twijfelen aan jezelf,nog niet bevallen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovelie, 11 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ladies...

Morgen ben ik 41 wkn en wordt ik ingeleid. Gisteren had ik nog geen ontsluiting, wel verweking van de bmm. Ik ga alleen enorm aan mijzelf zitten twijfelen enz waarom het allemaal zolang duurt. Ik weet dat ik geen uitzondering ben, maar toch vraag ik me af waarom het nou juist bij mij dan zolang moet duren allemaal en juist ik dan weer ingeleid moet gaan worden...ik wordt daar heel onzeker van.

2. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Een normale zwangerschapsduur is tussen 37 en 42 weken.dus er is niks geks aan je lijf.artsen nemen tegenwoordig minder risico als je overtijd gaat maar in principe kan je gewoon langer lopen zonder inleiding mits echo's goed zijn.

3. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Lovelie wat vervelend dat je je zo onzeker voelt. Ik begrijp je goed hoor. Vier jaar geleden was ik 42 weken toen ze me gingen inleiden. Balen, maar langer was gevaarlijk. Heb me er helemaal bij neergelegd en alle rust gezocht die laatste dagen. De ochtend van de inleiding begon bij mij de bevalling alsnog spontaan. Ik geef je geen valse hoop hoor, de kans is erg klein dat dat nog gaat gebeuren natuurlijk, maar die rust was wel goed. Was compleet uitgerust voor de bevalling en alles vlotte prima.

Succes morgen!!

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Geef het de tijd. Tot 42 weken is heel normaal.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wat vervelend dat iedereen vanaf 37'weken al te wachten zit en mensen vanaf 40.0 al denken overtijd te gaan... Bevallen in week 40 en 41 is heel normaal, helaas. Ik heb toen zelf ook wel ervaren dat het wachten lang duurt maar het hoort erbij. Probeer nog je rust te pakken waar dat lukt!

6. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik word een beetje treurig van je bericht, kan jij niks aan doen.. maar de maatschappij wel.
    Ten eerste, je hoeft helemaal niet ingeleid te worden, je moet helemaal niks! Jij bent de baas, waarom zou je je laten inleiden? 41 weken, 42 weken, dat is een volkomen normale zwangerschapsperiode, zelfs aan 42+ is niets raars! Een kindje komt als hij daar klaar voor is en de een heeft langer nodig dan de ander.

7. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Psychologisch gezien zou het beter zijn als je niet als uitgerekende datum 40 weken krijgt, maar als "uiterlijke bevaldatum" 42 weken. Zoveel vrouwen hebben toegeleeft naar die 40 weken, en als ze dan nog niet bevallen zijn trekken ze het niet meer.
    Terwijl het idd perfect normaal is om na de 40 weken te bevallen, maar liefst 60% van de spontane bevallingen zijn na de uitgerekende datum.
    En inderdaad inleiden "moet" helemaal niet, tenzij er een medische reden voor is zoals groeivertraging, zwangerschapsvergiftiging, langdurig gebroken vliezen of bv te weinig vruchtwater.
    Inleiden "mag" op eigen verzoek vanaf 41 weken, maar blijft een verhoogd risico met zich meebrengen op comolicaties en kunstverlossing of keizersnede.
    Vanaf 42 weken pas wordt het risico op afwachten groter dan de risico's van een indleiding.

8. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Je mag juist trots zijn op jezelf! Jouw baby heeft het zo fijn bij je dat het nog lekker warm en veilig blijft zitten voor het koud in de buitenwereld komt. Inleiden vond ik geen prettige ervaring. Er zijn ook massages en 'natuurlijke' dingen om de bevalling eventueel op gang te laten komen. Ik zou daar rond de 41 weken mee beginnen als ik het nog een keertje mag meemaken. Geeft natuurlijk geen garanties, alsnog geeft je kindje zelf aan wanneer het zin heeft om te komen. Maar zou voor mij wat natuurlijker voelen. Liefs

Deel Deze Pagina