Ronja ! Ik zelf vind het een erg mooie, niet te populaire naam. Wat voor gedachtes roept de naam bij jullie op. Ben benieuwd!
doet me denken aan gtst daar heeft ook een ronja in gespeeld een tijd terug hihi.. maar de naam is niet echt mijn smaak
Uiteraard ronja de roversdochter.. Maar vind het een supernaam! Lekker stoer, en toch meisjesachtig. Denk wel dat het meer een associatie is die volwassenen hebben, het is al een wat ouder boek. Ik zou me daar ook niet druk over maken.
Mooi! Doet me inderdaad denken aan Ronja de Roversdochter maar dat is voor mij een hele positieve associatie, prachtig boek en prachtig personage .
Ik vind het niks, ik kan ook niet precies zeggen waarom niet, denk dat ik de klank niet zo mooi vind.
Heel mooi en ook stoer. Ligt ook een beetje aan waar je woont, in limburg wordt t zachter uitgesproken dan randstad ofzo. Maar de naam heeft ook lang op 1 van onze lijstjes gestaan.
Ronja de Roversdochter, dat is het eerste waar ik aan denk. Wat mij betreft een super associatie. M.a.w. ik vind Ronja echt een fantastische naam!
Ik vind het zelf te stoer. Zie een stevige meid voor me met een bos rossige krullen die op voetbal zit... Niks mis mee, maar wel als het een meisje-meisje is....
Ik vind hem geweldig had hem 5 jaar geleden op ons lijstje. Maar omdat ikzelf rood haar heb een de kans groot was dat ons kindje dat ook zou hebben door de rode genen aan mijn vriends kant wilde ik het niet. Nu onze dochter en meid is met rood krulhaar is en ik dus ook aan ronja de roversdochter moet denken die inderdaad ook rood haar heeft ben ik blij dat we haar die naam niet hebben geheven omdat ik bang was dat ze gepest zou worden.
Inderdaad, ik denk ook meteen aan Ronja de Roversdochter. Daarmee is het voor mij ook een stoere naam.