Hey, Voor mijn zwangerschap hadden mijn vriend en ik zowel een jongensnaam als meisjesnaam. Maar nu we weten dat het een meisje is, twijfel ik over alle namen. Er is geen naam waarbij ik nog zeg dat is het. Ik heb nog tijd, dat weet ik maar toch zit er mee in mijn maag. Mag ik die twijfel wijten aan mijn hormomen? Voorlopig zijn dit onze meisjesnamen: Nora Hellen Julie Lore Hanne/Hanna Mirte En toch springt er geen naam uit. Herkennen jullie dit?
Ik vind Hannah eruit springen Maar ik herken het wel ja. Worden deze namen het niet meer ? Je kunt misschien de namen hardop noemen om er aan te wennen? Soms word je ineens verliefd op een naam.
Ik had ook die twijfel. Voor de zwangerschap allang een jongensnaam en meisjesnaam klaar en tijdens de zwangerschap ineens gaan twijfelen. Toch uiteindelijk besloten voor de naam te gaan die voor de zwangerschap mijn nummer 1 was. Want nu zijn het de hormonen die me laten twijfelen, maar als straks na de zwangerschap die hormonen verdwijnen krijg ik wellicht spijt als ik een andere naam heb gekozen. En de twijfel is nog steeds niet helemaal weg. Maar ik blijf wel bij mijn eerste keuze.
Ik vind het heel herkenbaar. Wij hadden al jaren een jongensnaam en bij alle vrienden/familieleden die een jongetje kregen waren we bang dat onze naam vergeven zou worden. Maar dat gebeurde niet. Toen eenmaal zwanger twijfelde ik ineens aan de naam. Hormonen Het is ook nog al een beslissing. Ik vind Lore echt prachtig! Die springt er voor mij uit. Julie vind ik ook mooi (maar dan wel met uitspraak Sjuulie)
Misschien Flora, Helena, Lena of Leah nog een idee? Bij mij is de reden dan meestel dat ik verder moet zoeken, maar soms heeft een naam ook tijd nodig, als de naam dan steeds terug komt in mijn gedachten, weet ik dat hij toch wel speciaal is.
Ik had die twijfel ook heel erg, totdat de kleine geboren was. Toen ik hem zag wist ik het meteen. Dus je zou ook kunnen wachten tot ze er is.
Precies dit nu aan de twijfel maar we blijven bij de naam die wel al hadden lang voor de zwangerschap
Hannah, zonder twijfel (naam van onze dochter). Julie ook erg leuk, stond bij ons ook op het lijstje toen.
De lijst is ondertussen al een beetje verkleind: Nora Hanne/Hanna Lore Julie Eventjes laten bezinken nu