Lange cyclus na pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Broedkip, 30 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Broedkip

Broedkip Lid

30 nov 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Mijn vriend en ik willen graag proberen een kindje te maken over een paar maanden, dus ik ben aan het ontpillen. Mijn onttrekkingsbloeding heb ik van 19 oktober tot 23 oktober gehad en daarna blijft het akelig stil en rustig down under. :(

Ik slik vanaf 14 oktober de pil niet meer. Zwanger ben ik niet, maar ongesteld ook niet. Heeft iemand hier ervaring met een vertraagde cyclus na het stoppen van de pil? Als ik google, lees ik enge verhalen.

Hoe normaal is mijn kippenhok? Heb ik wel eieren? Anyone? Thanks! :D

2. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

19 mei 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Het kan altijd bij de eerste keren langer duren of juist korter. Je lichaam krijgt ineens geen hormonen meer, daar moet het ook aan wennen! dit kan (helaas) een paar maanden duren.

Succes iig! ik hoop dat je cyclus snel op gang komt en dat jullie er voor kunnen gaan!

3. Broedkip

Broedkip Lid

30 nov 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! Ik vind het ook een beetje griezelig dat ik niet ongesteld word. Maar goed, niet op de zaken vooruit lopen. We wachten het af!

4. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Het is inderdaad even afwachten. Maar het is niet nodig om je nu al zorgen te maken! Het komt echt vaker voor dat het even op zich laat wachten.

Ik werd wel direct na 31 dagen ongesteld, maar daarna werd mijn cyclus juist steeds langer: 33, 40, 43 dagen en nu gelukkig toch zwanger. Ik maakte me destijds ook zorgen, maar stress helpt ook niet (makkelijk gezegd).

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij verreweg de meeste vrouwen is de cyclus op de hobbel na pilstop. Je natuurlijke cyclus moet weer op gang komen zonder die pilhormonen.

Het kan wel tot een jaar na pilstop duren voordat je cyclus weer helemaal normaal is.

Ik moest destijds 126 dagen na de laatste pilbloeding wachten voor mijn eerste natuurlijke menstruatie op gang kwam. Had intussen al tig zwangerschapstesten versleten.

Daarna was mijn cyclus wel weer helemaal regelmatig (27/28 dagen).

Het kan helaas dus even duren.

6. Broedkip

Broedkip Lid

30 nov 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Fijn te lezen dat ik niet de enige ben. :) Mijn vriend en ik willen pas in het voorjaar proberen zwanger te raken. Ik vond dat de pillen al een tijdje uit mijn lijf moeten zijn.

Ik wacht gewoon rustig mijn menstruatie af, al had ik eerst de bibbers dat ik misschien onvruchtbaar ben ofzo. Maar goed om te lezen dat mijn cyclus - nu 42 dagen - niet supervreemd is.

Deel Deze Pagina