twijfelnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door kwebbel1984, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    We zijn het eindelijk een heel klein beetjetot elkaar gekomen wat betreft namen. Veel wat ik opnoem vind mijn man niks en zelf heeft hij nog niks fatsoenlijks genoemt zeg maar. Als ik vraag wanneer hij eens wat wil bedenken zegt hij ja dat komt nog. Oke we hebben nog wel even maar ik wil wennen aan een nieuwe naam in het gezin. Nu noemde ik dus Charlotte. Vind het een mooie naam en man ook gelukkig. Maar ik ben zo'n enorme twijfelaar en wil graag altijd bevestiging. Ik ben vind het fijn om ook te kunnen afkortwn doe ik bij mijn andere kinderen ook. Vond het in gtst altijd wel leuk als afkorting charlie maar lotte als afkorting vind ik ook leuk

Begrijp me goed. Als het een dochter word en het word deze naam dan word het charlotte. Maar zoals ik wel eens bij m'n dochter doe als ze wat vraag dan zeg ik bijv ja lotte of ja charlie ipv de hele naam steeds te noemen.

2. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Charlotte vind ik mooi. Lotte al minder, en Charlie vind ik verschrikkelijk. Daarnaast vind ik het zonde om bewust voor een langere naam te gaan, en vooraf al te weten dat je die naam vaak gaat afkorten. Dan zou ik meteen voor een kortere naam gaan.

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik zou voor een korte naam gaan. Ik hou niet zo van afkorten. En ik hou ook niet van de naam Charlotte. Kwestie van smaak, mij te tuttig.

4. Unexplainable

Unexplainable Actief lid

15 nov 2014
    224
    16
    18
    Vrouw
    Charlotte is inderdaad een mooie naam voluit. Afgekort toch 'Char' of 'Lotte' of 'Charlie' vind ik het niks.

5. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Mooi!
    Lotte mooi en Charlie ook geinig!

6. Noralie87

Noralie87 VIP lid

11 jun 2013
    7.110
    4.702
    113
    Vrouw
    verzorgende-IG
    Zuid-Holland
    Onze dochter heet Féline en we noemen haar heel vaak Fé of Feetje, daarom ook bewust een langere naam gekozen want zeg nou zelf Fé als je 30 bent is niet zo leuk!

7. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Leuke naam, ook afgekort.

8. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Ik zie je vraag eigenlijk niet helemaal :D maar als je meningen wil over de namen: Charlotte vind ik mooi zou daar ook gewoon voor gaan en hoe je haar dan afkort is allemaal goed/leuk. Zou geen afkorting als echte naam doen

9. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Leuk hoor! Charlotte is een prima naam en ik denk dat ik als ik mijn dochter iets zou vragen dan vaak 'Lot', 'Lotje' of 'Lottie' zou zeggen en dat klinkt ook heel lief!

10. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Dit :)

11. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik wil ook juist geen afgekorte naam als echte naam. Vind de naam zelf biet te lang. Het is niet dat ik het in het dagelijks leven steeds wil afkorten. Buiten zal ik haar dan (als hett een meisje word en als we deze naam kiezen) gewoon charlotte noemen. Maar als ik haar wat zou vragen als ze wat ouder is dan zou ik bijv zeggen lotte wil je me even je beker geven.
    Mijn naam word ook afgekort door mijn familie en die bestaat ook maar uit 3 lettergrepen.

12. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.864
    113
    Vrouw
    Dit :D

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik vind het wel een leuke naam.

14. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Waar twijfel je nu eigenlijk precies over? Zou het lekker doen. Je vind de hele naam en de mogelijke afkortingen allemaal mooi, beter kan volgens mij niet! :)
    Trouwens, je zegt zelf dat je een twijfelaar bent: misschien kan je dan juist beter NIET naar meningen over de naam vragen. Dan kom je er helemaal nooit meer uit, want iedereen vindt wat anders... ;)

15. misa

misa Niet meer actief

Charlotte vind ik wel mooi! En de afkortingen kunnen natuurlijk prima. Ik verklein of kort de namen van mijn kids ook regelmatig af. Ik denk dat ik bij charlotte snel uitkom bij lotje of lot of charlotje. :)

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Mee eens en Charlie vind ik echt een jeuknaam. Lotte vind ik wel gaan.

17. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Charlotte is mooi, Lotte is leuk. Charlie vind ik afschuwelijk.

18. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Leuk!
    ik zou het zelf ook automatisch gaan afkorten hihi Lot of Char of Charlot hihi en als ze straks ' volwassen' is vind ik Charlotte een hele mooie klassieke vrouwen naam:)

Deel Deze Pagina