Hoi meiden, Ik ben nog aan het twijfelen wat te doen. Zowiezo heb ik wel besloten 4 weken van te voren te stoppen met werken, betekent in principe 13 januari laatste werkdag. MAAR....met kerst zijn we 1 week dicht. Dan werk ik 2 weken en dan begint mijn verlof. Ik heb nog best veel dagen staan wat dat betreft zou ik die 2 weken vrij kunnen nemen. Dan ben ik 7 weken thuis geen idee of dit nu veel is en of de verveling toe gaat slaan? Wat denken jullie.... Tis moeilijk dat jullie voor mij moeten gaan denken hahaha
Ik heb ook 7 weken van te voren vrij genomen. 6 weken verlof en 1 week vakantie.. Moet zeggen dat ik me niet verveel hoor.. En ben eigenlijk niet zo'n thuis zitter.. Nu de laatste weken is het zwaar dus doe ik lekker rustig aan.. Heb wat klusjes in huis gedaan en natuurlijk de laatste dingen gedaan voor de baby..
En ik zie aan je banner dat je een weekje overtijd bent....Spannend! Voel je je nog goed? Ik heb ook nog wel een dochtertje van 2,5 die de nodige aandacht nodig heeft Geloof wel dat je lekker uitgerust ben en heb idd nog wel dingen die ik in het huis wil doen.... Oh oh en mijn vriend zegt...neem die dagen lekker op wanneer de kleine er is, maar ik krijg januari weer 25,8 dagen die ik pas op ga nemen na mijn verlof (in mei). Best veel....
Ik denk dat je je zeker niet gaat vervelen met je andere kindje nog Zelf ben ik blij dat ik het gedaan heb. Wilde eerst ook tot 4 weken voor de bevalling doorwerken. Maar vond het toch wel erg zwaar allemaal. Je vriend heeft opzich ook wel gelijk.. Ik kan met me werk niet zomaar dagen opnemen. Werk in een winkel en dan ben je toch afhankelijk.. Dus dacht doe het gewoon zo. Eerst 1 weekje vooraf en na me verlof heb ik nog 2 weken vakantie erachteraan geplakt. En dan heb ik nog me dagen voor 2011 Dus dat moet wel goedkomen Ik voel me op zich wel redelijk.. ben het zat.. en ben al 1,5 week erg verkouden en oren zitten potdicht.. Maar nog even geduld en ze is er Hoe voel jij je verder? Lijkt me wel zwaar met een kindje er nog bij..
Ik heb doorgewerkt tot 5 weken van tevoren, officieel zou ik tot 4 weken van tevoren werken maar had nog wat vakantiedagen staan. Aangezien mijn verlof over het jaar heen gaat (begin in oktober 2010 en eindigt in februari 2011), had ik gedacht de dagen die ik voor 2010 nog had staan maar zoveel mogelijk op te nemen. En eerlijk gezegd; ik heb me nog geen seconde verveeld! En eigenlijk dacht ik zelfs gisteravond dat ik best nog wel langer van tevoren al verlof had willen hebben, omdat ik het zo heerlijk vind om 'legaal' niets te doen.... Hoop dat ik ooit de motivatie weer vind om te gaan werken, maar dat is van latere zorg. Denk dat het heel persoonlijk is. Als ik in jouw situatie zat, dan zou ik die 2 weken vrij nemen, zeker als je toch nog dagen genoeg hebt. Ik had in augustus nog vakantie en moest na mijn vakantie nog 4 weken werken tot mijn verlof... Nou dat waren de lángste 4 weken ooit! Ik had echt geen zin meer om terug te gaan....
Ik vind eht ook heel moeilijk Ik wil heel graag met 35.5 met verlof (week 36 valt op een dinsdag dus dan ga ik die maandag en dat weekend niet natuurlijk) maar ik merk gewoon aan mezelf dat ik het echt zwaar heb. Ik ben normaal niet zo'n klagerd maar ik zit nu echt te twijfelen.. zou het echt zo veel verschil maken na de bevalling? zou ik die 2 weken echt missen.. ga ik balen dat ik het toch heb gedaan?.. lastig hoor
Ik ben normaal ook geen klagerd en ik ben ook echt een type van niet zeuren, gewoon even doorbijten. Maar ik heb me er toch wel in vergist, in de zwaarte van een zwangerschap. En dat je hoofd op een gegeven moment ook echt niet meer bij werken staat... Mijn idee was ook om zo lang mogelijk na de zwangerschap te hebben. Dat heb ik nu dus ook, en ik heb er zelfs dan nog ouderschapsverlof aan vastgeplakt. Is dat voor jou geen optie? Direct na je zwangerschapsverlof een aantal weken fulltime ouderschapsverlof opnemen? Of toch anders ook vakantiedagen erna?
Ik ben 6 wkn van te voren gestop, waarvaan eerst 2 wkn vakantie. Dus 4 wkn van te voren met verlof... Héérlijk vind ik het, het idee dat de kleine ook zomaar met 37 wkn kan komen heeft mede doen bepalen dat ik 6 wkn eerder stop. Anders zou ik pas 1 week thuis zitten... Hoewel ik een volgende zwangerschap wel 6 wkn verlof van te voren neem. Puur voor het feit dat mocht ik overtijd gaan, ik die extra dagen aan het eind er nog bij krijg, dat heb je niet wanneer je 4 wkn van te voren verlof neemt. Aangezien je ook al een kleintje thuis hebt rondlopen lijkt het me ook wel fijn als je eerder stopt met werken. De verzorging wordt dan ook zwaarder denk ik en je kunt de wkn voor dat de baby er is nog even extra aandacht aan haar geven... Succes met je keuze.
@Sakinah: heb je niet nog vakantiedagen staan die je op kan nemen na je verlof...? Ik heb na de bevalling nog 12 wkn verlof over en heb daar achteraan gelijk nog 2 wkn vakantie. Tevens krijg je, wanneer je 6 wkn van tevoren met verlof gaat, iedere dag dat je overtijd gaat aan het eind van je verlof er bij. Dat is niet wanneer je 4 wkn van tevoren met verlof gaat omdat je recht hebt op minimaal 10 wkn verlof na de bevalling. Dus stel je gaat 6 wkn van tevoren met verlof en je bevalt met 41 wkn, dan wordt je verlof 1 week verlengt....
Ik ben toentertijd 6 weken van te voren gestopt ivm aanhoudende hooikoorts waar ik ook nog eens niks voor mocht hebben. Ik was zo vreselijk moe in't laatst. Heb wel mijn vakantie achter mijn verlof aangeplakt, dus had nog vijf weken extra. Ik was zo blij dat ik uiteindelijk weer aan het werk mocht. Ik was zo zat van dat thuis zitten. Maar ik had ook geen auto tot mijn beschikking. En zeker toen de kleine er eenmaal was, was dat best een beperking, want ik kon me alleen maar lopend verplaatsen als mijn man aan het werk was. Maar dat was met name na die tijd. Voor de bevalling heb ik me prima vermaakt en mijn kereltje is ook nog tien dagen te laat geboren.
Hier hetzelfde dilemma gehad, ik ben 12 februari uitgerekend en heb ook de laatste week van het jaar vrij. Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt, ik ga niet meer aan het werk daarna voor die twee weken. Waarschijnlijk heb ik er helemaal geen zin meer in na die week vrij! Het hangt misschien ook wel af van het soort werk je doet en hoeveel uren je werkt, welke keus je gaat maken. Ik werk 34 uren per week en door het slechte slapen is dit soms best pittig! Dus ook dit soort zaken zou ik mee laten wegen in je keus. Het grote voordeel is nu, dat ik na deze week nog maar 6 weken hoef te werken, en dat is wel een erg prettig vooruitzicht! En verveling, ach is er eindelijk tijd om het huis nog wat te poetsen, de babykamer in te richten, boeken te lezen, wandelen met de hond en zo kan ik genoeg bedenken om de tijd door te komen! Ik neem nu na mijn verlof nog twee weken onbetaald verlof op en twee weken vakantie, op die manier ben ik toch iets langer vrij na de bevalling. En daarna.... zien we wel weer verder! Succes met het maken van een keus!
Ik zit nu m'n 4e week thuis en heb me echt nog geen seconde verveeld hoor! En zeker als je al een kleintje thuis hebt, vermaak je je echt wel!
Bij de eerste had ik 7 weken van te voren al verlof, dat kwam ook door alle feestdagen die in die week waren. Ik had het wel op een gegeven moment gezien, maar dat kan ook komen omdat je uitziet naar het moment van de bevalling. Nu ga ik als alles goed gaat 5 weken van te voren met verlof, een week vakantie en dan vier weken verlof. Dan kan ik in de maand januari alles nog netjes afronden op mijn werk.
Kogel is door de kerk hoor! Lekker 23 december mijn laatste werkdag! Dat betekend 7 weken vrij, dat betekent nog maar 6 weken werken! Heerlijk zeg....ga me wel lukken hoor. Thanks voor jullie reacties! x
Oh heerlijk, heel goed!! De komende 6 weken gaan je nog genoeg energie kosten, maar gaan tegelijkertijd door je beslissing erg snel voorbij! Aftellen nu
Ik zit sinds de 28e week van mn zwangerschap thuis vanwege bekkenklachten, heb me nog maar weinig momenten verveeld! Van week 22 tot week 35 bestonden mn dagen uit veel pijn en alles spreiden door de week om rond te komen, veel dutjes tussendoor enzo. Nu gaat het hardstikke goed en heb ik helemaal geen last meer van mn bekken ( De kleine is ingedaald! ) en komt de nesteldrang vol tot uiting.... Ik vermaak me dus wel! Zou dus zeggen neem lekker vakantie op en geniet ervan! Of vakantie na die tijd?
ik heb door omstandigheden vanaf week 29 thuis gezeten (12 weken thuis voor ik beviel) en ik heb me werkelijk geen seconde verveelt, ook niet op de 3 dagen dat mijn oudste dochter naar het KDV was. Na mijn verlof ook nog 8 weken extra vakantie opgenomen (had nog heel veel uren over van vorig jaar, omdat ik toen ook zwangerschapsverlof had plus dat ik dit jaar al vanaf juni thuis zat en dus ook nauwelijks vakantie had genomen) en nog steeds verveel ik me niet, zie er eerder tegenop om in januari weer te gaan werken :s