Twijfelend vriendje

Discussie in 'De lounge' gestart door Domenia85, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Domenia85

    Domenia85 Lid

    25 jul 2008
    62
    0
    0
    Zaandam
    nou meiden alles is sinds gister weer goed dat gesprek midden in de nacht heeft zeker goed gedaan gelukkig :D
    hij is zn dingen gaan in zien en hij ziet nu hoe ik verander als ie gewoon dingen aan me verteld en me niet afkat.
     
  2. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Als jij je er prettig bij voelt dan is het allemaal weer goed, zoals ik begrijp.
    Maar, zou er persoonlijk geen genoegen meenemen.
    Hij wil dat ieder meer z'n eigen weg gaat. Hoe moet dat zodadelijk als de kleine er ooit mocht komen dan?
    Zit jij altijd met de kleine, omdat hij zonodig z'n eigen ding wil doen.
    Volgens mij verdien je beter.

    Sterkte ermee.

    Groetjes Tamara.
     
  3. Tanja20

    Tanja20 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    kan je dit wel een relatie noemen ?
    Is het wel verstandig om nu zwanger te proberen worden?
    Als je nu al niets mag doen vanwege het geld, kunnen jullie dan wel een kindje onderhouden? (die kosten hèèl veel geld meid!)
     
  4. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Heel verhaal en ik hoop niet dat ik je hiermee hard voor je borst stuit maar ik moet toch even het volgende kwijt:

    Soms, als mensen een grote stap zetten in een relatie kan het vlak daarna ineens vlak daarna ineens bergafwaarts kan gaan zonder dat je gelijk kunt uitleggen waarom nou eigenlijk... Vaak is dit bindingsangst. Ik heb er vorig jaar zelf ook last van gehad toen mijn vriend aangaf dat hij (na jaren) eindelijk een kindje met me wilde. Een kindje bindt twee personen namelijk voor het leven. Je creeert samen iets dat van jullie is. Jij wordt mama, hij wordt papa.... en dit zullen jullie altijd blijven. Daarnaast komt er natuurlijk veel verantwoordelijkheid bij te kijken. Zonder dat ik het doorhad was dat de oorzaak van maanden lang twijfelen of ik nog wel genoeg van mijn vriend hield......

    Mijn vriend had zich voorbereid op het (hopelijk) krijgen van een kindje en ik was (achteraf bekeken) niet verder gekomen dan 'het lijkt me zo leuk'. Ofwel ik had toen gewoon nog tijd nodig om er ook voor 200% voor te gaan!

    Zoals ik jouw verhaal lees kan dat ook wel eens spelen bij jouw vriend. Want ik geloof nooit dat het nu, met één gesprekje, is opgelost. Hopelijk gaat het straks natuurlijk weer helemaal goed tussen jullie maar het kan ook zijn dat hij inziet dat hij niet genoeg van je houdt en dus bij je weggaat. Kies je er dan nu nog wel voor om nog steeds door te gaan met proberen zwanger te worden?

    Daarnaast schrijf je dat je ziek bent en dat jullie weinig geld hebben zodat je ook weinig buiten de deur kunt zijn. Ook dit lijkt me voor nu niet een gezonde situatie om een kind te willen. Ik weet niet wat voor gezondheidsklachten je hebt en misschien ben je al bezig met je toekomst uit te stippelen maar het lijk mij nu veel belangrijker dat jij je gezondheid weer zo optimaal mogelijk krijgt en daarnaast/daarna gaat solliciteren. Pas als het met jou weer goed gaat, pas als jij kunt zeggen: "Ik ben gelukkig!" moet je beginnen met zwanger proberen te worden...niet eerder! Kleine opmerking erbij is dat je natuurlijk ook zonder (veel) geld dingen buitenshuis kunt ondernemen...... Van wat ik uit jouw verhaal kan opmaken kan af en toe (zonder je vriend) wat gaan ondernemen wel eens heel goed voor je zijn!

    Ik mag nu met een grote glimlach vertellen dat ik 23 weken zwanger ben en niet kan wachten tot ons kindje is geboren maar ben wel héél blij dat we het proberen om zwanger te worden hebben uitgesteld tot begin dit jaar.....

    Denk dat het voor jullie ook niet zo'n slecht idee is om nog even te wachten en er eerst eens voor te zorgen dat jullie allebei weer lekker in jullie vel zitten....

    Sterkte en succes en ik hoop dat alles gauw (weer) helemaal lekker loopt tussen jullie!

    Veel liefs,

    Kweenie
     
  5. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Op dinsdag weet hij niet wat hij wil, of hij wel genoeg van je houdt, etc. En op vrijdag is alles weer koek en ei?
    Meid dat is toch geen stabiele relatie...
     
  6. rainbow1984

    rainbow1984 Actief lid

    2 mrt 2008
    383
    1
    0
    Lieve Domenia85,

    Wat ik meteen voel als ik jouw antwoorden en je verhaal lees is; jij past je aan hem aan, en hij niet aan jou. Daarnaast is t algemeen bekend dat vrouwen denken dat een man veranderd of dat ze een man kunnen veranderen, maar dat is nooit zo.
    ik denk dat hij ook twijfelt aan jullie relatie, gezien het feit hij aangeeft vrijer te willen leven, zijn eigen ding doen en zich misschien verstikt voelt. Maar hij is er niet aan toe gescheiden te leven van je.
    misschien is t beter als je even afstand neemt, je focused op WAT JIJ WILT. Vrouwen hopen en hopen en hopen dat t beter zal gaan, terwijl dat bijna nooit beter zal gaan. Vrouwen compenseren over het algemeen sneller en veel meer... Maar eigenlijk hoort dat niet zo te zijn.
    denk maar eens na: jijzou alles voor hem over hebben, hem op een voetstuk zetten etc... maar is dat ook wederzijds? want dat hoort wel zo te zijn, waarom ben je anders in een relatie?

    denk na over wat jij wilt in een relatie en ga dan na of je dat nu ook krijgt. als dat antwoord 'nee' is dan weet je wat je moet doen...
     
  7. Alexandra2008

    Alexandra2008 Fanatiek lid

    21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Lieve Domenia,
    Wat Rainbow verteld kan ik alleen maar beamen. Ik heb zelf vroeger ook in zo'n relatie gezeten. Sorry voor mijn directheid die nu volgt, maar de relatie die jij beschrijft is niet gezond. Als je eens heel eerlijk naar jezelf kijkt, ben je dan niet gewoon bang om zonder hem verder te moeten? Ben je bang om alleen te zijn of om je toekomstplannen in duigen te zien vallen? Het lijkt er namelijk op dat je koste wat kost deze relatie in stand wilt houden terwijl je diep in je hart weet dat het niet zo moet zijn. Wat mij ook opvalt, is dat je niet liefdevol over hem spreekt. In elke relatie zijn wel eens ruzies, maar er moet wel een basis van liefde en oprechtheid en vertrouwen zijn. Bedenk je goed, is hij jouw "prins op het witte paard" of neem je genoegen met zomaar iemand die er -soms- wel mee door kan? Misschien zie ik het verkeerd, maar misschien ook niet en is het wel een eyeopener voor je. Jezelf voor de gek houden is heel veilig, maar wel heel erg jammer, want dan doe je jezelf tekort. De belangrijkste persoon in je leven ben JIJ namelijk!
     
  8. Ddebbyy

    Ddebbyy Fanatiek lid

    11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Nou sorry maar het lijkt mij een vreemde relatie.
    Het lijkt wel of alles om hem draait en jij je achter hem stelt.
    Ik vind ook dat je tegengas moet geven...dat ben je maar een zeikwijf laat maar zien dat je geen speelbal bent!

    Sterkte meis!
     
  9. Domenia85

    Domenia85 Lid

    25 jul 2008
    62
    0
    0
    Zaandam
    @ kweenie:
    bedankt voor je verhaal het maakt voor mij een aantal dingen duidelijk.
    momenteel heb ik ook geen plannen meer om zwanger te worden,
    ik laat mijn banner alleen staan voor een beetje inzicht in me cyclus.

    momenteel zit ik thuis omdat ik rare klachten heb die ze aan het onderzoeken zijn en mijn werkgever het een te groot risico vind me aan het werk te zetten. ze denken aan overspannen, epilepsie of heel misschien adhd. ik zit dus vanaf 23 mei al thuis en dat doet me niet veel goed mja geen enkele werkgever die me werk wil bieden voordat ik uitslag heb van de EEG scan.
    het liefst zou ik nu naar de huisarts rennen en zeggen van : Zeg me nu wat er aan de hand is met me!
    mja zo gaat dat helaas niet :)

    vanochtend liep het ook niet echt lekker met mij en mn vriend maar dat kwam door mezelf.
    ik stond onder de douche en er ratelde allerlei gedachtes door me hoofd over mezelf hem mensen om me heen gewoon een grote chaos in me hoofd.
    ik kon niet meer ophouden met praten toen ik onder de douche vandaan kwam en kwam met de raarste vragen op hem afgevuurd, ookal wilde ik stoppen met praten het lukt me niet mn rem was weg! :confused:
    voel me nu een beetje schuldig maar hij was alleen geirriteerd omdat ie een rustige ochtend wilde en dus geen geratel van mij. jammer genoeg moest hij ook weg en omdat ik niet rustig kon worden is ie geirriteerd weggegaan maar ik ken hem goed genoeg om te weten dat als ik ie vanaaf na werk weer thuis komt dat het dan wel weer gaat als ik me rustig hou.
     
  10. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Lieve meid.... lees nou wat je zegt. Het is vanavond wel goed, als jij je maar rustig houdt....
    En het liep vanmorgen niet goed omdat jij niet rustig was?
    Als een vriendin dit tegen jou zou zeggen, dat het allemaal hartstikke goed gaat zolang ze maar doet hoe haar vriend het wil, wat zou je dan tegen haar zeggen? Zou je tegen je beste vriendin zeggen dat dat inderdaad is hoe het in een relatie hoort te gaan?
     
  11. Domenia85

    Domenia85 Lid

    25 jul 2008
    62
    0
    0
    Zaandam
    san je heb wel gelijk aan 1 kant maar ik weet van mezelf en van anderen dat ik heel erg druk kan zijn.
    ik wilde vanochtend ook stoppen met praten en vragen stellen enz maar het lukt gewoon niet.
    ik weet dat misschien niet iedereen mijn keuze snapt maar ik hou ziels veel van die jongen en voor mijn gevoel zal ik echt een puzzelstukje missen als hij bij me weggaat.

    Ik weet dat hij van me houd want dat heeft ie duidelijk laten zien van het weekend maar waar hij en ook sommige andere mensen incl ik zelf af en toe behoorlijk moe van worden is dat ratelen van me.
    voor mij is het ook vermoeiend.

    mn moeder denkt aan pms gezien ze dit gedrag van me kent en het meestal een week voor me menstruatie begint maar ik weet het niet meer.
     
  12. rainbow1984

    rainbow1984 Actief lid

    2 mrt 2008
    383
    1
    0
    het maakt niet uit wat we zeggen, ze blijft het opnemen voor hem... erg jammer maar een onbegonnen zaak dus...

    lieve meid, je vraagt om tips om ze vervolgens aan je laars te lappen en constant ´ja maar, ja maar´ te gebruiken en excuses voor hem te bedenken...

    en dan praat je veel en stel je veel vragen en dan wat? zo heeft ie je toch leren kennen? is dat genoeg reden om jou een zeikwijf te noemen en geirriteerd weg te lopen van huis? is dat genoeg reden om tegen jou te zeggen 'ik wil mijn eigen ding doen en wel eens alleen zijn 's avonds' (dat zeg je niet als je samenwoont met iemand)?...

    maar goed, je zal me vast een excuus geven gezien je andere reacties...
     
  13. Niet meer actief

    Herkenning....

    Ik heb het na jaren toch voor mezelf opgenomen, ben gescheiden en na een aantal jaren een lieverd tegen gekomen...Hij is nu mijn man!
    Ik ben heel blij dat ik toen die stap al heb gezet....alhoewel, we hadden samen 3 kids.
    Jij kan nu die stap gaan zetten, als je begrijpt wat ik bedoel....! Sterkte
     
  14. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Als je inderdaad pms, adhd of wat dan ook hebt, dan is dat toch niet jouw schuld? Wat geeft hem het recht of jou dan af te vallen en geïrriteerd te raken ipv je te steunen en te helpen? Als er iets mis is met je moet hij er nu juist voor jou zijn!

    Je kunt in een relatie niet iedere keer geïrriteerd de deur uitlopen en dan verwachten dat 's avonds alles vanzelf weer goed is. Dat is niet normaal, je hoort zo niet met elkaar om te gaan. Je partner hoort ten alle tijden je steun en toeverlaat te zijn, ook als je slechte momenten hebt.
     
  15. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Goed gezegt meintje, en ik sluit me er helemaal bij aan.
     
  16. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ben het helemaal met je eens Rainbow1984.

    Wat iedereen hier ook zal zeggen, ze zal hem toch blijven verdedigen. Hopelijk zal ze na een tijdje inzien dat dit echt geen gezonde relatie is.
     
  17. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Die vriend lijkt wel een klein kind dat zijn zin niet krijgt en dan gaat ie stampvoeten...bah!
     
  18. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Klinkt zeker niet als een gezonde relatie nee.

    Sluit me bij voorgaande reacties aan.
     
  19. zustertje

    zustertje Niet meer actief

    pfff heftig zeg. Lijkt me alleen absoluut geen goede basis om kinderen te krijgen. Laat staan met deze relatie verder te gaan! Zo kan je niet jezelf zijn want je bent bang om iets fout te doen heel de dag door!?
    Maar wat vorige posters ook zeggen je komt op voor hem en je vergeet jezelf!
     
  20. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hoi Domenia,

    Fijn dat je wat aan mijn verhaal hebt gehad en je je kinderwens voorlopig even naar de achtergrond hebt geschoven! Overigens ben ik ook bijna anderhalf jaar met de pil gestopt alvorens voor een kindje te gaan. Maar dat even terzijde.

    Verder kan ik me aan de ene kant best voorstellen dat je vriend op zondagochtend liever geen ratelende vriendin om zijn nek heeft hangen. Ik word ook graag even lekker rustig wakker (nu het nog kan) maar aan de andere kant schrijf je ook dat je rare klachten hebt, misschien zelfs wel ADHD dus dat betekent dat je gewoon druk bent. Stukje van wie jij (nu) bent. En ik wil niet zeggen dat dit goed is of dat je niet moet proberen rust te vinden/ de rem er op te zetten op dat soort momenten maar je vriend kan je daar wel bij helpen. I.p.v. zich te irriteren en geirriteerd de deur uit te lopen kan hij ook anders reageren he? Hoe? Dat moeten jullie samen bespreken maar jezelf maar zo rustig mogelijk proberen te houden/ je dus aan te passen terwijl hij het wel vanzelfsprekend vindt dat hij zich niet aanpast (zo komt het op me over)...dat klopt niet!

    Uit je verhaal maak ik op dat je hulp nodig hebt om jezelf een beetje (terug) te vinden. Dat je daarom nogal vage klachten hebt. ADHD, misschien wel depressief. Neemt je vriend dit wel serieus? Kan me best voorstellen dat deze klachten ook druk leggen op zijn leventje maar ik mag toch hopen dat hij je wel ondersteunt hierin? Op zijn minst luistert naar je verhalen? Of krijg je momenteel geen hulp van maatschappelijk werk?

    Ik wil verder niet beweren dat jullie niet bij elkaar horen, dat hij slecht voor je is etc. Maar ik denk wel dat als hij niet net zoveel van jou houdt als jij van hem dit je op den duur gaat opbreken.

    Als je echt jullie relatie een kans van slagen wilt geven zit er denk ik niets anders op dan eerst eens goed na te denken wat JIJ van een relatie en een partner vewacht. Daarna eens goed je eigen grenzen te bepalen (hoe ver wil je je aanpassen/wegcijferen) en dan eens een een goed gesprek met hem aan te gaan. Als hij echt van je houdt dat luistert hij naar je en kunnen jullie als twee volwassen mensen uitspreken wat bij jullie beiden leeft momenteel en wat jullie van elkaar verwachten.

    Vindt hij het maar onzin om eens goed met elkaar te praten.....Nou ja, laten we zo ver dan nog maar even niet kijken want ik denk niet dat jij er op dit moment klaar voor bent om eventueel een punt achter jullie relatie te zetten.

    En dat hoeft trouwens ook niet! Zolang je maar eerlijk blijft naar jezelf toe, of je dit nou hardop uitspreekt of niet....

    -x- Kweenie
     

Deel Deze Pagina