zijn er nog meer mensen die bang zijn om tijdens de zwangerschap striae te krijgen? Ik heb het nou een klein beetje op me buik, omdat ik een buikje heb, ik denk dat als ik zwanger ben, dit veel erger gaat worden, omdat ik het nou al een beetje heb. Is dit ook nog weg te krijgen met een creme of zo? of zijn die scheuren in je huid voor altijd? En worden deze eventueel ook nog lichter van kleur? zodat je ze niet meer ziet? Liefs meliske
Volgens mij kan je dit niet beinvloeden d.m.v. cremes e.d. Als je pech hebt, krijg je het gewoon. En nee... ik ben er niet bang voor, dat zien we dan wel weer toch?
Ik ben in mijn tienerjaren enorm hard gegroeid, dus striae heb ik nu ook al, vooral op mijn bovenbenen en mijn borsten. Ze worden wel lichter na verloop van tijd, hoor. Inmiddels hebben ze de kleur van de rest van mijn huid, dus je ziet ze haast niet meer. En bang voor striae tijdens een eventuele zwangerschap ben ik niet: Als dat de prijs is die ik moet betalen voor het moederschap, dan betaal ik hem met liefde. Ik ben duizend keer liever een moeder met streepjes dan dat ik glad, strak en kinderloos blijf.
de striae wordt na een tijd wel lichter hoor maar weggaan doet het niet meer, smeren helpt helemaal niets, ik heb me rot gesmeerd en heb een hele mooie landkaart gekregen. ben er ook niet blij mee maar het is nou eenmaal zo.
Toen ik 7 maanden zwanger was van mijn zoontje had ik nog geen stiae.In de achtste maand kreeg ik ze wel,hoewel ik mijn buik altijd in smeerde. Maar ach ja,wat geeft het,je weet waar je het voor doet. Liefs WEn
Ik meen ergens gelezen te hebben dat als je heel veel drinkt je het kunt voorkomen. Doordat je huid wordt uitgerekt, is hij natuurlijk veel droger. Hoe droger hoe meer kans je hebt dat het gaat schreuren. Dus dames: "goed smeren en veel drinken."
Een glad en strak lijf heb ik toch al niet, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Ook ik heb alles over voor het moederschap, Maar vind het toch wel fijn om er een beetje fatsoenlijk uit te zien, ook al heb ik straks een kind. en dan liever met als zonder striae.
Het zou geweldig zijn als je na een zwangerschap er weer strak in je lijf zit, maar voor veel vrouwen gaat dat niet op. Ik heb me ook rot gesmeert met allerlij creme,s en heb het ook tot mijn 7de maand het kunnen voorkomen maar ik groeide zo in eens hard dat de striae,s wel kwamen. In begin vond ik ze lelijk, maar het maakt me nu niks meer uit heb verder gezond kind. Groetjes Anna.
ja dat is natuurlijk het belangrijkste, een gezond kindje! Nou ja afwachen maar he tot ik ooit zwanger ben. Thanx iig voor de reacties.
Ik heb het nu ook al. Ik ben de afgelopen maanden bijna 30 kg afgevallen, dus omdat ik zo dik was waren er her en der al de vervelende rode strepen. De rode strepen zijn weg, maar je ziet nog wel waar ze zaten. Ik weet dan ook wel haast zeker dat ze met een zwangerschap wel weer komen, maar daar maak ik me geen zorgen over en het belangrijkste is toch idd een gezond kindje.
ik heb helemaal niet gesmeerd , en heb ook geen striae op mijn buik , ...wel op mijn benen en wat op mijn borsten , en ach wat meer of minder maakt ook niets uit toch
Ik heb ze nu ook vanwege mijn 1e zwangerschap Maar niet zo heel erg Ik vind het ook niet zo heel erg als je ze hebt Want ze worden wit en dan valt het echt niet zo erg op Ik heb tijdens mijn 1e zwangerschap ook als een gek gesmeerd Maar helaas met 36 weken begon het toch. Ben gewoon lekker doorgegaan met smeren en ik ben er tevreden over, over hoe mijn buik nu is Dus kom maar op met de 2e!!
ik heb het helemaal niet gekregen tijdens mijn eerste zwangerschap, terwijl ik toch een behoorlijke buik had. Had ik ze wel gekregen had ik dat voor lief genomen want wat je er voor terug krijgt is 1000 keer meer waard dan een paar (of wat meer) streepjes op je buik. En je hoeft trouwens helemaal niet zwaarder te blijven na de bevalling hoor, ik zie er weer net zo uit als ervoor!!!! Silly
Met striae is het zo dat hoe jonger je bent hoe meer kans je maakt ze te krijgen. De oudere moeders hebben er vaak helemaal geen last van. Ik was (volgens huidige standaard) een redelijk jonge moeder met 25, en heb alleen een heel klein beetje striae helemaal op mn onderbuik tegen mn lies aan, dat zie je dus niet in een bikini of heupbroek. Het heeft veel te maken met aanleg, dus erg veel kun je er niet tegen doen. Wat ik wel gehoord heb is bindweefsel massage dan rol je je huid tussen je vingers zo moet je dan je hele buik masseren. Insmeren met creme blijft erg oppervlakkig en daar zit het probleem niet, het is het bindweefsel dat scheurt als je dat vroeg in je zwangerschap begint te doen dan zou dit kunnen werken.
Ik heb ook al best veel striae!! Overgehouden aan het snelle groeien in de puberteit. Voornamelijk op m'n borsten, heupen en bovenbenen. Dus mij maakt het helemaal niet meer uit! Heb op m'n 15e ook al heel wat van die cremes geprobeerd. Maar het wordt alleen iets lichter. Zodra je stopt met smeren, zie je ze weer. Ik heb nu zo iets van, het hoort bij me! En hetgene dat er nog evt. bijkomt na een zwangerschap neem ik voor lief. Je krijgt er iets vele mooier voor terug!!
als ze lichter van kleur worden is het idd niet erg. Dat wist ik ook niet. Ik heb er sinds kort een paar op me buik, maar die zijn echt flink rood. Dat vind ik toch echt lelijk. Hopen dat ze snel witter worden....
kun je niks aan doen, je krijgt het of je krijgt het niet. je krijgt er wat moois voor terug; dus....