daar gaan we weer meid voel je niet schuldig als je geen borst geeft , ook kindtje die fles krijgen zijn net zo goed als kindtjes met borst , tuurlijk zijn er genoeg goeie dingen aan borstvoeding,maar als je niet KAN/WIL/LUKT moet je geen schuldgevoel krijgen hoor , je moet 100% aan je gezondheid denken en dan kijken wat je het beste kan doen . ennnnn ik ben eerste week dik teleurgesteld dat het niet lukte ,maar was super blij met flesvoeding , volgende kind als die ooit komt krijgt van mij gewoon die fles met alle liefde
@ DM, Jingles... de voordelen van bv kan iedereen zelf opzoeken, en men kan ook de onderzoeken zelf vinden op internet en daarin wordt meerdere malen gesproken over "significante" verschillen van bv kindjes tegenover fv kindjes, en al die voordelen waar men over spreekt , minder overgewicht, hoger intelligentieniveau,minder allergieën,minder maagdarminfecties, middenoorontstekingen etc etc etc zijn van toepassing wanneer er "tenminste" 3 - 6 mnd exclusief bv wordt gegeven... op borstvoedings.com zijn dergelijke linken naar bepaalde onderzoeken te vinden, zo vond ik laatst ook ik meen ook op bv.com een link naar onderzoeken en hoe deze tot stand zijn gekomen, en op welke manier er onderzoek is gedaan...(zie onderstaande) http://www.zorgvoorborstvoeding.nl/files/NVK.pdf zo is dat Mees...
hoef je ook niet te lezen hoor Mees ik was benieuwd naar hoe men soms de onderzoeken doet en op basis waarvan men soms dingen "beweerd" dus ach als je eens een keertje je zit te vervelen omdat je net bevallen bent, iedereen op bed ligt en jij geen zin hebt omdat je over je slaap heen bent, is het wel interessante kost hoor..
Smoekie en Dirksmama Misschien kunnen jullie PB'en met elkaar, in plaatst van de confrontatie met elkaar in ieder topic aan te gaan. Ik vind het niet zo raar meer dat de meiden moeite hebben om borstvoedingsvragen te stellen. Elvira
ehm denk dat je in de war bent wbt vragen over "bijvoeding" want daar moet ik je gelijk in geven, daar zijn er vele van die geen vraag daarover meer durven stellen uit angst voor negatieve reacties en of discussies... wbt borstvoeding, ik ben ten alle tijden voor het geven van bv maar niet wanneer dit ten koste gaat van de moeder dan vindt ik dat er ook vermeld mag worden dat het geen schande is om fv te gaan geven en dat kinderen daar net zo groot op en van worden als van bv... gr.smoekie
Dank jullie wel van de reacties Zoals ik er nu tegen aan kijk wil ik beginnen met bv. Ik kijk dan aan hoe lang ik dat lichamelijk vol kan houden. Iedere dag of week is er 1 denk ik dan maar. Maar als het na 2 weken lichamelijk echt niet prettig is voor mij dan schaam ik me er niet voor om op fv over te gaan, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd
heel heel veel succes in ieder geval meid, ik hoop van harte voor je dat het mag lukken, maar je hoeft je zeer zeker nooit en te never schamen mocht het onverhoopt niet lukken... fijne bevalling toegewenst.. gr.smoekie
Ik bedoel dus eigenlijk voeding, in het algemeen. Of het nou om fles, borst, bij, of vaste kost gaat. Het is prima als je een standpunt hebt, maar niemand hoeft hem bij elkaar door de strot te duwen ( en dat is wat gebeurd). Het blijft jammer dat alle topics offtopic gaan lopen, doordat dit dus gebeurd. Fijn dat er mensen zichzelf lactivist noemen of whatever maar val anderen er gewoon niet mee lastig. Het gaat ook om de toon die gevoerd wordt. Snappie me? Elvira
Hou jezelf gewoon heel goed in de gaten en kijk uit dat je niet over grenzen gaat waar je niet overheen kunt gaan. En vooral: neem contact op met een lactatiekundige over welke medicatie en in welke mate veilig is, zodat jij zo goed mogelijk in je vel past zonder dat je kind er last van krijgt. En als je moet stoppen, of zelfs niet beginnen kunt: geen einde van de wereld, want er zijn voldoende alternatieven, zowel in de vorm van kunstvoeding als het moedermelknetwerk. Ik heb die medicatie van je opgezocht, losstaand zouden ze op zich allemaal wel kunnen, maar alleen iemand die echt in de materie thuis is kan echt een oordeel vellen hoe dat zit met een stapeling. Aan de universiteit van Texas werkt Dr. Thomas Hale, hij is de schrijver van een boekwerk over lactatie en medicatie dat wereldwijd als standaardwerk geldt. Elke lactatiekundige heeft het boek onder handbereik. Hij heeft ook een forum (dat wegens hacken geen nieuwe vragen opneemt) waar je veel over medicatie kunt lezen. En het is een heel aardige, toegankelijke man. Als je hem een mailtje stuurt met je vraag en je medicijnlijst, zal hij je zeker antwoorden met dingen die je daarna met je behandelend arts kunt overleggen.
@Elvira, ik snap heel goed wat je bedoelt ik probeer ook niemand mijn standpunt door de strot te duwen en doe dat naar mijn weten ook niet, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik vindt dat als iemand een vraag stelt er antwoord gegeven kan worden op de vraagstelling en is het niet nodig om dergelijke onderzoeken omhoog te gooien dat men dingen afraad voor een bepaalde leeftijd..en al helemaal als een TS daar ook duidelijk om vraagt (geen negatieve reacties omdat ze die wel kent) Dan ga je idd al gauw off topic en is de toon niet altijd je van het.. En de meeste topics waar dit betreft gaan om het wel of niet geven van bijvoeding voor de 6 mnd of over het wel of niet gebruiken van nutrix etc. etc tja en moge duidelijk zijn dat ik geen tegenstander ben van het geven van bijvoeding voor de 6 mnd. maar het moge inmiddels ook duidelijk zijn dat ik zeer zeker een voorstander ben van het geven van bv maar niet ten koste van alles.... gr.smoekie
Zo en dan nu even een reactie van een mede chronisch zieke (in mijn geval ms) Toen wij een kinderwens kregen heb ik ook besloten voorlopig geen medicatie te gebruiken, gelukkig was ik en een positie die keuze te maken zonder dat dat al te veel nadelige gevolgen voor mij heeft. Ik heb gekozen voor flesvoeding - als het echt slecht met mij zou gaan na de bevalling zou ik meteen aan de medicatie kunnen gaan - als ik het even niet zou kunnen trekken zou mijn man zonder al te veel poespas de hele verzorging over kunnen nemen. - ik wil graag precies weten hoeveel hij binnen zou krijgen (heb graag overal de controle over ) Ik heb er geen moment spijt van gehad, Kylian vaart er wel bij en de volgende krijgt hier weer gewoon de fles. Groetjes Anita
en zo hoort het ook, datgene "doen" (kiezen) waar je achter staat, en geen enkel andere moeder zou je om je keuze mogen veroordelen, want het is jouw keuze waarbij jij de vrijheid hebt om die ook te mogen maken...