Wat mag een baby van 7,5 maand nu drinken naast de opvolgmelk en water? Ik heb begrepen dat het op die leeftijd nog niet nodig is om veel drinken te geven als je kindje de opvolgmelk drinkt, maar wat doe je op warme dagen of als je kindje toch wat te weinig drinkt? Ik wil niet meer melk geven, maar wel meer vocht. Mag thee? (zit theine in, kan dat kwaad?) Mag diksap? Volgens de fles wel. Hoeveel mag je ongeveer geven? Nog andere suggesties? En geven jullie zelf ook extra drinken? Lize eet fruit, groente, sinds kort een boterham (zonder korstjes, dat is teveel voor haar) en soms een rijstwafeltje/stukje liga. Daarnaast de opvolgmelk. alvast bedankt! Amber
Louise krijgt regelmatig thee, je kunt rooibosthee geven of speciale kabouterthee (De Tuinen) kopen. Dit en water vind ze ontzettend lekker dus ze krijgt eigenlijk nooit iets anders. Je kunt inderdaad af en toe wat diksap geven eventueel aangelengd met een hoop water, let wel op de houdbaarheidsdatum na openen. Zo te lezen eet/drinkt Lize super!
Dank je Manuela. Jajoh, ze is geen 'grote eter', maar wel altijd heeeel blij als ze iets krijgt. Ze geeft het ook prima aan als ze genoeg heeft. (heeft nog nooit gehuild of gejammerd als fles of eten op is bijvoorbeeld) De boterham hebben we een tijd 'geoefend' en nu krijgt ze best veel op! (trots trots) groet, Amber
Nou dan is het hartstikke goed toch?! Ik ben persoonlijk niet zo'n voorstander van de zoete drankjes zoals diksap maar dat is ieders eigen keus. Op warme dagen is m.i. water toch altijd het beste en zolang Louise dat lekker vindt . Meestal krijgt ze het uit mijn glas (ik drink ook veel water), dat is natuurlijk superleuk om uit een "grotemensenglas" te drinken dus dan wil ze wel. Ze geeft ook goed aan als ze meer wil of genoeg heeft, alleen het eten van een boterham wil ze gewoon niet aan, hoe heb jij dat met Lize geoefend? Wat een ontzettend prachtig koppie heeft ze trouwens zeg! En net zo kaal als Louise
Dank je! Louise heeft inderdaad ook zo'n mooi rond hoofdje! (en wat 'n schatje..) boterham: tijdje 'geoefend' met de harde korstjes (en mama die het heel goed in de gaten houdt). Toen ze het kauwen wat doorkreeg, zijn we begonnen met elke dag een klein stukje van de boterham geven: kleine stukjes, lekker op laten sabbelen en kauwen. De eerste keer waren drie mini-stukjes genoeg. De tweede keer al een paar stukjes meer en nu bijna de hele 'binnenkant' van de boterham. De korstjes eet ze nog niet op. Op de boterham smeer ik een dun laagje boter en een dun laagje smeerkaas. Ze vindt het heerlijk! Ik geef liever ook nog geen diksap, maar water drinkt ze niet graag. Ik geef zeer verdunde diksap. Misschien moet ik meer oefenen met een 'echte beker' en meer water. groetjes Amber
thanx! Ik zette gewoon water in een tuitbeker voor haar neer en liet haar lekker aanklooien Ze had al snel door hoe het werkte... Helaas gaat de boterham dus niet echt, ik heb ook geprobeerd zoals jij het met Lize hebt gedaan maar ze begint gewoon te kokken als er een stukje brood in haar mond komt, ook stukjes zoals in een 8+ maanden potje eet ze niet, ze gaat kokken en/of houdt gewoon haar mond open en laat het eruit kwijlen hihi. Ik ben bang dat ze er voorlopig gewoon niet aan toe is. Af en toe bied ik haar wat aan maar het beland vrijwel meteen op de grond.