Streep op je buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joosie, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joosie

    Joosie Bekend lid

    27 sep 2008
    614
    0
    0
    Die streep op je buik, weet niet hoe die heet, maar wanneer trekt die boven je navel? Of is dat per persoon verschillend. Ik heb hem namelijk alleen onder mijn navel...
    En zegt het nog iets over als je hem alleen maar onder je navel hebt of je een jongen of een meisje krijgt?

    Ben erg nieuwschierig
     
  2. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Heb m bij de eerste niet gehad en nu ook niet. Schijnt vanaf een week of 15 a 16 te kunnen. Het heet de linea negra
     
  3. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb hem nu helemaal (nog) niet, bij de tweeling had ik hem alleen onder m'n navel.
    Is toen na de bevalling nog een hele tijd blijven zitten trouwens.
     
  4. xd24

    xd24 VIP lid

    27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb m alleen boven mn navel... Strange;)
     
  5. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik heb hem nooit gehad.

    is heel verschillend
     
  6. masu

    masu VIP lid

    5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Ik heb 'm wel. Ik heb een lichte huid en de streep is dus ook heel licht, maar hij is er wel degelijk.
    Eerst alleen onder m'n navel, maar sinds een tijdje ook boven m'n navel. Ik zit eens heel hard na te denken vanaf wanneer ik 'm ook boven m'n navel heb gespot... ik denk dat ik toen rond de 24 weken was of zo (morgen ben ik 29 weken dus hij zit er sinds een paar weekjes).
    Of het iets zegt over jongen of meisje, ik denk van niet, maar ik heb eigenlijk geen idee!
    Wij krijgen in ieder geval een meisje. :D
     
  7. BellaNoa

    BellaNoa Niet meer actief

    Ik had bij 14 wkn al zo'n streep, tot over mijn navel. Ze zeggen inderdaad dat het een fabeltje is of het een jongen of meisje is, maar ik geloof er wel in. Ik ben nu samen met een vriendin zwanger en bij haar komt de streep tot haar navel en bij mij eroverheen. Ik krijg een jongen en zij een meisje.... Zou het dan toeval zijn?
     
  8. Amytje

    Amytje Fanatiek lid

    7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik heb m ook boven en onder mijn navel, weet niet meer sinds wanneer precies.. Wij krijgen een meisje..
    De bakerpraatjes zeggen volgens mij dat als hij in een rechte lijn loopt je een jongen krijgt en in een meer onderbroken lijn een meisje..
     
  9. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    heb hem nu (nog) niet:) bij daniel had ik er 1 tot mn navel en mn navel zelf was ook verkleurd:(
     
  10. riv

    riv Fanatiek lid

    12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb hem onder en boven mijn navel bijna tot aan mijn borsten. Hij zit er nu nog 4 weken naar de bevalling. Hij is erg duidelijk aanwezig erg donker. Ik heb een jongen gekregen,
     
  11. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb dat helemaal niet.
    Ik krijg een jongen :p
     
  12. Arri

    Arri Fanatiek lid

    21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    Bij mijn dochtertje had ik hem wel.
    Nu heb ik hem nog niet (of nauwelijks niet).
    Mijn navel lijkt wel een beetje verkleurd te zijn. En mijn keizersneelitteken ook. Zullen de hormonen wel zijn. Je navel is in principe natuurlijk ook een litteken.
     
  13. Joosie

    Joosie Bekend lid

    27 sep 2008
    614
    0
    0
    Heel apart hoe verschillend het allemaal is...wel grappig.
    En over dat jongen/meisje is geen peil op te trekken dus, want het is allemaal verschillend.
     
  14. sasjuh

    sasjuh Fanatiek lid

    8 jun 2010
    2.558
    0
    0
    operator
    In mijn vel

    Euh huh?
    Ik ben pas 8 weken zwanger en ik heb onder de navel al een lichte streep :(
     
  15. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Bij mijn eerste had ik hem heel duidelijk, maar tot/met de navel. Mijn navel was idd ook verkleurd. Nu is er geen streep te zien!

    Nou ja... op de striae na dan hè ;)
     
  16. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Haal het ook alleen maar uit de boeken hoor. Er zijn altijd uitzonderingen ;)
     
  17. quschke

    quschke VIP lid

    12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Hier ook een streep tot boven de navel...en hier is het een jongen geworden.
    Nu bijna 11 maanden na bevalling zie je de streep nog zitten!!
     
  18. Roos25

    Roos25 Niet meer actief

    Ik heb een hele lichte streep, vanaf een week of 16 denk ik. Hij is niet meer veranderd. Rondom mijn navel zit een soort van krans met lichte verkleuring. Ben overigens zwanger van een meisje.
    Mijn zusje is vorig jaar bevallen van een jongetje en ze had een hele donkere en dikke streep tot onder de navel en hij zit er nu nog, alleen lichter.
     
  19. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    JA! Toen ik zwanger was van Ayla had ik die streep tot over mijn navel. Nu van onze 2e beeb heb ik 'm helemaal niet.
     
  20. liebrando

    liebrando Niet meer actief

    ik heb dezelfde streep maar ik ben echt niet zwanger. Snap er niks van hahah........
     

Deel Deze Pagina