Na veel wikken en wegen blijven er op onze namenlijst nog twee jongensnamen over. Mijn vraag aan jullie is: wat roepen de namen Jurre of Rune bij jullie op en welke zou jullie voorkeur hebben?
beiden eigenlijk niet echt mijn ding. Maar omdat ik Rune niet prettig vind om uit te spreken kies ik Jurre
Jurre vind ik echt een hele Friese naam (niks mis mee) en bij Rune denk ik idd ook aan die stenen. En daarbij vind ik Rune meer een meisjes naam. Dus ik zou gaan voor Jurre.
Wat is het toch lastig om een jongensnaam te moeten bedenken. We hebben al een zoontje. Die naam begint met een J. Als ik Jurre daarbij bedenk krijg ik zelf een beetje het Jip en Janneke gevoel. Dat heb ik met Rune niet. Rune is dan inderdaad weer wat minder voorkomend qua naam. Grappig om te horen dat er vele van jullie aan de stenen moeten denken. Jurre is op het moment een naam die ik bij ons in de omgeving steeds vaker hoor. Moeilijk, moeilijk, moeilijk dus.
Ik zou zeggen Rune maar ben dan ook bevooroordeeld. Wij hebben een meisje Rune maar ken ook jongens die Rune heten. En als onze Rune een jongen was geweest was het wss ook een Rune geworden. Hier hebben ze alledrie een iets minder populaire en bekende Scandinavische naam.