pukkeltjes, na bv erger

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door daantje28, 25 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daantje28

daantje28 Lid

19 jul 2007
    63
    0
    0
    Tilburg
    Mijn zoontje is bijna 4 maanden en heeft vanaf 7 weken rode pukketljes op zijn gezichtje (geen witte punjes erop). Ik dacht eerst dat het babyacne was/hormoonpukkeltjes waren die vanzelf weer zouden verdwijnen, maar ze zitten er nog steeds. Na de voeding worden het er meer en zijn ze altijd roder. Een tijdje daarna wordt het weer minder.
    Op het CB zeiden ze dat het nu eenmaal vaak voorkomt bij baby's en zeker geen koemelkallergie is want dan zou de reactie veel heftiger zijn.
    Ik begin toch te twijfelen want er is toch zeker een verband met de voeding als het daarna erger wordt? Hij heeft ook nog regelmatig last van krampjes. Zelf heb ik overigens een hele waslijst aan allergieën.
    Is er iemand die dit herkend?

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Wat je kan doen is een week een strikt koemelk-vrij dieet volgen, en dan provoceren,dan weet je het zeker.

3. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Ik heb me wel eens laten vertellen dat dit komt doordat jij chocolade hebt gegeten....

4. daantje28

daantje28 Lid

19 jul 2007
    63
    0
    0
    Tilburg
    Dank voor jullie reacties!
    Denk dat ik inderdaad eens een week alle melkproducten laat staan (neem ik gelijk de chocola mee :D )
    Moet ik dan wel aanvullend calciumtabletten o.i.d. slikken?
    Je laat toch wel iets essentieels weg uit je voeding. (ben zelf allergisch voor soja)

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Een week,maakt geen verschil. Je neemt namelijk de meeste calcium op uit groene groenten.
    Het is ook zo dat als je bv geeft, je naar verhouding beter calcium opneemt, zeker op lange termijn hebben vrouwen daar veel voordeel van.

Je zou ook een goede multivitamine kunnen slikken ( sowieso een aanrader), daar zit ook extra calcium in.

Deel Deze Pagina