Hoi hoi, Ik heb een vraag. Mijn zoontje is vandaag precies 6 maanden. Hij drinkt sinds twee weken zijn flessen niet meer leeg. Hij kreeg 4 flessen van 210 plus 7 en 3 nutriton. We hebben nu de middelste flessen teruggezet naar 180 plus 6 en 2 nutriton. Dan nog laat hij veel staan. Hij krijgt wanneer hij wakker is fruit soms met een 1ste stap liga gemengd. Dit gaat als er genoeg tijd tussen zit op. Hij krijgt ongeveer 4 tot 5 ijsblokjes vers fruit in de avond. Als er genoeg tijd tussen de fles zit gaat dit op. Wat is wijsheid. Hij is vaak rond negen uur wakker. En omdat ik alleen maar late diensten draai laat ik hem uitslapen, maar dan is het soms wel proppen met flessen en bijvoeding voor je gevoel. Ook omdat hij erg veel slaapt. Het ziet er nu zo uit: 8.30/9/.00 210+7 10.15 tot 12.30 slapen 12.30 1/2 stuks fruit of 1 fruit met liga 13.30 180+6 14.00 tot 16.30 slapen 16.30 groente (4/5 blokjes) 18.30 fles 180+6 19.00 slapen 22.30 fles 210+7) en slapen tot volgende dag Ik heb zelf het gevoel dat de flessen dus minder moeten, maar wat zou u een goed schema vinden? Groetjes!
Beste Dribbel84, Het is heel normaal dat je kindje met 6 maanden minder behoefte krijgt aan de fles. Je zit ook wat aan de hoge kant qua flesvoeding voor zijn leeftijd. Ik adviseer bij 6 maanden vaak om uit te gaan van onderstaand voedingsschema. De tijden zijn door je zelf te bepalen, gezien jouw werktrooster, maar het kan je soort van leidraad geven. Ontbijt: borstvoeding of 200 ml opvolgmelk, eventueel met 2 à 3 schepjes rijstebloem Tussendoor: fruit en lauwe thee of water Lunch: bord pap van 100 ml opvolgmelk met rijstebloem of stukjes brood (lichtbruin) + borstvoeding of fles van 100 ml opvolgmelk Tussendoor: broodkorst, rijstewafel, soepstengel + water of lauwe thee Avondeten: groente/aardappelen, rijst of pasta / vlees, vis, kip of ei + borstvoeding of fles van 100 ml opvolgmelk. Let op: tot 1 jaar geen zout toevoegen. Laatste voeding: borstvoeding of 200 ml opvolgmelk, eventueel met 2 à 3 schepjes rijstebloem groet, Anne
Bedankt voor je reactie. Dit schema kan ik wel wat mee. Ons zoontje zit op de nutramigen. Hij heeft nog wat blikken van nr 1 staan en die wouden we eerst opmaken. Omdat hij duidelijk aangeeft minder fles te willen en goed zijn bijvoeding eet zou hij wel naar nr 2 kunnen. Maandag moeten we naar het cb dus dan gaan we het overleggen. Aangezien we binnenkort moeten provoceren met beetjes gewone melk door de nutramigen wil ik nog even wachten met verdere nieuwe dingen te introduceren. Omdat we anders niet goed kunnen beoordelen waar hij op reageert. Als dit langzaam beter gaat kunnen we producten met gluten proberen. Een rijstewafel is glutenvrij dus dit zou al wel tussendoor kunnen. Ik zou wel pap kunnen maken van rijstmeel, dit is ook glutenvrij. Dan zou ik inderdaad hem de lunch in de vorm van pap met minder fles na kunnen aanbieden. En na de groente ga ik hem dan ook minder fles aanbieden. Dan is het aardig zoals jouw schema aangeeft. Alvast bedankt! Groetjes