twijfelen over borst of flesvoeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by prisje1234, Jul 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prisje1234

Jan 5, 2008
    15
    0
    0
    ik geef mijn dochter nu bijna 5 weken borstvoeding opzich gaat het goed en ze drinkt ook goed maar het afkolven vindt ik erg onhandig en ik heb het gevoel dat ik alleen maar met voeden bezig ben.

het lijkt me ook fijn als mijn man een flesje kan geven.dit doet hij nu heel af en toe omdat ik afklolf.ik zeg iedere keer tegen mezelf dat ik het nog wel tot 3maanden wil volhouden maar ja aangezien ik zo twijfel denk ik dat ik dat niet vol houd.
    herkent iemand dit en zal ik dan toch maar voor flesvoeding gaan?

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Vervelend is dat hè als je zo twijfelt... Ik had dat ook en ik ben uiteindelijk gestopt... En achteraf vind ik dat heeel jammer... Ik wou dta ik dit forum eerder had gevonden...

Weet je, het word steeds makkelijker en je dochter gaat steeds meer een ritme vinden... De eerste 3 maanden zijn echt heel zwaar...

Afkolven is iets wat je ook moet leren, en daar word je ook wel handiger in. Ik weet niet wat voor kolf je hebt maar dat kan ook nog veel verschil maken lees ik hier wel eens. Ik had zelf een handkolf, maar ik lees hier vaak dat een electrische veel makkelijker is. Als ik dat geweten had...

Maar ja, as is verbrand hout, en ik kan er nu niks meer aan veranderen.. Het zit me nog wel hoog blijkt wel... :)

Je kunt ook een lactatiekundige bellen en eens navraag doen. Soms helpt het al om je verhaal eens kwijt te kunnen aan iemand die weet waar ze over praat...

Heel veel succes en geef niet op hè! Het is voor een goed doel! ;)

3. prisje1234

Jan 5, 2008
    15
    0
    0
    bedankt voor de tips

4. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    Ik vond het na 10 weken makkelijker worden. We werden er allebei wat "handiger" in. Nu beleef ik er heeel veel plezier aan. Het gaat gewoon ook heel automatisch, vooral de volgende ochtend kan ik me soms niet eens herrinneren dat ik hem een nachtvoeding heb gegeven. Ik zou het niet willen missen, het is zo'n fijn gevoel.
    Kolven, ik heb een electrische, gaat heel erg goed. Ook dat moet je leren. Hoe vaker je kolft hoe makkelijker gaat. Als het niet gaat, kan je beter even een kopje thee nemen en dan nog een keertje proberen.

5. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Inderdaad, het kost allemaal wat tijd, maar je doet het voor een goed doel; je kind! Je zult zien dat ook het kolven wat makkelijker zal gaan met de tijd. Welke kolf heb je? Kolf je electrisch of handmatig? Heb je een enkele of een dubbele kolf?

Heb je vragen dan kan je ze altijd stellen. Inderdaad kun je ook een vrijwilliger van één van de borstvoedingsorganisaties bellen.

Het komt goed ;)

6. Tinus

Tinus Actief lid

Jun 18, 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Probeer van de kolftijd een moment van rust voor jezelf te maken, wanneer dat mogelijk is. Dus als je partner thuis is, even rustig afzonderen en hij zorgt voor de baby. Ik forum meestal tijdens het kolven, heb ik daar ook rustig de tijd voor. Het tikt alleen een beetje moeilijk :)

7. Druif

Druif Bekend lid

Jul 8, 2006
    730
    0
    0
    Het wordt echt steeds makkelijker en dan is het vooral genieten. Ik dacht van te voren niet dat ik het zo lang vol zou houden.

Ik zou zeggen: zet nog even door nu je toch nog verlof hebt, dan merk je dat het makkelijker wordt en is de afweging heel anders. (Je kleintje gaat sowieso met een paar weekjes minder drinken en 5/6 x per dag voeden is heel iets anders dan 8/10 keer).

Succes!

8. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Tien tot 12 voedingen per dag de eerste 12 weken zijn normaal, daar moet je even doorheen, daarna komt alles in een rustiger vaarwater, en komt het grote genieten.

Je doet het uitstekend, en bij moeilijke en leuke momenten ,kom je gewoon meekletsen bij ons topic bv en trots, daar hebben we veel steun aan elkaar, en leren we veel van elkaar. Je bent van harte welkom.

Share This Page