Twijfelen aan vaccinatieprogramma?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

En als mijn kind me later niet dankbaar is? Dan laat ze zich toch alsnog vaccineren? Zodra zij zelf die keuze kan maken, is ze vrij om die keuze ook werkelijk te maken. Dus als zij zich bijvoorbeeld op haar 15e wil laten vaccineren omdat ze het niet fijn vind dat ze niet gevaccineerd is, dan mag ze dat gaan doen. We verbieden haar niets. We maken alleen nu ze nog niet zelf kan kiezen de keuze voor haar en dan is dit voor nu voor ons de beste keuze.

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nederland wijkt helemaal niet af van andere schema's. Het Nederlandse schema is ongeveer gelijk aan het Duitse schema. In Duitsland worden de kinderen alleen ook nog ingeent tegen de waterpokken.
    Ik moet nu het Amerikaanse schema volgen en daar beginnen ze een maand eerder met prikken.
    Ik krijg nu een dochter en de enige vaccinatie waar ik moeite mee heb is de vaccinatie tegen baarmoederhalskanker. Zoals iemand hierboven al zei wil ik daarvan de ontwikkeling beter meemaken.

3. Onje

Onje Niet meer actief

De herhalings prik wordt geadviseerd ivm het eventueel meebrengen van het virus. Hierdoor wordt de afweer gestimuleerd. Maar voor jezelf heeft het niet nemen van de herhalings prik geen gevaar.

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Gewoon laten prikken.

Dochter bijna vier gaat in mei( vorige week op gebeld van waar blijft de oproep van het cb) Is veranderd 1.5 jaar geleden was het met 3.9 jaar dat je opgeroepen werd nu is het met 4.3 jaar.

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Is dat schokkend dan kleinesara? Volgens mij is het algemeen bekend dat de DKTP maar 10 jaar werkt. Of ben ik nou gek?
    Maar vergeet niet dat het lichaam van een jongvolwassene meer bestand is tegen een degelijke aanval van één van deze ziekten in plaats van een klein frummeltje van net een jaar bijv.

Ik moet btw altijd aan Ilona denken met Romy. Romy haar lichaam heeft de vaccins afgebroken, waardoor ze (ik weet niet of ze uiteindelijk nog aangeslagen zijn) het lichtelijk benauwd kreeg tijdens de mazelen uitbraak.
    Voor Romy had zoiets fataal kunnen zijn.

Ik snap niet dat mensen trouwens nog zo naïef kunnen doen na die mazelen uitbraak. Daarmee is toch ook wel bewezen dat de vaccins wel degelijk nut hebben w.b. het voorkomen van een uitbraak. Hoorde her en der genoeg over kinderen die in het ziekenhuis terecht kwamen en NOG wordt er gesproken over deze ziektes alsof het een koutje is 'waar ze effe doorheen moeten'.
    Gevaarlijke denkwijze als je het mij vraagt.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ja en als die poliouitbraak over 5 jaar komt en jouw kind de rest va haar leven in een rolstoeltje mag doorbrengen heeft het niet zoveel zin meer om te zeggen: tja als ze mij niet dankbaar is moet ze zich maar alsnog laten vaccineren.

ik woon heel dichtbij een gebied waar we de gevolgen van niet enten dagelijks voorbij zien rijden.

7. kleinesara

Nou algemeen bekend volgens mij niet, vraag maar eens aan een willekeurige ouder hoe lang ze denken dat een vaccin werkt. Heel veel ouders denken dat ze hun kind door te vaccineren met 100% zekerheid levenslang kunnen beschermen. Daar zou op z'n minst meer voorlichting over moeten komen.

Tijdens de laatste Mazelen uitbraak zijn er duizenden niet gevaccineerde kinderen besmet geraakt. Eén daarvan is overleden en een paar honderd zijn er, veelal gewoon uit voorzorg, in het ziekenhuis beland (een goede vriendin van mij werkt in het ziekenhuis met infectieziekten en van alle kinderen met Mazelen die zij heeft gezien hadden er 2 werkelijk een complicatie en die zijn er ook nog eens volledig van hersteld, de rest kwam uit voorzorg naar het ziekenhuis). Ik ben gewoon niet zo paniekerig als het op de mazelen aankomt.

Die vriendin van mij gaat zelf trouwens ook haar kinderen niet vaccineren. Na jarenlang infectieziektes en vaccins bestuderen voor eerst haar studie en later haar beroep en er dagelijks mee in aanraking komen, heeft zij deze beslissing gemaakt. Dat zegt voor mij al heel veel.

8. kleinesara

De kans dat een kind na besmetting met polio verlamd raakt, is iets van 0,0003%. De kans dat ze nu spontaan dood neervalt is nog groter. Als ik daar bang voor moet zijn kan ik overal wel bang voor gaan zijn.

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Tsja, er zijn altijd verschillende meningen over dit onderwerp en ook verschillende ervaringen.
    Echter deze vaccinaties zijn er niet voor niets.
    Ze beschermen onze kindjes tegen erg gevaarlijke ziektes.
    Ziektes die hier eigenlijk niet meer hoeven voor te komen maar er toch nog zijn omdat een aantal mensen hun kinderen niet laten vaccineren.
    Mijn vertrouwen is veel groter in het wel laten inenten van mijn kinderen dan in het niet laten doen.
    En de eventuele negatieve bijwerkingen van de vaccinaties wegen naar mijn idee niet op tegen de verschrikkelijke ziektes die jonge en weerloze baby's en kinderen kunnen krijgen!

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ach ja...het zijn de mazelen maar ;)

Ik vond mijn kinderen al zielig toen ze de waterpokken hadden. En hier zijn ze nog nooit "ziek" geweest van de vaccinaties. Misschien wat verhoging en wat slaperiger.

Maar dat valt in het niet bij echt ziek zijn.

11. lies276

lies276 Niet meer actief

Wij vaccineren gedeeltelijk, uitgesteld en laten geen cocktails geven.
    Ook ik kan iedereen adviseren om veel bronnen te raadplegen en dan weloverwogen je keuze hierin te maken.

Ik ga niet wéér de discussie aan (is onlangs al een paar keer gevoerd), maar kan ook niet op mijn handen blijven zitten als ik die pro vaccinatie propaganda lees.:)

12. Partyrocker

Lol, ja pro-vaccinatie propaganda. :(

13. kleinesara

Dat is het toch ook? Vaccineren allemaal want de ziektes zijn levensgevaarlijk, je brengt je kind in gevaar, je brengt andere kinderen in gevaar, waarom doen mensen dat, vaccins zijn er toch niet voor niets, etc. etc. Laat mensen toch zelf beslissen ipv iedereen te moeten opleggen dat vaccineren zo belangrijk is en dat je dom bent als je niet vaccineert. Dat vind ik zeker pro-vaccinatie propaganda. De mensen die niet vaccineren of twijfelen een schuldgevoel aanpraten.

14. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Lies, hoe doen jullie dat dan, geen cocktails? Krijgen ze dan bijv. 4 aparte prikken ipv 1? En tegelijkertijd, of verspreid? Ik ben bezig met de huisarts om het op een andere manier te krijgen, maar het is allemaal moeilijk daar! Ze hebben er òf geen ervaring mee òf onwil, ik weet het niet.

Ik heb wel het idee dat m.n. RIVM de werking van de vaccinaties uitvergroot en de bijwerkingen bagatelliseerd, hoor. Uiteindelijk moeten zij mede bestaan van de opbrengsten van de vaccinaties, net als de pharmaceutische industrie. Ze zullen dus alleen maar zorgen dat de verhalen zo positief mogelijk zullen zijn. Bekijk dat verhaal even wat ik op pag. 3 postte van die huisarts, het is echt niet allemaal onschuldig en goed, hij heeft het van nabij meegemaakt.

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik zou gewoon enten..

onze dochter is ook ingeent en wat was ik daar van de zomer blij mee! Mensen over de brug, kinkhoest, mazelen etc. Vind het zo dom als je je kind niet inent om wat voor reden dan ook. Waarom risicos willen lopen bij zon gevaarlijke ziekte? T is geen verkoudheid! Ik vraag me dan altijd af; als de kinderen van de mensen die niet enten ziek worden en opgenomen moeten worden in het ziekenhuis, mogeb ze dan wel medicatie??

16. muis26

muis26 Fanatiek lid

Als je twijfelt over vaccineren moet je je er eerst volledig in verdiepen is mijn mening.
    Zo maar even denken dat je het eng vindt naar aanleiding van verhalen , tsja dan kan je het hele leven wel in twijfel gaan trekken.

Je kan ook een auto ongeluk krijgen namelijk, of zelf aangereden worden ik noem maar wat.

Het RIVM doet ontzettend veel onderzoek naar het vaccineren. Ontzettend veel wetenschappers zijn dag in dag uit bezig met onderzoeken, testen, verbeteren van de vaccins. En ja, tuurlijk gaat er wel 'eens' wat mis. Maar dat gebeurt met zoveel dingen in het leven. Maar dat sommige mensen dan meteen niet meer willen vaccineren (ik doel niet op iemand of op TS hoor, gewoon in het algemeen) Dat vind ik altijd jammer.

Ga eens terug naar de tijd dat er geen vaccinaties waren. Wat een rotziektes er toen het leven hebben gekost aan miljoenen kinderen.

Die ziektes die zijn er nu niet meer. Doordat wij zo'n goed vaccinatie programma hebben :)

En ik snap dat je het eng vindt. Dat is het ook. Maar praat er anders eens met een professioneel iemand over. Iemand die al je vragen kan beantwoorden. Dat stelt jou misschien wat meer gerust. :)

17. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Helemaal mee eens!
    Kijk naar de bof: lastige ziekte, maar o.h.a. helemaal niet ernstig TENZIJ je als jongetje het niet gehad hebt voor je 12e (geloof ik), dán wordt het ernstiger, want dán kun je er teelbalontsteking door krijgen. Wáárom dan enten op 9 maand??? En bij meisjes? Dat kan dan ook bij bijvoorbeeld 10-12 jaar. Helaas waren wij bij onze eersten ook goedgeloviger of naïever (net hoe je het noemen wilt) maar inmiddels zijn wij ook wat kritischer geworden.

Hoe kan het bijvoorbeeld dat er in vlees en melk zúlke strenge eisen zijn m.b.t. medicatie en dat er in kinderlichaampjes weet ik wat voor troep aan toevoegingen ingespoten mag worden?

18. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Misschien omdat je door niet vaccineren ook echt andermans kinderen in gevaar kan brengen;).

19. Partyrocker

Weet je wat het is. En dat is geen pro-vaccinatie propaganda. Dat is een feit.
    Wanneer je als ouder zijnde ervoor kiest je kind niet te laten enten, dan maak je ook een keuze voor de kinderen in jouw kind zijn (of haar) omgeving.
    Kinderen die nog niet ingeënt kunnen worden, kinderen die geënt zijn maar alsnog ziek kunnen worden (je zegt net zelf nota bene dat een ingeënt kind is overleden aan de mazelen) en ga zo maar door.

Het is nu wel bewezen wat er gebeurd als de vaccinatiegraad lager wordt en ik denk dat een hoop ouders niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die een keuze maken gebaseerd op contra-vaccinatie propaganda, een keuze welke niet alleen effect heeft op zijn of haar kind, maar ook op HUN kinderen.

20. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

wij laten onze zoon ook gewoon enten, de tweede ook.
    ik vertrouw op het rivm. zoals al eerder gezegd ze zijn er niet voor niks en die ziektes zijn niet zomaar een verkoudheid.

Deel Deze Pagina