelf een paar dingetjes kopen die we eigenlijk veel te duur vinden maar wel erg mooi. Daarom heb ik een wiegdeken van koeka gekocht met wafelstof en teddy en overweeg ik de puckababy the bag newborn te kopen omdat de 4 seizoenen puckababy the bag ook zo goed bevalt!
Hier koop ik bijna alle kleertjes nieuw omdat ik blijkbaar een muts ben die tweedehands voor jongens écht geen leuke kleding kan vinden.. Verder de aankleding van de babykamer (babykamer zelf 2e hands gekocht) en het beddengoed/aankleedkussen. En bij dl hebben we geen voetenzak gekocht voor in de maxi cosi (zomerkindje) en die hebben we zometeen wel nodig dus die wil ik halen. En zoals iemand anders net ook al zei, omdat ik zo weinig nodig heb koop ik die van Koeka terwijl ik hem eigenlijk veeeel te duur vind haha.
Ik heb alles opnieuw gekocht. Fleecedekentjes, inbakerdoek en speel kleed zijn alleen van me dochter geweest.. O en een paar kleertjes die we van mensen van dichtbij hebben gekregen voor onze eerste dochter gebruiken we ook weer maar dan heb ik het over in totaal 5 kledingstukken ofzo Waarom voor de eerste alles nieuw en de tweede niet...?
Bedankt meiden! Eigenlijk heb ik al veel spullen Bij de eerste al wat rekening gehouden dat er een 2e zou komen. * babyfoon met 2 camera's * icandy peach + duo set goedkoop kunnen kopen op mp. * Als we een meisje krijgen heb ik nog veel kleertjes anders wordt het shoppen (L) * En een tijdje terug een family fix + maxi cosi pearl op de kop weten te tikken voor een leuke prijs ( ook mp ) maxi cosi cabriofix hebben we nog! Hier zit er ook nog net geen 2 jaar tussen, en ben erg zuinig op mijn spulletjes geweest. Daar hebben we nu profijt van.
Euhm, alles nieuw kopen voor een 2de vind ik echt onnodig... Ik weet nog geen geslacht, afhankelijk daarvan zullen het enkel kleertjes en wat hydrofielen zijn... De rest is prima bruikbaar! Spaar onze centen dan liever voor een reisje hoor... Wegwerpmaatschappij... Ik doe niet mee!
Zoon krijgt een nieuwe kamer. Dus een peuterbed en kast. We heben onze mura verkocht en een donkey gekocht. Verder is het afhankelijk van het geslacht of er nieuw beddengoed komt. Kleertjes moet ik er sowieso bij hebben. Alle andere spullen hebben we nog van de eerste.
Hier weinig nieuw,een duowagen wat kleertjes omdat ze sneller groeit dan haar zus deed dus de maten kloppen niet helemaal met de seizoenen. We hadden alles bewaard dus we gebruiken het weer.vlekken hier geen last van, als er ergens spuug of poepvlekken in zitten was ik het snel(met de hand) en hang ook veel buiten (poepvlekken verdwijnen dan).ook nog een draagdoek gekocht, bij de eerste een draagzak geleend maar die beviel niet. Bedjes geen probleem mee want ze ligt nu in de familiewieg die groter is dan een standaard wieg dus tegen de tijd dat ze er uit groeit ligt grote zus in een groot bed en kan de jongste in de ledikant.
Ik heb nu echt alles van Koeka,ben er gek op! Maakt mij niks uit of dit het tweede kindje is,we hebben nu ook alweer zo'n 2500 uitgegeven..als het niet meer is Ik persoonlijk vind dat je voor een meisje beter kunt slagen bij de wat goedkopere merken (Hema,Jollein enz) als voor jongens.
Hier voor een derde ook wat nieuwe kleertjes, nieuwe slabbetjes (die hebben allemaal vlekken ), nieuwe hydrofielen, enkele nieuwe speeltjes (bijtringen enzo hergebruik ik niet) ik maak zelf ook wat nieuwe spullen; nieuwe boxbekleding, m/c bekleding, dekentjes, wikkeldeken, ... Deze baby heeft ook recht op wat nieuws, maar mag evengoed mooie spulletjes van broer en/of zus nog afdragen Bij n°2 had ik tweedehands duowagen gekocht en ook nog mura 4 van de eerste, dus wagens genoeg Oh en deze krijgt ook een trip trap, daar zitten de andere twee namelijk nog steeds op! en de kussensets maak ik zelf
Niet veel. Wat andere kleertjes en wat nieuwe washandjes. Wat nieuw beddengoed (deken, 2x laken en hoeslaken en 2x waskussenhoes.) En een andere commode. Niet omdat het nodig was maar meer omdat ik een ander kleurtje in de babykamer wilde dan bij de 1e. Andere commode omdat de 1e te klein was en niet handig. Oh ja, en een 2e kinderstoel. De 1e word nog door de oudste gebruikt.