Wat is het toch lastig km de perfecte naam voor je kleintje te vinden. Meisjesnaam zijn we al een tijd over uit, maar de jongensnaam twijfel ik nog steeds over. Een hele tijd hadden we Elay staan, maar ik was er nog niet van overtuigd. Nu kwam ik vanmorgen de naam Dyani tegen en due vind ik toch ook wel heel gaaf. Ons kindje is een kwart Surinaams, misschien helpt t bij het idee Als meisjesnaam hebben we Yael Jedidja, roepnaam Yael.
Ilay vind ik personlijk nog mooier dan elay. Dyani te geknutseld voor mijn gevoel zou dag gewoon dani doen
Dyani vind ik meer een meisjesnaam dus ik kies voor Elay. Hoe ga je het uitspreken? Als het ilee is vind ik het wel erg op delay (vertraging) lijken.
Dyami is trouwens de mannelijke variant van Dyani, maar ik vind die laatste zelf meer bij een jongen passen dan Dyami. Je bent dan wel de associatie met Dani kwijt, want die naam vind ik te populair.
Ik vind ze eigenlijk allebei wel leuk, al dacht ik ook dat Dyani een meisjes na was toen ik de titel las.
Ah ik sprak het verkeerd uit (in mijn hoofd) totdat ik jouw reactie zag. Het is dus als het Engelse Eli (Elijah). Mmm.. dan nog vind ik Elay leuker dan Dyani Edit: denk wel dat deze schrijfwijze met de uitspraak die jullie willen verwarring oproept; E als de Engelse e en het lay gedeelte gewoon op z'n Nederlands
Ik vind de uitspraak vreemd. Het zou voor de correctheid of ie-lee of ee-laai moeten zijn denk ik, anders zal je kindje altijd zijn naam moeten spellen of zeggen hoe je het uitspreekt. Ik ben misschien wat ouderwets maar ik zou voor Danny of Eli gaan
Ik zou dan ook voor Eli gaan, mooiere en duidelijkere spelling! Maar Elay is ook leuk voor een mixje. Dyani vind ik niet zo leuk, doet mij wat ordi aan.