twijfel..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nica1, 12 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nica1

Nica1 Lid

12 mei 2008
    5
    0
    0
    Hallo allemaal,

We twijfelen over het al dan niet (proberen) te krijgen van een derde kindje.....
    We hebben al een dochter van 8 en een zoon van 4 en een half die erg close met elkaar zijn.
    Aan de ene kant lijkt het ons geweldig om het allemaal nog eens te bleven nu we wat "ouder" zijn ( ik 33 en mijn man 35) en ook de kids lijkt het geweldig , maar aan de andere kant loopt het nu allemaal goed en wat als straks een van de kids "buiten de boot valt" door het leeftijdsverschil.
    Of dat het babytje een wig drijft tussen de twee oudsten?

Twijfel, twijfel, wie heeft ervaring (positief of negatief) advies en/of goede raad?

groetjes Nica

2. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Ik heb zelf een zusje dat nu 12 is, ze is wel altijd heel erg verwend door ons allemaal, en we moesten kijken met vakanties en dergelijke een aantal jaren geleden omdat je dan weer een klein zusje mee neemt, maar buiten de boot vallen? Nee. Mijn broertje en ik vonden het allebei erg leuk om zo'n klein zusje te hebben.

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben zelf 6 jaar jonger dan de ene broer en 9 jaar jonger dan mijn andere broer!
    Het lijkt wel een beetje op de leeftijden van jou kinderen en een eventueel kindje!
    Ik heb dus 2 broers, die goed met elkaar overweg konden en toen kwam er nog een klein meisje!
    Ik heb nooit het gevoel gehad buiten de boot te vallen en mijn broers waren en zijn nog steeds helemaal gek op mij! ;)
    Succes met de vraag: wel of niet! ;)

4. bloemeke74

bloemeke74 Nieuw lid

14 mei 2008
    2
    0
    0
    Hoi!

Wij zijn bezig voor een derde wondertje (eerste ronde) en ook ik heb heel lang getwijffeld. Ik heb 2 jongens van 6 en 2 die ook dikke vriendjes zijn. Maar uiteindelijk ben ik toch overstag gegaan. je kunt de toekomst niet voorspellen en voor hetzelfde geld gaat het wel heel goed,dan is het genieten! Veel succes hoor met jullie keuze!

5. mamadeb2007

11 feb 2008
    10
    0
    0
    wij zijn thuis met zn 5-en. Mijn jongste broertje moet nog 8 worden. Hier zit dus 20 jaar leeftijdsverschil tussen. Mijn oudste broer en ik schelen slechts 2 jaar, maar we hebben het nooit vervelend gevonden dat wij op latere leeftijd nog eens 2 broertjes en 1 zusje kregen. Mijn zusje van net 14 en mijn oudste broer zijn zelfs heel close met elkaar.
    Toch kan ik het wel begrijpen dat je gaat twijfelen. Alleen denk ik dat jullie vooral moeten doen waar jullie je goed bij voelen. Commentaar zal er waarschijnlijk toch wel komen. Dat was bij ons in elk geval wel heel extreem.

Succes met de beslissing!

Groetjes mama van Wessel

6. Milla

Milla Niet meer actief

Als je echt een kindje wilt zou ik dat niet af laten hangen van broers/zussen en hun leeftijd. Je kiest neem ik aan voor een kind uit eigen verlangen, niet uit verlangen van je andere kinderen.
    Wat dat buiten de boot vallen betreft, dat heb je toch nooit in de hand, je kunt nooit voor je kinderen bepalen welke waarde ze later aan hun broer zus hechten, zelf niet voor de kinderen die je nu hebt. Als het niet klikt of als er iemand buiten de boot valt heeft dat denk ik meer met karakter dan met leeftijd en aantal kinderen te maken.

7. Ik heb 2 zussen, de een 2 jaar ouder en de ander 5 jaar. We konden nooit met elkaar opschieten totdat we volwassen werden, dus ja misschien kunnen ze niet met elkaar opschieten in hun jeugd maar erna wel, je weet het niet van tevoren. Als jullie een groot verlangen hebben voor een derde kindje, waarom zouden jullie er dan niet voor gaan?

Deel Deze Pagina