Twijfelen aan vaccinatieprogramma?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Heel simpel. Het RIVM streeft naar een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad. Als zij openbaar zouden maken dat er ernstige bijwerkingen van vaccins kunnen komen, lopen ze het risico dat minder mensen zichzelf of hun kinderen laten vaccineren.

2. kleinesara

Bij volwassenen en oudere kinderen inderaad. De meeste hulpstoffen worden door het lichaam van een baby nog niet afgebroken omdat de organen die daarvoor nodig zijn bij een baby nog niet volledig ontwikkeld zijn.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Echt...

TS, jij hebt veel meer aan een gesprek met een huisarts dan deze antwoorden.

Vraag het aan mensen die er verstand van hebben er ervoor hebben geleerd. Zij kunnen het je goed uitleggen...

4. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

en wat schieten zij daarbij in dan? het is niet verplicht om je kindje te enten dus wat zal hun het dan uitmaken of minder mensen zich vaccineren

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Precies dit.
    Na mijn ervaringen geloof ik de cijfers van het rivm écht niet meer!

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Ook huisartsen kunnen hier verschillend over denken.
    Die van ons staat geheel achter onze keuze om maar gedeeltelijk, uitgesteld te vaccineren. Wij laten onze kinderen ook geen cocktails geven.
    Sterker nog: onze huisarts doet het bij haar kinderen op dezelfde manier!
    Een andere huisarts zal dat misschien onzin of zelfs onverantwoordelijk vinden.

Mijn zus heeft een dochter met een ernstige, aangeboren hartafwijking.
    Ze was eerst onder behandeling van een academisch ziekenhuis.
    Uiteindelijk hebben ze voor haar grote operatie een second opinion gevraagd bij een ander academisch ziekenhuis.
    De meningen over hoe te behandelen stonden lijnrecht tegenover elkaar, maar beide verhalen klonken heel aannemelijk.
    Kies dan maar eens als leek wat het beste plan is;).

Ik bedoel maar: ook een arts heeft een bepaalde overtuiging/ achtergrond/ opleiding en zal zijn/ haar mening daar op baseren.
    Dit hoeft niet altijd "de waarheid" te zijn.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Medicatie gebruik je soms ook uit voorzorg, profylaxe. En daar vallen vaccins wel degelijk onder. Daarbij, je weet wel degelijk dat een vaccinatie effect heeft!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wie geloof je dan wel?

9. kleinesara

Nou niet altijd. Mijn dochter heeft kinkhoest gekregen van een ander meisje met kinkhoest, en dat meisje was gevaccineerd. Vaccins hebben lang niet altijd het effect wat je wil.

10. kleinesara

Dat zie je inderdaad ook bij kinderartsen. Ze volgen allemaal netjes hun opleiding, maar zodra er een richtlijn veranderd die recht tegen wat ze geleerd hebben ingaat praten de meeste gewoon die richtlijn na en zijn ze wat ze tijdens hun opleiding geleerd hebben ineens "vergeten".

Artsen zijn ook mensen. Geen alwetende robots.

11. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Toen ik voor het laatst in Egypte was liepen er ook zusters rond die vroegen of je kindje al geënt was anders konden ze dat alsnog doen.
    Dat ging ook om polio.

Hep B zijn mijn kinderen voor geënt ze hebben een vader uit Afrika dus dat zit dan bij het vaccinatieprogramma in.

Iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet betreft vaccineren. Echter vind ik wel dat als je iets goed wil onderbouwen er ook met goede bewijzen moet worden gekomen!

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Maar de bijwerkingen zijn openbaar hoor :) Gewoon te downloaden op de rivm site (bijsluiter vaccins).

13. kleinesara

Ja daar staan bijwerkingen. Er staat zelfs in dat een bijwerking die er niet in staat gemeld moet worden. Maar zodra je een bijwerking meld (zowel uit de bijsluiter als een bijwerking die er niet in staat) krijg je altijd zonder enig onderzoek meteen te horen: dat kan niet van het vaccin komen. En dat is volgens mij wat hier bedoeld word, daar mag wat meer aandacht voor zijn. Want wat nu in de bijsluiter staat als "zelden" komt in werkelijkheid vaker voor als je al die zogenaamde "toeval" ook als bijwerking zou accepteren.

14. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zojuist terug van het CB en tweede prikken gehaald.

Mij werd gelijk gevraagd of mijn zoontje er bijwerkingen van had zoja welke.toen ik vroeg waarom zei ze:

Wij zijn verplicht elke bijwerking doe afwijkt van de bekende bij werkingen (koorts vlekken en schijven van de prikken) te melden bij het rivm.

15. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    En waarom wil het Rivm dan een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad? Krijgen ze daar geld voor?

16. kleinesara

Dat is lastig uit te leggen, dat probeerde ik net ook al maar ik kom niet uit mijn woorden. Komt erop neer dat het RIVm verantwoordelijk is voor de volksgezondheid en dus infectieziektes wil uitbannen. Dat is hun doel en daar hoort een hoge vaccinatiegraad bij.

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar als dat zo is.

Waarom is vaccineren dan vrijwillig? En niet verplicht?

Bedoel als elke NL nu besluit zijn kind niet te vaccineren komen die ziektes terug en kan het RIVM er geen bal aan doen.

18. kleinesara

Dat zit dan weer in de Nederlandse wet, daar kan het RIVM verder weinig aan doen. Wat ze wel doen, is het vaccineren sterk aanraden (eventueel met enge verhalen over de ziektes, lees maar eens een foldertje over vaccinaties bij het CB, je zou spontaan je kind tegen alle mogelijke ziekte gaan vaccineren als je dat leest).

19. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Maar jij vind polio of difterie dus niet eng? Of tetanus?

Edit ik had geen folder nodig om te enten.

Kijken naar mijn buurmeisje was al genoeg om mij over de streep te halen.

20. kleinesara

Kort gezegd: nee, ik vind ze niet eng. Over het waarom ga ik niet weer beginnen.

Deel Deze Pagina