Hallo iedereen! Gisteravond bij vk geweest, ik had geen bijzonderheden. Voel me goed. Ik ben nog geen half uur thuis of ik begin een zeurderige pijn in mijn onderbuik te krijgen. Dacht zelf mijn rechter eierstok maar dat leek me stug. Vannacht geplast en nog steeds zeurderig gevoel, nu ook een beetje links. En vanmorgen ook een beetje onderrugpijn. Ik heb nooit blaasontsteking gehad maar bedacht me dat ik misschien beter even mijn ochtendurine kon opvangen en laten checken. En inderdaad duidelijk een blaasontsteking. Nu zei een collega dat zij dit ook tijdens haar zwangerschap had vanaf een week of 18 en dat het daarna steeds terugkwam. Uiteindelijk bij 34 weken kreeg ze een nierbekkenontsteking omdat ze dit keer helemaal geen symptomen had gehad van een ontsteking. Is het zo dat wanneer je tijdens je zw 1 x een blaasontsteking hebt gehad je hiervoor dan de rest van je zw extra gevoelig blijft?
Nee, hoeft niet. Ik heb in het verleden erg vaak blaasontsteking gehad. In de zwangerschap 1 keer gekregen en daarna niet meer.
ik heb toevallig gister een kuur voor blaasontsteking gehad, ben nu 13 weken en ik had ook elke X zn rare buikpijn... en na het plassen voelde het niet goed dus heb mijn urine weg gebracht en ja hoor een blaasontsteking! voor de zwangerschap ben ik hier ook mee bekend alleen als ik zwanger ben heb ik altijd veel minder klachten. bij mijn vorige zwangerschap heb ik het ook 1x gehad maar het hoeft niet de hele zwangerschap terug te komen hoor!
Ik had ook een blaasontsteking tijdens mijn 2e zwangerschap. Heb toen cranberry sap van schulp gedronken en de rest van de zwangerschap cranberry supplementen geslikt, nergens meer last van gehad.