vanaf wanneer kindje naar de tandarts??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door noena, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    mijn kindje heeft nu al een tijdje 4 tandjes.. moet ze nu al naar de tandarts??

2. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als jij voor contrôle gaat kan ze wel mee.. Ik heb mijn tandarts laatst gevraagd.. Vanaf een jaar of 2 voor de eerste keer zelf...

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nee hoor... mijn zoontje heeft al zeker 8 tandjes en een kiesje,
    een kindje "moet/gaat" vanaf 2 jaar mee op je eigen controle zodat de ruimte niet vreemd is wanneer het kindje zelf op de stoel moet

denk dat zo rond de 3 a 4 jaar een kindje echt naar de tandarts gaat.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn tandarts zegt juist rond een jaar of 2 af en toe mee op je eigen controle zodat het kindje aan de ruimte kan wennen... de instrumenten van de tandarts bekijken etc etc... en dan van 3 a 4 jaar het kindje echt in de stoel om het gebit goed te bekijken.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Dit zei mijn tandarts ook.

Afgelopen donderdag is ons dochtertje met mij mee geweest. Mijn vriend was ook mee, om haar te tillen tijdens mijn controle. Dikke tranen:) toen de tandarts mij controleerde. Maar ze zei dat het wel goed was dat ik haar had meegenomen.
    Ze was een half jaar geleden ook mee geweest maar toen huilde ze niet.

6. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    ohww thnx dames.. ik dacht ze moet zodra ze tandjes heeft hahaa..

want haar tandjes zitten rare witte vlekjes op en de hoekjes beetje heeel beetje doorzichtig..

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle is vorig jaar voor de eerste keer "officieel" mee geweest. De tandarts vroeg aan Jelle of hij even zijn tandjes mocht tellen, en dat mocht... ;) Jelle vond het helemaal geweldig en deed zijn mond wijd open. (hadden we thuis al een beetje geoefend) Als hij het niet had gewild was het ook goed geweest, hoor. Het ging idd maar om het idee. Al vond ik het wel fijn dat de tandarts zei dat hij al zijn tanden had, ik dacht dat hij nog een paar kiezen moest, ik zag de bui alweer hangen.. ;)

Over 2 weken moeten we weer, dan gaan ze bij mij ook foto's maken , ik ben benieuwd wat hij daarvan vind.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wat voor tandpasta gebruik je?

9. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    heb het nagevraagd, bij mijn laatste bezoekje, wanneer ze mee 'moeten'. De tandarts zei dat je ze mee kan nemen zodra je dat zelf wil, om vast twe wennen, en vanaf een jaar of 2 wordt het aangeraden, aangezien dan het meeste van het melkgebit er in zit!

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Demi gaat tot nu toe met onze controles en dan kijkt de tandarts even snel in haar mond, gewoon zodat ze daar aan went. Vanaf 2 a 2 en half gaat ze zelf op controle.

11. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Aaliyah gaat altijd mee naar de tandarts en de tandarts kijkt dan ook in haar mondje. Niet echt kijken hoor, maar al wel om te wennen. Bij mij in de familie is iedereen bang en zelfs mijn man is doodsbenauwd voor de tandarts. Daarom gaat ze altijd met mij mee. Zowel voor controle als voor een gaatje vullen. Ik ben namelijk helemaal niet bang!
    Vanaf 2 jaar moet Aaliyah zelf ook naar de tandarts (bij mijn tandarts). Blijkbaar is dat nog wel eens verschillend, maar ook in melktandjes kunnen gaatjes ontstaan!

Deel Deze Pagina