Hier mijn verhaal... Vorige maand werd ik niet ongesteld, ik testte steeds negatief en 10 dagen overtijd werd ik na de sex licht ongesteld. Uit een bloedtest bleek dat m'n hcg wel oplopende was (maar blijkbaar niet genoeg voor een positieve test dus). Deze maand weer niet ongesteld, na 6 dagen overtijd waagde ik een test en ja hoor, positief! Volgens de dokter zou ik al 8 weken kunnen zijn (als de bloeding van vorige maand door de sex kwam), dus ik heb vandaag een vaginale echo gehad maar er was helemaal niks op te zien. Ontzettende angst en teleurstelling dus. Het zou kunnen dat ik vorige maand een VMK heb gehad, en deze maand toch zwanger ben geworden, dan ben ik namelijk nu 5 weken en 1 dag zwanger. Mijn vragen: - Kun je met 5 weken al iets op een vaginale echo zien? Je zou dan toch het vruchtzakje kunnen zien, of verschilt dat per persoon? - Zou ik positief kunnen testen omdat ik vorige maand een VMK had? (Het lijkt mij van niet omdat ik vorige maand steeds negatief testte maar ik wil het toch voor de zekerheid weten!) Ik weet niet wat ik ervan moet denken dus info+antwoorden zijn heel erg welkom!
hey meis Dit had ik ook ze dachten zelfs aan een bbz omdat er niks te zien was nu 9 weken later een mooi kloppend hartje ik was toen 5 weken en 2 dagen zwanger en er was niks te zien week later een ringetje en weer 2 weken later een kloppend hartje. Ik weet natuurlijk niet hoe het bij jou is maar het is goed mogelijk dat je gewoon nog niet zover zwanger bent. heel veel sterkte liefs claire
Hi Claire, Ontzettend bedankt! Dat is een ontzettend geruststellend antwoord. Ik zit nu namelijk in Indonesie (en dokters hier zijn niet altijd fantastisch) en de gynaecoloog zij dat het helemaal niet 'normaal' was dus wij maakten ons al zorgen! Maar gelukkig is het dus wèl normaal Vol spanning de komende 2 weekjes door en dan weer terug dus, dankjewel!!!
Ik krijg hier vrijdag een inwendige echo. Als het goed is ben ik dan 7 weken. Eerder was niet slim volgens de dokter omdat er dan toch nog niet veel te zien zal zijn en Jenne alleen maar ongerust kan maken. Dat kan dus hoor, dat je met vijf weken nog niets ziet!!!
Bij mijn 1e zwangerschap moest ik naar de gyn toen ik 6 weken en 5 dagen zwanger was, er was alleen een vruchtzakje te zien. We werden naar huis gestuurd met de woorden: Even afwachten, hoe kan mis gaan maar ook goed. Twee weken later moest ik weer terug voor een echo. Toen was er een klopppend hartje te zien. Maar ik bleek toen pas 6 w en 5 dgn te zijn. Dus bij de eerste echo was ik nog maar 4 w en 5 dgn. Maar bij mij was er toen dus wel een vruchtzakje te zien. Ik wen sje veel suc6!
Heel erg bedankt dames! Ik werd toch een beetje ongerust van de onduidelijke gynaecologe. Als ik over 2 weken en goede echo heb en het hartje klopt, zou ik er dan vanuit kunnen gaan dat het verder goed zal gaan? Wat denken jullie
Op een inwendige echo zie je met 5 weken over het algemeen een vruchtzakje. Was er ook geen verdikt slijmvlies te zien? Er moet in principe wel iets te zien zijn op een inwendige echo. Als je vorige maand een vroege miskraam hebt gehad, dan test je daardoor nu niet meer positief. Je HCG-waarde was nog niet zo hoog. Bij een latere miskraam kan het soms wel 6 weken duren voordat het HCG uit je lichaam is. Maar je hebt in de tussentijd negatieve testen gehad, dus het was al uit je lichaam. Als je over twee weken 7 weken zou zijn, dan moet er een duidelijk vruchtje van ongeveer 1 cm met een kloppend hartje te zien zijn. Helaas wil een kloppend hartje niet altijd zeggen dat het definitief goed blijft gaan. De kans op een miskraam is wel heel klein, maar tot de 12 weken-grens blijft het spannend.
Bedankt voor de duidelijke reactie! Ik heb net m'n bloedresultaten terug gehad van de dokter, zondag was m'n HCG 750,5, dus het zou morgen ongeveer 3000 moeten zijn. We gaan morgen toch nog 1 keer bloed laten prikken om te kijken of het stijgt, maar ik heb er een goed gevoel over!