Nieuwe baan en zwanger worden..

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door dotje1986, 3 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Ik ben graag benieuwd naar jullie mening..

Ik ben vandaag aangenomen na een uitkering van 3 maanden. Ik krijg een proeftijd van 3 maanden en daarna een jaar contract bij goed functioneren. Op het moment zijn we bezig om zwanger te worden, maar zoals jullie zien, ben ik overtijd.. (denk ontpillen)..

Is het verstandig om na die proeftijd aan te geven dat we bezig zijn of mijn mond te houden en het te vertellen wanneer het zover is..?

Ik ben heel blij met mijn nieuwe baan, maar zit nu erg te twijfelen of ik niet een jaar moet wachten met zwanger worden ivm het contract.. Het is ook zo moeilijk..

Alvast bedankt!

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

ja en stel na dat jaar krijg je geen verlenging dan heb je voor niets gewacht. Het is moeilijk en zeker in deze nieuwe situatie,

Ik werkte er ook net een paar maanden toen ik zwanger bleek en ze waren hartstikke blij voor me. Helaas is mijn contract (en dat van 30 anderen) niet verlengt wegens bezuinigingen. Dat hoorde ik een week nadat ik zwanger was.
    Mss had ik beter kunnen wachten maar wanneer krijg je tegenwoordig een vast contract of ben je zeker van een baan?

Ik zou er gewoon voor gaan en zien hoe en wat. Stel dat je geen verlenging krijgt dan heb je wel weer genoeg gewerkt voor evt een uitkering. Of een andere baan,,,dat is mss niet makkelijk ivm zwangerschap maar t kan.

Je weet nooit hoe t gaat lopen, dus ga er gewoon lekker voor lijkt me

3. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik ben in de uitwerkperiode bij mijn oude werkgever zwanger geraakt en dus zwanger begonnen aan mijn nieuwe baan.
    Eigenlijk hadden we juist besloten om een paar maanden rustig aan te doen, om dat ik dan zeker de proefperiode achter me had. En dan zouden we wel weer zien.
    Maar het liep ietsjes anders. Ik heb in mijn proeftijd nog verteld dat ik zwanger was, omdat ik veel naar het ziekenhuis moest. Ze vonden het geweldig!
    Helaas ben ik de proeftijd al in de ziektewet gekomen, maar ben nog steeds in dienst daar.
    Ik weet al wel dat volgend jaar mijn contract niet verlengt gaat worden, maar dat ligt niet aan mijn zwangerschap. De functie (thuishulp A) die ik heb, gaat er helemaal uit. Dus met mij gaan er nog weet ik hoeveel andere mensen uit.

Je weet niet hoe het in de toekomst gaat verlopen, ik zou er gewoon voor gaan. Wel zou ik het pas vertellen als je daadwerkelijk zwanger bent.
    Voor de tijd gaat het ze in princiepe niets aan.

Deel Deze Pagina