educatieve kinder dvds

Discussion in 'De babyuitzet' started by Allahinkulu, Mar 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Ik zoek voor mijn dochtertje van 1.5 leerzame, nederlandstalige, dvds.
    Omdat wij in turkije wonen en ik de enige ben die nederlands met haar praat en merk dat ze toch erg naar het turks neigt met praten wil ik toch wel erg graag wat meer nederlands in huis halen en dus wat dvds voor haar kopen vanuit nederland. Maar wat raden jullie mij aan?
    Ik ben dus niet op zoek naar de lion king ofzo maar echt educatieve dvds waardoor ze nederlandse woordjes ed leert.

Kunnen jullie mij tips geven?

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    ik vind zelf de dvd van bumba heel leerzaam...er komen kleurtjes, namen van dieren en cijfers aan bod...
    en andere kindertjes die allemaal actief meedoen met het benoemen van kleuren ed...

3. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    ik weet eigenlijk niet voor welke leeftijd het is, maar mijn zoontje vind de nijntje dvd's heel erg leuk. die hebben we niet gekocht maar fijn gedownload :D iets van 3 of 4 dvd's met ieder 15 verhaaltjes, dus hoef ook niet iedere dag hetzelfde te zien ;)
    dus mijn tip is, lekker zulke dvd's downloaden :D misschien zijn nederlandse kinderliedjes ook wel leuk voor je dochter?

op marktplaats worden soms ook setjes nederlandse peuter dvd's aangeboden. nu weet ik niet of je zo nu in dan of nederland komt, of hier familie hebt wonen ofzo... anders word het wel lastig ;)

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb een DVD die heet samen zingen. hij is van sesamstraat en er wordt nederlands in gesproken en gezongen. hele leuke liedjes en ik denk erg leerzaam. heb hem gekocht bij de blokker

5. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    waar kan ik het downloaden?
    (dat is inderdaad een heel goed idee..dan kost het ook niet zo veel)

Ik zat ook aan kopieen te denken en dan iemand te vragen het op te sturen maar bij ons heb je niemand met kleine kinderen met kinder dvdtjes hehe..

6. Angel Eyes

ik zal eens vragen of iemand deze DVD kan copieren voor ons. als dat gelukt is stuur ik je wel een PB en stuur ik hem eventueel wel op.

7. Angel Eyes

deze DVD is het

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alle sesamstraat dvd's zijn prima.

Via uitzending gemist kun je toch ook op de PC naar Sesamstraat kijken, of is dat niet meer zo?

Verder: een satelietschotel aanschaffen!
    Dan kun je elke dag naar BVN-TV kijken, heel goed om je Nederlands bij te houden, het nieuws te horen en je kinderen in contact te houden met het Nederlands.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    bumba , nijntje en wat ik ook wel vind dat de dvd's va n hotel de botel ook heel erg goed en leerzaam zijn

10. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    bvn hebben we...en sesamstraat kijkt ze ook wel af en toe..maar het begint geloof i om half 6 of 5 uur ofzo herinner het me even niet goed..maar dat is nou precies een rot tijd voor ons over het algemeen..

de tv staat eigenlijk best vaak aan..en nu heb ik turkse kinderkanalen aan staan..en ik wil gewoon dat ze meer nederlands hoort..dus gewoon echt kinderprogramma's en overdag is daar nietveel op voor kinderen (bvn)

die sesamstraat dvd's zijn leuk ja..vind zelf nijntje ook wel erg leuk..dat keek ik vroeger ook altijd..
    Zal ook eens voor nijntje kijken dan..

Angel eyes: bedankt dat zou leuk zijn!

11. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    ik zie allemaal hardstikke leuke (en best goedkoop) nijntje films..maar allemaal video..geen dvd..wel balen..video speler heb je al jaren niet meer in turkije..is niet eens te koop

12. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

Jun 30, 2007
    2,199
    0
    0
    Antwerpen
    dribbel en sesamstraat dit zijn speciale dvd;s waar kinderen woordjes leren.

Mijn dochter is ook gek op Bumba maar ik vindt dit dus niet leerzaam omdat er ook vaak worden verbasterd worden, bijv. cola zeggen ze Ola! dus ze laten een letter weg.
    maar ze zijn wel erg grappig ;)

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    okey ik zal op zoek gaan naar dribbel en sesamstraat hehe..

14. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja bumba is leuk maar echt niet leerzaam

die bumba zelf spreekt ook niet goed zodat ze daarvan kunnen leren

indd nijntje dribbel het zandkasteel tweenies

15. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

Jan 16, 2006
    3,608
    4
    38
    Female
    Turkije
    Ik heb een bumba cd gekocht via mp..maar ach.dat is dan voor erbij..het was erg goedkoop.
    En nu had er een man gereageerd die allemaal gekopieerde cd's heeft van nijntje en dribbel..wou hij voor het hele pakketje 50 euro..nou dahaag :)
    Ik heb er dus maar 4 uitgekozen

- dribbel op zoek naar woordjes
    - dribbel ontdek het samen
    - nijntje op avontuur
    - nijntje en boris

hoop dat het wat is..

16. chantilly

chantilly Actief lid

May 7, 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    mijn zoontje heeft eens een dvd gekregen van PUPPY HOND.
    ik had er nog nooit van gehoord, maar het is heel leerzaam.
    het gaat over vormen: driehiek, vierkant, cirkel enz....
    getallen enzo....
    echt leuk hoor

ff een link:

http://www.ciao-shopping.nl/Puppy_Hond_ ... en__584037

Share This Page