Ja ja, ik ben het eindelijk eens met je eens! Dat is inderdaad het doel van onze overheid: Rijksvaccinatieprogramma Waarom inenten? In Nederland is 95% van de kinderen ingeënt. We noemen dat de vaccinatiegraad. Een hoog percentage is belangrijk om de infectieziekten buiten de deur te houden. Als er namelijk veel ongevaccineerde kinderen en volwassenen zijn, kunnen ronddwalende ziektekiemen vatbare mensen besmetten. Als meer dan 90 procent van de kinderen en volwassenen is ingeënt wordt de mogelijke verspreiding door die overige 10 procent geneutraliseerd door de 90 procent eromheen. Dat effect heet groepsimmuniteit. Deze ziekten vormden vroeger een groot probleem voor de volksgezondheid. Na het invoeren van het programma zijn veel van die ziekten helemaal of bijna helemaal verdwenen. Daardoor zouden we bijna vergeten hoe ernstig ze zijn en hoeveel leed vaccinatie voorkomt. Inenten blijft nodig om ervoor te zorgen dat deze gevaarlijke ziekten niet terugkomen. Wordt een kind dat is ingeënt toch ziek, dan verloopt de ziekte minder ernstig. bron: RIVM Om welke ziekten gaat het Rijksvaccinatieprogramma - YouTube Als je Rijksvaccinatieprogramma invoert op Youtube, kan je nog meer voorlichtingsfilms vinden.
Eerlijk gezegd vind ik die ziektes ook niet eng, in de zin van wat is de kans dat je iets dergelijks krijgt. Die kans ik vrij klein. Ik vond het enger om een spuit in mn kind te laten zetten, ik wist immers niet hoe ze erop zou reageren. De ziekte zelf is meer een "ver van mijn bed show", de prik zelf niet. Maar goed, de gedachte dat mijn kind polio zou kunnen krijgen was wel eng. Dus hebben wij de beslissing genomen om wel te vaccineren.
Volgens mij kan deze discussie nog wel maanden duren en is het dan nog steeds een welles nietes spelletje. Ik snap dat mensen terughoudend zijn na bijwerkingen en of gevolgen eventueel van een inenting, toch blijf ik bij mijn mening dat ik het beter vind dat er wel ingeent wordt en dat het meerendeel daar nog steeds zo over denkt. Ik denk echt dat ons daar heel wat leed mee wordt bespaard. Denkend aan een veel ernstiger ziekteverloop bij veel kinderen en een veel hoger sterftecijfer door bijwerkingen van ziektes.
Heb je hier misschien een bron van? Ik kan er zelf namelijk niks over vinden Wel over de hulpstoffen in het algemeen, maar niks over de afbraak ervan in een baby-lijfje.
Maar dat komt omdat die ziektes er niet zijn. Als massal mensen stoppen met enten dan komen fie ziektes wel terug
Zo ver is het niet hoor... de laatste poliouitbraak was in de jaren negentig. Helemaal niet zo lang geleden. De eu is nu in principe polio vrij, maar het komt in andere landen wel voor en als die mensen met polio naar nederland komen lopen niet gevaccineerde kinderen een risico.
Weet ik hoor. Maar ik heb ik mn hele leven nog nooit iemand met polio meegemaakt, dus gevoelsmatig is het er dan ook niet. En ik geloof dat dat juist ook voor sommige mensen de reden kan zijn om niet te vaccineren.
Maar dat is toch gewoon je kop in het zand steken? Ik ken het niet in mijn directe omgeving, dus het bestaat niet?
Nieuwe bijwerkingen op medicatie zouden wel degelijk gemeld moeten worden. Wij hebben het ook wel eens gedaan, toen een kind heel heftig reageerde op een bepaald soort medicijn. Het is natuurlijk wel belangrijk dat er een causaal verband is. Verder denk ik juist ook voor de farmaceutische industrie van belang is om de hele heftige bijwerkingen te vermelden in de bijsluiter, om zich zo onder andere te beschermen tegen schadeclaims.
Dat is inderdaad een beetje dit: Ik ben gebeten door een hond maar haal geen tetanus prik want ik ken toch niemand met tetanus
Ik geloof helemaal niemand op zijn/ haar mooie blauwe (of bruine) ogen, maar lees en luister veel en neem dan een beslissing die mij het beste lijkt. In dit geval is dat niet alle vaccinaties geven, sowieso geen cocktails en zeker niet zo vroeg.
Wát heb je vaak genoeg meegemaakt? Ik weet uit ervaring ook hoe het werkt en het is mijn ervaring niet. Ik denk dat je vooral je vertrouwen niet moet verliezen en je niet bang moet laten maken! Je doet nu overkomen alsof iedere bijwerking niet serieus wordt genomen of in de doofpot wordt gestopt en dat is gewoon niet zo.
Lies, in het begin van dit topic heb ik gevraagd hoe jij dit in het vat gegoten hebt. Misschien niet gezien. Mag ook per PB, als je wilt hoor. Maar ik zou graag willen weten hoe dit dan in zijn werk gaat, krijgt je kind de DKTP bijv. dan in vier afzonderlijke prikken? En dat doe je dan ws. bij de huisarts, moet je ws ook zelf betalen, is dat duur? Ben serieus belangstellend, ivm nog geen vaccinaties tot nu toe bij de jongste en indien wel vaccineren, hoe dan... Zou je er wat meer over willen zeggen? BVD!
Nu ben ik wel nieuwsgierig en dan vooral bij degenen die niet laten inenten. Hebben jullie de vitamin k-prik dan laten toedienen? (kwam daar toevallig op uit vandaag)