Hoi dames, Ik lees veel op t forum dat je t kontje of t hoofdje kan voelen en over getrappel in de ribben. Ik vroeg me af hoe je weet of t t kontje of t hoofdje is of drukken jullie wat harder in de buik om t te voelen? Veder voel ik bijna alle bewegingen tot mr navel en erboven bijna nooit en dan vooral op mijn blaas. Kan het zijn dat kindje in een stuit ligt?? Ik heb ook geen idee hoe die ligt en hpe kan je dat voelen?
Ik heb het de eerste keer duidelijk uitgelegd gekregen bij mijn verloskundige.. Die liet mij en mijn vriend precies voelen hoe hij ligt want ik wist het zelf ook niet zo goed. Dus misschien kun je het ook aan die van jou vragen!
Die van mij trapt ook duidelijk naar onder, en bovenin voel ik niks. Dacht dus ook al dat hij in stuit lag. Gister echo gehad van verloskunde opleiding en dat klopte inderdaad. Gelukkig nog tijd en ruimte genoeg om te draaien. Denk door mn buik wel beetje te kunnen voelen waar hoofd en stuit ligt, maar is lastig. Bij mij nog wel vroeg ook. Zou vk vragen inderdaad om het je te laten voelen bij de volgende controle
De vk heeft me latent voelen waar alles zat... Kan heel duidelijk zijn billen bovenin voelen en meestal heeft hij zijn voetjes richting mijn rechterzijde... Ik heb de placenta links zitten dus voel hem eigenlijk alleen maar rechts
De verloskundige heeft me van de week heel duidelijk het hoofdje van kindje laten voelen, zodoende weet ik nu hoe ik moet voelen en wat ik moet voelen.. Bij mij ook bewegingen vooral onderin, en jawel hoofdje ligt bovenin. Maar goed kleintje heeft nog genoeg tijd om te draaien, en ben tot nu wel blij dat mijn ribben gespaard worden!
Wat de dames hierboven al zeggen, vraag het de volgende keer aan je vk. Die kan je precies laten voelen hoe je baby ligt. Hij/zij zal je ook het verschil kunnen laten voelen tussen het hoofdje en de billen. Het hoofdje is bijvoorbeeld echt rond en veel harder dan de billen.