Ik baal daar ook altijd zo van...leuke mama-Fenderdag, eindigt het boos en in tranen. Zo'n domper is dat, als je zelf je best deed om er iets leuks van te maken. Dan denk ik wel eens "ik had je net zo goed voor de tv kunnen zetten en zelf een goed boek lezen". Vorige week was mijn vriend een week weg en werd ern leuke dag ook zo afgesloten. Eerlijk waar, toen heb ik ook even zitten janken toen hij in bed lag. Puur omdat hij zo dwars was terwijl ik het de hele dag euk had gemaakt. De echte driftbuienfase was bij onze zoon rond de 10-18 maanden en is nu grotendeels voorbij, maar nu kan hij enorm in een fase van continu protest blijven hangen. Wat er dan ook gebeurd, al bied ik hem ijs aan, hij blijft bozig overal nee op roepen. Dit gebeurd mn als hij gecorrigeerd word. Hij kan totaal geen tegenspraak verdragen. Toch schijnt het goed te zijn voor de ontwikkeling als ze zo tegendraads zijn. Maar soms mag het wel een beetje minder... Ik merk zelf dat onze zoon meer tegendraads is op dagen dat hij het leuk heeft gead, bv dierentuin, speeltuin. Ik heb jaren als weekendbaan aan de kassa van een dierentuin gewerkt, enorm veel kinderen gingen brullend en gillend mee huiswaarts na afloop...
Mijn dochter gaat elke avond rond 19:30-20:00 naar bed wat ik persoonlijk al aan de late kant vind. Als ik haar na 14:30 nog laat slapen dan wordt eerder genoemde tijd nog later. Het is helaas niet zo dat als ze later op bed ligt ze dan ook later dan 6:15 wakker wordt
Hier ook een korte slper... Maar win hebben wel lang volgehouden dat ze een uurtje op haar kamer moest spelen 's middags. Soms sliep ze dan toch... maar meestal was ze echt wel weer een stuk gezelliger zelfs als ze niet sliep. Typisch gevalletje "slaap je niet, rust je toch uit"