Twijfelend vriendje

Discussie in 'De lounge' gestart door Domenia85, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Domenia85

    Domenia85 Lid

    25 jul 2008
    62
    0
    0
    Zaandam

    hoi kweenie,
    nou er is een hoop gebeurd in de tussentijd en we hebben allebei een hoop geleerd gelukkig!
    nu moet ik wel melden dat het de eerste keer is dat mn vriend een relatie heeft als deze.
    al zijn exen die vochten niet voor hem en lieten hem met "buien"als deze gewoon gaan en dan was ie weer de klootzak.
    ik ben niet zo iemand ik ben juist een doorzetter ik weet wat voor jongen hij daadwerkelijk is.
    ik heb afgelopen week geleerd niet snel boos te worden maar wel mijn eigen waarde en standpunt aan te houden en mijn vriend heeft geleerd om ook eens even een moment voor zichzelf te nemen ipv continu voor andere te zorgen.
    we zijn van het weekend lekker met zn 2tjes geweest en dat heeft echt goed gedaan!
    sterker nog hij komt nu vaker naar me toe voor knuffelen ed (ja ook klussen) dan eerst en niet omdat hij zich verplich voelt maar gewoon echt omdat hij dit wil en als een van ons niet wil word dit ook aangegeven zonder gesnauw of gekat.
    zoals me moeder zegt hij heeft geleerd wat gezond egoisme is hihi.

    er zijn inderdaad een hoop van jullie die zeggen dat dit een slechte relatie.
    maar mijn vriend heeft ook een verleden wat meetelt in zijn gedrag om eerlijk te zijn dit is zijn eerste relatie nadat ie is afgekickt van de drugs.
    hij is nu 1 jaar en 3 maanden clean! en daar ben ik hartstikke trots op en hij zelf ook.

    mijn vriend is er eentje met een gebruiksaanwijzing net als ik zelf.
    en ik weet dat dat voor sommige mensen raar klinkt misschien maar ieder heeft zo zn gevechten met zichzelf en als je dan in de steek gelaten word is het gevecht alleen maar zwaarder en moeilijker weet ik uit eigen ervaring.
     
  2. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Allemaal prima, als je jezelf maar niet uit het oog verliest! Een duurzame relatie vraagt om dagelijks onderhoud en daar moet je wel toe bereid zijn, allebei anders loopt het zeker een keer mis.

    Gaan jullie nu dan alsnog voor een kindje of stel je dat toch nog even uit tot je weer echt goed stabiel bent samen? Een kindje is niet niks, je moet er goed van overtuigd zijn dat jullie het samen aan kunnen en als je in een moeizame relatie zit moet je je ook afvragen of jij er eventueel alleen voor zou kunnen zorgen. Je moet op elkaar kunnen bouwen en vertrouwen en als daar nu iets niet goed zit moet je daar eerst keihard aan werken, een kind mag niet de dupe worden.
    Eerst alles goed voor elkaar hebben en er dan voor gaan, niet andersom.
     
  3. Domenia85

    Domenia85 Lid

    25 jul 2008
    62
    0
    0
    Zaandam
    hoi meintje
    nee een kindje nog even niet .
    de situatie is er nog niet goed genoeg voor.
    eerst weer ff op de rails komen tussen mij en mn vriend en dat hij ook eerst zichzelf weer helemaal op de rails heeft. (ook van de afkick enz)
     
  4. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Goed meid, heel verstandig en wil je het allerbeste toewensen!
     
  5. Domenia85

    Domenia85 Lid

    25 jul 2008
    62
    0
    0
    Zaandam
    Dankjewel meintje :D
     

Deel Deze Pagina