Ik denk dat jou vriend nog van jou houd, maar ik denk ook dat er wel een kink in de kabel zit... dat kan als alles teveel wordt omtrend het kinderen krijgen. Ik denk dat hij het wel wil, maar ik denk ook dat hij wil dat jij wat rustiger gaat doen (aangezien jezelf al zei dat het obsesief begon te worden). En gaat beseffen dat het leven niet alleen maar draait om een kindje te krijgen. Ik denk dat je in je achterhoofd moet plaatsen dat dat kindje nog wel komt... want 28 is een mooie leeftijd maar ook geen leeftijd om te zeggen dat het vandaag op morgen moet gebeuren... Hij zegt laat het los... en bedoeld geef het voorlopig ff een plekje... geef hem en jou en jullie de tijd om alles ff te laten bezinken... En ik ken je vriend dat wel niet, maar als ik je verhaal zo lees.. denk ik dat het wel goed komt als je eerst ff bedaard!
Ik denk dat jou vriend wel kinderen wilt maar wel met de vrouw waar hij verliefd op is geworden en niet de 'baby gekke meid' die hij nu heeft. Ik vermoed dat als jullie weer gewoon jullie zijn en jij probeerd straks op een 'normale' manier zwanger te worden zonder obsessief gebeuren dat er dan niets aan de hand is. Maar dat vul ik even in nav wat ik gelezen heb (niet alles gelezen hoor!) Ik bedoel het niet verkeerd naar je hoor, ik weet hoe het voelt om graag een kindje te willen maar probeer wel reëel te zijn dat ook dat tijd gaat kosten en dat een kindje 'maken' ook leuk hoort te zijn (even ervanuitgaande dat jullie niet in de mmm hoeven)
Als het aan mijn vriend lag twijfelde hij nu nog steeds Nou zijn wij pas 22. Maar na mijn miskraam 2 en half jaar geleden heeft hij gezegd dat we er over twee jaar voor zouden gaan. Het is dat hij zich aan zijn afspraak hield, anders was hij nu nog steeds aan het twijfelen. Niet dat hij het niet wilt, maar meer de onzekerheid.
Augustus / september.... waarschijnlijk wil hij ook nog eens een keer goed op zomervakantie. Lekker met z'n tweeen naar een warm oord, lekker nog ff helemaal vrij zijn, alleen elkaar. Ga maar eens een leuke vakantie uitzoeken zou ik zeggen!
Maar hij heeft haar wél duidelijkheid gegeven: hun relatie gaat nu beter en als het goed blijft gaan, zullen ze er in augustus / september weer voor gaan. Dat is toch een duidelijke afspraak? TS: je moet er echt niet elke dag met hem over willen praten hoor, want dan wordt hij helemaal gek! Mijn man werd zelfs gek van mij als ik het vaker dan één keer per week over zwanger worden wilde hebben, toen hij zelf een kinderwens had en we aan het proberen waren om zwanger te worden.
Bedankt voor jullie reacties meiden! Doet me goed en heb ik wat aan! Helemaal loslaten zal niet gaan maar ik ga er echt mijn best voor doen om het op een laag pitje te zetten. Komende tijd niet meer erover beginnen en zorgen dat ik weer de "oude" wordt. Genieten van elkaar zoals we daarvoor deden. En augustus/september is het ook zo! Als hij dan maar niet terugkrabbeld.. Daar ben ik bang voor. Maar ik denk dat ik dat voor een groot gedeelte zelf in de hand heb.
Hier precies hetzelfde; mijn vriend wil niks weten over zwangerschapskwaaltjes of bevallen (dit is zijn grootste angst). Over kinderen en dingen die wij als gezinnetje kunnen doen praten wij wel. Dit vinden wij allebei een mooi vooruitzicht. Je moet je vriend ook begrijpen, mannen hebben nou eenmaal niet zoveel met zwangerschap en babydingen als wij vrouwen. En er telkens over praten terwijl je nog niet eens zwanger bent willen ze ook niet Ik heb mijn vriend er ook elke dag op aangesproken de eerste tijd totdat hij zei van: schat, ik wil heel graag een kind met jou, maar ik wil niks weten over bevallen en dat hele gedoe. Zeg maar wat ik moet doen als het zover is, dan doe ik alles wat jij wil. Maar tot die tijd wil ik gewoon genieten van ons! Ik was al bang dat ik hem zou wegjagen, maar nu gaat het beter, hij kwam zelfs opeens met namen aanzetten.
Hier ben ik het niet mee eens. Hij geeft toch duidelijkheid? De gemiddelde man wordt GEK als je blijft dooremmeren over baby's. Als hij zegt dat het goed komt, mag je ervan uit gaan dat het ook echt goed komt! Mijn relatie is super en ik kon zelf ook vreselijk doorzeuren over baby's. Hij werd er zo gestoord van dat ik regelmatig dingen als "ik wil geen kinderen!" naar mijn hoofd kreeg. Was vreselijk onzeker. Ben er over opgehouden tot hij week of wat later zelf begon over proberen kindje te maken van dit najaar. Lagen we dan, babynamen te verzinnen in bed. Inmiddels zijn we paar dagen gestopt met anti-conceptie.
Liever een kind hebben met iemand die je kent van 10 jaar dan een klootzak van een jaartje. Ik zou hem vertellen dat je het niet meer wilt, en toch onveilig sex hebben. Jij wilt graag een kindje, het is beter samen maar als je het graag wilt moet je voor gaan...een kind nemen is voor jezelf...mannen zijn egoistisch
??? ik lees het (hopelijk) verkeerd, dus verbeter me graag als dat zo is, maar dit is toch wel het slechtste advies die ik sinds lange tijd heb bezien.
Een advies hoeft niet slecht te zijn, ik zie het anders. Ik geef mijn perspectief naar aanleiding van haar verhaal. Ik ben erg hard op dat gebied, als die vriend geen kind wilt moet hij zijn helmpje opdoen simpel. Hij moet haar niet aan het lijntje houden, meisje wordt ook ouder. Genoeg vrouwen die zwanger worden omdat ZIJ het willen en de mannen niet. Ik ga me verder ook niet verantwoorden wat ik zeg is niet het onderwerp.
Want idd, de mening van een man is totaaaaal niet belangrijk Gelukkig zijn er gewoon nog stellen waarin communicatie en overleg de boventoon voeren ipv zulke egoïstische gedachten. En dan zeg jij dat mannen egoïsten zijn ....
Sorry hoor, dit is gewoon idioot! Als je alleen een kindje wilt, ga je naar de spermabank, maar je luist niet je partner er in! Hij houdt haar niet aan het lijntje, hij is reeel: eerst de boel op de rit, dan proberen zwanger te worden.
Jou perspectief is vrees ik niet wat de gemiddelde mens voor ogen heeft. Dit advies vind ik dus ook uiterst vreemd.. Ze willen het beide alleen haar vriend heeft meer tijd nodig, de relatie zit buiten de baby gekte om goed. Deze mensen gaan straks gewoon genieten van de voorpret SAMEN omdat ze beide papa en mama willen worden!
Moet jij weten, is jouw mening en geen feit. Niet iedereen heeft het zo goed als jij, iedereen moet zelf weten. Jij oordeelt sneller dan dat je denkt, maar ik ga niet meer met jou in discussie.
Jij bent nieuw hier zo te zien.. Tip; uit je wat respectvoller en bedenk je dat jou nogal aparte reacties hier weerstand op gaan roepen. Ik weet niet met welke reden je op het forum bent gekomen?
Ik wil zeker niet met jou in discussie, zonde van mijn tijd. Als je kinderwens belangrijker is dan je relatie (dat kan), ga je uit elkaar en op zoek naar een ander of een donor. Het is vreselijk egoistisch en asociaal om iemand er in te luizen, want dat is het.