twijfelde je bij aankoop huis/appartement

Discussie in 'De lounge' gestart door bereke, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

twijfels of niet

1. totaal geen twijfels

2. lichte twijfels

3. lang getwijfeld

4. overtuigd door partner/....

5. anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

2e huis waar zij gingen kijken... ik liep de gang in, en de keuken/woonkamer.. toen wist ik meteen.. DIT IS HEM.. toen had ik de andere 4 verdiepingen nog niet eens gezien !!

ik vind dat je bij een huis echt meteen moet voelen dat het goed zit.. als je twijfelt of over gehaald moet worden dan is het niet het juiste huis voor je !

en ikzelf ben ook een twijfelkont hoor... ook met de boterham haha. Wat wil ik erop. sta zo 5 minuten te denken aan het aanrecht :p.. met haren laten knippen ook, in de winkel.. echt met alles!! maar met dit huis gewoon echt niet !!..
    het is een jaren 30 huis, en echt alles moest opnieuw.. maar ik zag gewoon al helemaal voor me hoe het ging worden, echt mijn/ons huisje !!

2. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

lichte twijfel en waarom? omdat het huis nog gebouwd moest worden en het een nieuw type was, dat nog nergens anders stond. En we gingen verhuizen naar een andere woonplaats waar we helemaal niet kenden.

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb erg lang getwijfeld.
    Toen we dit huis kochten was het in erg slechte staat.
    Er moest veel verbouwd worden, maar nu we daarmee al een heel eind zijn is het wel een prachtig huis met veel historie. Geen moment spijt gehad van de aankoop :)

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Geen enkele twijfel gehad. Anders had ik het ook niet gekocht.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Geen moment getwijfeld.. maar goed, we hebben het overgekocht van familie:)
    We hadden aan de oom en tante van mijn man verteld dat we zo langzaamaan op zoek wilden naar een huis..

Een paar weken later kregen we telefoon dat ze wilden verhuizen en dat ze meteen aan ons dachten.. We hebben ooit tegen ze gezegd dat als er zo'n huis vrij zou komen, we direct wilden kijken of we een hypotheek konden krijgen.. En zo gezegd zo gedaan.. Het is een jaren 30 huis, waarvan ze een badkamer hebben aangebouwd boven.. Plus een nieuwe keuken, die was toen 7 jaar oud en nog helemaal goed.. hoefden ook praktisch niks te verbouwen dus ideaal.. Na een paar gesprekken met de bank hadden we de hypotheek..

Inmiddels wonen we er 2.5 jaar en ben nog steeds blij met ons huis:D

6. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Hier lichte twijfel...

Het huis vind ik helemaal super. Wij laten een huis bouwen, dus kunnen we zelf weten hoe we het willen hebben. Echter twijfel ik over dingen als: is het niet teveel geld, is het niet te groot, is de tuin niet te groot (zijn beide geen fan van tuinieren) etc etc.

Tsja.... we doen het toch en we zien wel hoe het gaat. Ik weet van mezelf dat ik me wel thuis ga voelen in het huis. Als de locatie goed is, dan komt het met het gevoel voor het huis ook wel goed (is mijn ervaring).

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben echt overtuigd door mijn partner, ik had liever dichterbij de bewoonde wereld gewoond.

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het huis wat we een paar jaar geleden hebben gekocht heb ik geen moment bij getwijfeld.
    Lekker ruim, veel licht en super omgeving *en een super buurt die veel onderneemd samen maar dat wist ik toen nog niet hihi*
    Ik had voor we er kwamen wonen, maar wel al hadden gekocht, al contact met buren via de straathyves.
    Helemaal super vond ik het toen al.

Mijn vorige huis heb ik heel lang over getwijfeld, ook omdat het ver weg was en ik daar niemand kende.. ja mn schoonouders toendertijd, nu alweer een paar jaar ex schoonouders.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij hebben niet getwijfeld, het huis is perfect, de tuin ook, de wijk is ruim en kindvriendelijk opgezet, maar daar houdt het mee op. Allemaal faciliteiten die vanzelfsprekend zouden moeten zijn in zo'n grote woonwijk, zijn niet aanwezig of verkeerd opgezet, de mensen die er wonen zijn erg gesloten, kortom, in de wijk en de plaats zelf heb ik me flink vergist. Ons huis gaat de verkoop in en we gaan mooi weer terug naar onze vorige woonplaats. Helaas krijg je daar voor wel een minder groot huis voor die prijs voor terug, maar ik woon liever kleiner in een omgeving die naar mijn zin is, dan royaal, maar van alles af in zo'n ingekakte slaapwijk.

10. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Hier lichte twijfels, lag niet aan het huis, maar meer aan de plaats.
    Moest er dik 100km voor verhuizen.

Maar bevalt me al een paar jaar prima:)

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik twijfelde ook, maar mijn man wilde het heel graag dus ben ik erin meegegaan.

12. pijman

pijman Niet meer actief

Het was niet mijn droomhuis maar voor het geld dat we te besteden hadden, en in vergelijking met de huur die we voorheen betaalden was het de beste keus een weloverwogen besluit. Ik weet wel dat ik, starende uit het dakraam, me wel voor kon stellen dat we er iets moois van konden maken. Ik heb ook huizen gezien waarvan ik dacht; nee en dat bleef dan ook een nee. Het is de juiste balans tussen gevoel dat je bij een huis hebt en de rieele overwegingen die je moet maken.

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Btw, zijn er veel mensen die een jaren 30 huis hebben?
    Lijkt of er in dit topic best wat voorbij komen...

14. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yep hier eentje ... heeft z'n voor- en nadelen overigens ;) Onderhoudstechnisch zou ik soms wensen dat ik in een gloednieuwe woning zou wonen, maar mijn woongenot en het feit dat ik na bijna 9 jaar nog altijd met trots naar mijn voorgevel kijk als ik de straat inrij wegen voor mij nog altijd zwaarder dan het onderhoud ;)

Deel Deze Pagina