Twijfelen aan vaccinatieprogramma?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 16 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Bullshit! Mijn zoontje heeft wss de bof gehad met 7 maanden. Kreeg trouwens ook een bijbal ontsteking.
    Dus laat mij dan maar lekker naïef zijn hoor. Met je niks ernstigs.

2. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Bron: wikipedia

Hier zal je kindje maar een van zijn...

In België is de vaccinatie tegen polio zelfs verplicht. En terecht ook.

3. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Dat heb ik net gezegd, ik heb gezegd dat een NIET ingeënt kind aan de mazelen is overleden. En die was al 17 en had een slechte afweer. Voor gezonde jonge kinderen verloopt de mazelen vrijwel altijd weliswaar zwaar, maar zonder complicaties.

Ja, als onze dochter nu de mazelen kan krijgen kan ze andere kinderen in de omgeving besmetten. Maar ik ben gewoon niet overtuigd dat het gevaar voor andere kinderen zo ontzettend groot is dat ik mijn dochter moet belasten met allerlei niet lichaamseigen stoffen terwijl niet vaccineren voor haar lichaam veel beter en gezonder is.

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Verbazingwekkend dat de anti-vaccinatie mensen alleen maar mazelen en polio aanhalen. Toen ik op de lagere school zat en op het middelbaar (jaren 80/90) was er elk jaar wel een kind dat hersenvliesontsteking kreeg. Dat wil je je kind toch niet aandoen? Ja, vergeleken bij hersenvliesontsteking is mazelen voor een gewoon gezond kind goed te behappen. Of Tetanus? Daar ken ik ook wel iemand die maanden ziek is geweest. Meisje van 6. Je wilt toch niet dat je kind daar ziek van wordt??
    Om over polio idd ook nog maar te zwijgen. Nare ziekte die dus in bepaalde kringen in Nederland nog steeds af en toe voorkomt. Ik geloof niet dat we daar trots op moeten zijn.

5. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Dat schijnt helemaal niet waar te zijn, er zijn meerdere ziektes (weet zo uit m`n hoofd even niet meer welke, maar hoorde het dus op die link waar ik het straks over had) die al járen aan het dalen waren ivm verbeterde hygiëne, en waar ineens voor gevaccineerd moest worden. Direct na start vaccinatie steeg het aantal zieken weer enkele jaren om daarna weer te gaan dalen. De industrie riep dus dat het dankzij de vaccinaties was dat het daalde, terwijl de daling al jarenlang liep.

Zo en nu aan het werk, m`n was wacht...;)

6. Partyrocker

Als jou dochter nu de mazelen zou krijgen zou ze eigenhandig verantwoordelijk zijn voor de uitbraak van een epidemie. Een epidemie welke kinderen het leven kan kosten. Of deze nu een slechte afweer hebben of niet, wie ben jij om voor deze groepen te beslissen dat jouw beslissing om een 'niet gezonde' vaccinatie achterwege te laten, zwaarder weegt als hun leven.

7. Partyrocker

kritischprikken.nl.

De hygïene anno 2013 is eigenlijk best wel goed hoor. Maar raar dat er dan wel degelijk een epidemie uitbreekt IN een gebied waar de vaccinatiegraat laag is?

8. kleinesara

Dat klopt. Niet alleen de hygiëne is beter, maar ook de gezondheidszorg en niet te vergeten de algemene gezondheid van de huidige generatie kinderen. Een ziekte als Tetanus was vroeger nog altijd dodelijk. Nu weten we er genoeg van om deze ziekte effectief te kunnen behandelen als een kind besmet is geraakt. Om maar een voorbeeld te noemen.

Zelfs als niemand nu meer zou vaccineren, zouden er geen gigantische uitbraken als bijvoorbeeld de polio uitbraak in 1956 komen met zoveel slachtoffers. 2014 is een hele andere tijd.

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Maar dan is het toch ook logisch dat andere ouders boos zijn dat JIJ die keuze ook voor de omgeving van jou dochter maakt dus hun kinderen.
    Daar kun je moe van worden, daar kun je je aan irriteren maar dat is iets wat je altijd zal blijven horen en waar jij mee moet leven want jij maakt deze keuze.

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Gewoon doen.

Net zoals dirks mama: ik HEB de mazelen gekregen als 6jarige (vaccin werkte niet goed voor mij of ik was al besmet wie zegt het).
    Weet wel dat mijn moeder als de dood was en dat ze het helemaal niet lollig vond dat ik ze had:x Ze heeft elke dag naast mij gezeten want de complicaties zijn niet min. Je kan zelf jaren later er nog hersenvliesontsteking van krijgen (Zie de skepsis blog waar dirks mama het ook over had). Ze had natuurlijk zelf genoeg ervaring wat in haar jeugd kreeg je nog tegen niets prikken dus ze zal heel goed geweten hebben waarvoor ze bang was. Het enige wat ik mij herinnerde was dat ze bang was dat ik een longontsteking ging krijgen of doof ging worden en volgens haar goddank dat ik geen jongen was want die kunnen er onvruchtbaar van worden.

Met dit in mijn achterhoofd ben ik vorig jaar ook niet met een gerust hart op reis gegaan naar nederland. Ik wou echt niet dat mijn baby de mazelen kreeg omdat een ander vindt dat het een "gewoon" kinderziekte is.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat dat dus ook het onderliggende probleem in deze discussies is...een kindje dat gevaccineerd wordt veroorzaakt verder geen gevolgen voor een kindje dat niet gevaccineerd wordt. Maar andersom dus wel...er zijn kindjes die besmet en ziek worden door niet gevaccineerde kindjes. Dus wanneer jij je kindje niet vaccineert beslis je op dat moment dat een ander kindje risico loopt...een kerngezond kindje misschien niet, maar wel kindjes met een verminderde weerstand...voor hen is zo'n mazelenuitbraak heel spannend...

12. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Begrijp jij niet dat dat percentage met de dag oploopt naarmate er steeds meer mensen besluiten om niet te enten?

Lekker naïef

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

wbt hygiene en goede gezondheidszorg..

Wie kan mij dan uitleggen waarom er nog niet zo gek lang geleden in den haag een polio uitbraak was? En onlans een mazelen uitbraak in de bible belt?

Wonen die mensen dan in een te ranzige omgeving? Een omging anno 1800 ofzo?

Vergeet niet dat die ziektes nu vaak uit landen mee genomen word waar NIEt geent word.

Als massaal NL stopt met enten dan komen al die ziektes binnen no time weer terug OnDANKS de goede hygiene..

14. tuc

tuc Niet meer actief

En op de sites waar ik op gezocht heb is het risico 1-2% dus dat is sowieso al een ander verhaal.

15. kleinesara

Dat is dus de onnodige paniek. Een uitbraak die kinderen het leven kan kosten? Hoeveel kinderen zijn er tijdens deze uitbraak overleden? Eén, en dat was eigenlijk al geen kind meer. Hoe ouder je word, hoe zwaarder de mazelen. En dat is meteen een reden geweest om niet te vaccineren, ze kan de mazelen beter als kind krijgen dan als volwassene als het vaccin langzaam uitwerkt. Tijdens de vorige uitbraak in 2000 overleden 3 kinderen van de zeker tienduizend kinderen die de mazelen kregen. Drie is wel drie te veel, natuurlijk. Maar om daar nou paniek over te gaan zaaien... Aan de griep gaan meer kinderen dood maar gek genoeg vind bijna iedere ouder een griepprik voor zijn of haar kind onnodig.

16. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    idd

polio is gewoon verplicht in belgie.
    Gisteren heeft nr3 haar laatste prik gekregen en heb een formulier gehad dat naar de gezondheidsdienst moet van de stad en niet-ingeente kinderen (hun ouders dan) komen gewoon voor de rechtbank.
    Gewoon simpel.

Ook zo dat er hier in vlaanderen geen mazelen uitbraak is zoals in nederland.
    De vaccinatiegraad is hier gewoon erg hoog (uitz een paar antroposofische strekkingen op steinerscholen).

17. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Waarom is de algemene gezondheid van de kinderen vandaag de dag zo goed?? ;) Zijn we genetisch sterker geworden ofzo? Hebben we vandaag de dag supergenen, dat onze kinderen niet meer ziek worden van alle kinderziektes en kwaaltjes die er vroeger wel waren en nu niet meer?

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat bedoel ik.

En dat percentage word met de dag groter.

Ik moet echt op mijn handen zitten nu :x

19. kleinesara

Goede hygiëne wil niet zeggen dat de ziektes niet meer kunnen uitbreken, maar dat ze niet meer zoveel slachtoffers zullen veroorzaken. Door de goede hygiëne is onze algehele gezondheid beter en kunnen onze lichamen dus meer aan. Een niet gezond lichaam, zoals die van de mens in bijvoorbeeld 1930 toen de hygiëne veel slechter was, en zoals die van mensen nu in ontwikkelingslanden, kan een ziekte als Polio niet aan. Maar anno 2014 zijn wij in Nederland zo gezond door onze hygiëne dat onze lichamen prima met een infectieziekte kunnen omgaan.

20. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Dat komt dus gewoon omdat daar mensen niet ingeënt zijn.
    Er wordt tegenwoordig erg veel gereisd, dus dat soort ziektes worden waarschijnlijk meegenomen uit een omgeving waar niet of weinig wordt gevaccineerd en de hygiëne dermate slecht is (bijvoorbeeld Afrika).

Deel Deze Pagina