twijfelde je bij aankoop huis/appartement

Discussie in 'De lounge' gestart door bereke, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

twijfels of niet

1. totaal geen twijfels

2. lichte twijfels

3. lang getwijfeld

4. overtuigd door partner/....

5. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Hallo,

Even informeren hoe het bij andere mensen gegaan is toen ze hun huis/appartement kochten. Waren jullie direct overtuigd wegens helemaal verliefd of waren er twijfels?

Ga proberen er een poll aan toe te voegen... .

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    toen we hier binnen kwamen hadden we beide zoiets van jaa dit is het.
    uurtje later een bod gedaan en 1,5 uur na het bod kregen we telefoon van de makelaar dat van ons was!

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij dit huis heb ik absoluut geen moment getwijfeld, ondanks dat er heeeeel veel moest gebeuren. Het was qua ligging en indeling en alles gewoon perfect. Het huis is bijna hetzelfde als het huis waarin ik ben opgegroeid, dus ik voelde me bij binnenkomst helemaal thuis (al heb ik wel het geluk dat ik door de inrichting van dat moment heen kon kijken, want dat was echt om te janken, haha).

4. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Was gelijk verkocht toen wij hier voor het eerst binnen kwamen. We hadden al verschillende huizen gezien maar daar had ik niet het gevoel dit is het.

5. Dana

Dana Niet meer actief

geen moment getwijfeld, we woonden toen tijdelijk bij schoonouders in omdat ons andere huis al verkocht was, ik zou direct blij geweest zijn met elk huis als we daar maar weg waren :D

6. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    wij twijfelden geen moment. We hebben uiteindelijk het huis kunnen kopen waarvan we zelf jaren van dachten 'als we daar toch eens konden wonen' en uiteindelijk kwam er zo'n huis vrij en bleek het ook nog eens binnen ons budget te passen en we hadden ook nog eens het geluk onze andere koopwoning binnen een week verkocht te hebben.
    Dit huis was trouwens niet echt in beste staat qua onderhoud, maar daar hebben we een 10 jaren plan van gemaakt en we zijn langzaam op weg om alles weer perfect voor elkaar te krijgen.

7. lea

lea Fanatiek lid

Wij wilden dit huis zoooo graag, en hebben eerst een half jaar/jaar moeten wachten, het was eigenlijk te duur. toen het in prijs werd verlaagd waren we er meteen bij, en hebben een bod gedaan, dit was het enige huis waar ik echt helemaal weg van was......

8. mol81

mol81 Niet meer actief

Direct een goed gevoel maar wel eerst wat onderzoek gedaan. Oud huis dus was wel bang voor rare dingen. Daarom enige twijfel. Gelukkig viel het allemaal mee.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    geen moment getwijfeld, moest een hoop aan gebeuren, maar ik zag het al klaar in mijn hoofd.

Persoolijk denk ik, als je twijfelt of je een woning moet kopen, kan je er beter maar vanaf zien, daar ga je later namelijk spijt van krijgen. Maar dat is mijn persoonlijke mening

10. Rozelief

Rozelief Niet meer actief

Hier geen twijfel, maar ik vond het wel heel spannend om ons oude vertrouwde huis te gaan verlaten. Gelukkig kregen we er iets veeeeel mooiers voor terug, en dus ook geen moment spijt gehad.

11. bereke

bereke Niet meer actief

Het ligt meer aan mijn karakter dan aan de woning dat ik twijfel, Strijkkraal ;). Ik twijfel echt bij alles: haren laten groeien of toch maar iets korter, gaan we weg of blijven we lekker thuis vandaag, neem ik kaas of vlees op m'n boterham,... . Dus niet abnormaal dat ik ook of net juist twijfel bij zo'n grote beslissing denk ik.

Maar wou toch eens weten hoe dit bij andere mensen gaat.

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb gestemd: Enige/lichte twijfel

Waarom? Omdat het gewoon om een hoop geld gaat. In ons geval was het onze 1e koopwoning. Een woning met een speciale regeling, waarbij we de grond pachten in plaats van gekocht hebben. Hierdoor wonen we nu in een nieuwbouw-eensgezinswoning, voor 150.000 euro. Met grond erbij was de prijs 225.000 euro geweest.
    Dus voor ons was dit ook wel de enige kans eigenlijk om een 'echt' huis te kopen... Maar ondanks dat het perfect was, vond ik het dus wel eng. Ik zie altijd al snel heel veel 'wat als'en' :p hihi..
    maar oke, we wonen hier nu een jaar met veel plezier.

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik heb "anders" gestemd. We wisten voordat we het huis kochten dat we er niet lang wilden blijven wonen. Het is een nieuwbouwhuis en we wilden later door naar een jaren 30 woning in een wijk die kindvriendelijk is. Was dus absoluut geen liefde op het eerste gezicht. Nu staat ons huis dus te koop en hopelijk wordt ie snel verkocht ;)

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Echt verkocht was ik niet, het was nog in aanbouw. Maar we gingen er wel direct voor. We zagen zoveel voordelen tov het appartement waar we hiervoor in zaten.

Vrij recent zijn we wel verliefd geworden op een huis. Allebei direct overtuigd :) Alleen moeten we zeker een half jaar wachten voordat we weten of we het kunnen kopen. Dus hopelijk blijft het nog even te koop staan. ;)

15. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Wij waren beide gelijk overtuigd. We wonen er alweer 2 jaar bijna
    We blijven hier ook wel jaaaaaren wonen. Grote (hoek) eensgezinswoning in een kind vriendelijkebuurt

16. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij waren gelijk overtuigd: een waanzinnig 4 verdiepingen tellend jaren 30 huis met alle karakteristieke eigenschappen er nog in. Yep dít huis gingen we kopen en dat hebben we ook gedaan. Geen moment spijt, wil er nooit meer uit.

17. bereke

bereke Niet meer actief

Wel fijn dat er zoveel mensen in hun droomhuis wonen :)!

18. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Zoals velen hier, totaal geen twijfels. Ik heb nu 2x een huis gekocht en beide keren een gevoel van 'thuis komen' gehad bij de bezichtiging. Natuurlijk kijk je naar praktische zaken, maar vervolgens moet het ook goed voelen, als een oude jas die je aantrekt.

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier geen twijfels! Fantastisch huis voor een hele goede prijs. Het voelde meteen als thuis toen we gingen kijken. Op dat moment waren de verkopers al in onderhandeling, maar geluk bij een ongeluk, de andere partij kreeg de financiering niet rond en toen was het van ons. Het was dus ook echt voor ons bestemd, zoals wij al aanvoelden. Tuurlijk is het wel eng en spannend want het is inderdaad een hoop geld! Maar soms moet je die stap gewoon zetten.

20. Maia

Maia Niet meer actief

over het huis zelf hadden we geen twijfels, wel lichte twijfels over de prijs. maar we vonden het zo leuk dat we het maar gedaan hebben ;)

Deel Deze Pagina