Twijfelen aan vaccinatieprogramma?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

#21 minon, 16 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2014
    Het RIVM houdt zich ook wel aan de richtlijnen maar als je het over richtlijnen hebt (mbt geven en vooral opslag van de vaccins) dan gaat er meer mis bij de consultatiebureaus door onwetendheid over de richtlijnen.
    Tijdje terug in apotheek (wij hebben zn open keuken idee apotheek dat je alles kunt zien) stond een vrouw voor me die medicijen uit de koelkast nodig had. Die kast begon te piepen en gaf 12 graden aan. Roept ze tegen collega ".... Druk ff op dat knopje dan stopt het piepen. Misschien toch eens iemand laten komen want is nu al zoveel maanden". Toen dacht ik nog wtf die vrouw zal oversture medicijnen meekrijgen omdat die koelkast veel te warm is. Niemand kijkt er blijkbaar naar want ze drukken gewoon op knopje dat het piepen stopt. Zoiets zou dus ook heel makkelik op een cb plaats kunnen vinden waar levende vaccins in de koekast staan. Wat doet het virus wat erin zit bij die temperaturen?? Daar kun je helaasniks over vinden.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Overigens jeeft de oudste de bmr pas met 18 mnd gehad hij was elke x ziek dus wilde het cb hem niet prikken.

Misschien dat ik dit met de jongste ook wel ga doen ben er nog niet over uit.

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

En DIT valt nu precies onder ordinaire bangmakerij. Sorry, maar dat heeft niks met het RVP te maken. Als het al waar is dan is het gewoon een domme CB arts en niks meer niks minder. Dat zijn ook fouten die mijn HA kan maken met de griepprik bijv.

Verder denk ik dat het niet-vaccineren voornamelijk voortkomt uit angst en eerlijk; mede door die angst en later door wat ik las op internet (fout, fouter,foutst) begon ik ook te twijfelen. Ik zag het al bijna voor me hoe mijn zoontje *out* zou gaan na het krijgen van zijn prikjes. Uiteindelijk kwam ik een beetje bij mijn positieven. Mijn moeder heeft ook de mazelen gehad bijv. en die was er letterlijk dood en doodziek van. Het irriteert mij dan ook dat er wordt gesproken over deze ziekten alsof het niks anders is als een ordinair griepje. Bij bijna al deze ziekten is bijv. hersenvliesontsteking een logische complicatie en daarbij hoeft het allemaal niet dodelijk te zijn om je kind letterlijk door een hel te laten gaan heh?

Ik vind dit dat bijv. ook een interessant artikel en is ook zeker waard om in de overweging meegenomen te worden.

Parents Choose Not to Vaccinate Their Kids & Come to Regret It | The Stir

Ook als je niet vaccineert kan het echt gruwelijk fout gaan! Maar dat schijnen een hoop mensen altijd even vergeten te melden.

Oja en tetanus is nu niet echt een ziekte wat je 'zeldzaam' kan noemen.

4. echtniet27

echtniet27 Niet meer actief

Over een paar weken krijgt ons kindje haar 1e prikken. Ik vind het idee verschrikkelijk. Maar ik geloof dat het voor haar goed is.

Ik volg het hele vaccinatie programma omdat ik geloof dat dit het juiste is voor mijn kindje.

5. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Stond toevallig deze x in t blad 'kinderen'
    Iedereen zijn keuze maar dit verschrikkelijke verhaal van kindje wat nu altijd een zorgenkind is gebleven na een hersenvliesontsteking blijft mij zo bij...en wat voelt die vrouw zich schuldig dat ze die vaccinaties niet heeft gedaan. .

6. Elea

Elea Fanatiek lid

17 mei 2009
    2.237
    0
    0
    Buitenland
    Wat zijn er hier veel mensen die niet vaccineren :$ Deze ziektes zijn niet meer actief, omdát er gevaccineerd wordt. Als we nu niet meer gaan vaccineren vanwege een angst voor eventuele bijwerkingen, dan vergeet je even voor het gemak de gevolgen als deze ziektes weer hun intrede zouden doen.
    Mensen reizen nu ook veel, ziektes kunnen zich gemakkelijker verplaatsen en verspreiden.
    Ik zou zelf de gezondheid van mijn kinderen en de kinderen van anderen niet op het spel durven zetten op grond van een angst voor bijwerkingen die in mijn optiek niet opwegen tegen de gevolgen van de ziekte zelf laat staan het veroorzaken van een epidemie.

Hier (in het buitenland) wordt nog tegen veel meer ingeënt dan in NL. Ik maak wel een keuze (waterpokken bijv. Heb ik niet gedaan, TBC alleen nog maar voor mijn jongste, maar Hep A,B en C wel voor alle 3). Maar als ze er mee in aanraking kunnen komen kies ik liever voor het voorkomen van het krijgen èn het verspreiden van deze ziektes.

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    Jij maakt de keuze voor je kind om eventueel niet te vaccineren. Straks is je kind 20 jaar en polio breekt opnieuw uit in nederland....... Je volwassen kind is er dan niet tegen beschermd........... Ik kan me heel goed indenken dat je kind er echt niet blij mee is om nu het risico te lopen om polio te krijgen.......

Mijn kinderen zijn gewoon ingeent!

8. Violet32

Violet32 Bekend lid

4 feb 2009
    677
    0
    0
    Hoi,
    Ik stel de 4 jaar prik gewoon uit een jaartje.,
    Hij heeft al z n andere vacc wel gehad,
    Maar dit is en herhaalvacc en werd voor 200? Niet eens
    Gegeven.
    T was voor al voor de kinkhoest dacht ik.,
    Gewoon even googelen.,

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik woon net als Elea in het buitenland. Op onze compound komen niet-gevaccineerde kinderen er gewoon niet in. Punt. Mijn oudste zit op een internationale school en had alle vaccinaties nodig + hep A. Daarenboven kregen ze ook alle twee het OPV, oraal polio vaccinatie. Dat zijn twee druppels met levend poliovirus. Verder ben ik maar wat blij dat ik heb laten inenten tegen Tetanus en hersenvliesontsteking. Ik kan er eerlijk gezegd niet bij dat er mensen zijn die hun kinderen niet tegen tenminste deze twee ziekten laten inenten.
    Het enge van Tetanus is dat je deze ziekte gewoon op het lokale speelpleintje kan oplopen.

Wij hebben hier op onze compound veel mensen uit India, het Midden Oosten, Afrika en ik ben maar wat blij dat deze mensen allemaal de verplichte inentingen hebben gehad!!

Twijfelen aan vaccinaties is een typisch Westerse mentaliteit. In landen met een ander klimaat en andere leefomstandigheden worden vaccinaties veel serieuzer genomen. Door zowel de pro als ook de bijna-contragroep.

10. Islah

Islah Niet meer actief

+1.

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die hun kinderen niet enten. Door dit soort acties zitten onze kinderen als ze een jaar of 20 zijn met het gezeik dat er weer een epidemie uitbarsting komt. Willen de niet enters dat echt op hun geweten hebben? Er zijn juist zo weinig ziektes momenteel OMDAT er dus geënt word. Ik snap niet dat mensen dat niet kunnen begrijpen. Sorry

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier denk ik niet over na en al helemaal niet met de lft van 4 jaar.
    Gewoon zetten die prikken en klaar.

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Altijd die discussie ...

Ik hoop alleen van harte dat mensen die niet vaccineren dat doen op basis van fatsoenlijke informatie over het enten zelf (voor en tegen) en niet op basis van enkel de anti-websites en het argument "er gaat zoveel geld in om :(:("... Dat vind ik nou echt een dom argument om het niet te doen.

In de cosmetica industrie gaat ook een hoop geld om, maar daar hoor ik nou niemand over. In de computer industrie ook, Steve Jobs bulkte ook van het geld, Bill Gates weet van ellende niet wat hij met zijn miljarden moet doen, de Chanel familie hoeft ook niet te bedelen. De farmacie is niet anders mensen ... een commercieel bedrijf en geen non-profit.

14. kipjetok

kipjetok Bekend lid

21 jul 2011
    715
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is niks mee om kritisch te zijn waarmee/waarom je je kind laat ineenten. Maar wat ik nog veel enger vind...dat mijn neefje van 13 maanden de mazelen krijgt omdat iemand anders (vanwege haar/zijn overtuiging) zijn kind niet heeft laten inenten.

15. Mnon

Mnon Niet meer actief

Ik zou ook laten enten! Laatst ook weer in jij en je kinderen of soortgelijk tijdschrift het verhaal van een moeder die haar dochter niethad laten inenten wegens geloofsovertuiging, ze had er zo enorm spijt van, haar dochter had namelijk hersenvliesontsteking gekregen en was veranderd in een kasplantje!
    Ik twijfel zelf alleen nog over de baarmoederhalskanker vaccinatie, wil daar de ontwikkelingen wel van meekrijgen (maar dat duurt nog 10 jaar)

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Precies.

Waarom moeten mijn kinderen de dupe zijn van jou ( de niet enters ) keuze dat jij niet wilt laten enten. Ik vind dat echt echt heel erg. Maakt mij ook echt heel boos.

17. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    NVKP lezing dr Hans Moolenburgh 2012 - YouTube

Even een geluid van de `andere kant`. Zal door menigeen wel als onzin geduid worden, simpel en alleen om het feit dat de lezing voor deze stichting was, maar `t kan nooit kwaad om ook andere verhalen te horen dan alleen pro;). `t Is een heel lang verhaal, maar wel erg interessant en boeiend verteld door een huisarts van 88 jaar die pas op zijn 80e gestopt is met zijn praktijk. (En even voor de goede orde, ik ben echt niet anti, onze kinderen zijn ook gevaccineerd, behalve de jongste, daar wachten we in ieder geval nog even mee).

18. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Toen ik 3,5 jaar geleden naar Egypte op vakantie ging en bij de GGD gezondheidsinformatie ging inwinnen, werd me iets schokkends vertelt: de DTP prik (Difterie, Tetanus en Polio) werkt maar 10 jaar. Ik krijg dus het advies om me opnieuw te laten prikken. Het was langer dan 10 jaar geleden, dus ik was niet meer voldoende beschermd of zelfs helemaal niet meer beschermd,

Het is dus ook schijnveiligheid. Jij laat je kind nu vaccineren, maar als over 25 jaar een polio epidemie uitbreekt loopt jou kind net zoveel gevaar als mijn kind.

19. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit is ook iets waar ik in mijn achterhoofd over nadenk nu. Op zich ben ik voor vaccineren, maar het schijnt dat we er in NL wel op extreem jonge leeftijd mee beginnen. Alhoewel ik nu wat op internet zoek en niet erg afwijkende leeftijdsschema's tegenkom.

Dat is iig iets wat ik nog wil bekijken. In hoeverre we in NL afwijken van de rest van de (ontwikkelde) wereld. En of dat aanleiding geeft tot het uitstellen van het een en ander.

Maar vaccineren met 4 jaar zou ik wel doen. Mijn twijfels liggen vooral bij de hele jonge kindjes.

Deel Deze Pagina