Twijfels bij nieuw werkplek

Discussie in 'De lounge' gestart door panda86, 27 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    het is toch de dame van het detacheringsbureau die met deze vreemde dingen komt? Ik zou even het detacheringsbureau bellen en vragen naar een andere collega. misschien iemand dat het wat helderder voor de bril heeft allemaal :) misschien is ze net nieuw? ze is vast niet de enige die er werkt. En dan gewoon even een gesprekje over hoe de dingen werken. Het is heel normaal om eerst een contract te tekenen en niet alleen met een mondelinge toezegging te werken. Dat zou geen enkel bedrijf en geen enkele werknemer (moeten) willen.

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Heb gisteren nog contact gehad. Zij vragen digitaal de VOG aan ik krijg het dan in mijn mail. Ik moet het dan verder invullen en betalen en dan krijg ik de VOG gelijk in mijn mail had ze het over. Maar ze wist er ook niet het fijne van. Hoe snel het contract klaar is kon ze niet zeggen want ook dit doet de backoffice en ik krijg hem via de post thuis gestuurd. Ik heb aangegeven dat ik eerst het contract wil tekenen voor ik mijn huidige werkplek opzeg. Dat we dan maar moeten kijken wanneer de startdatum gaat worden. Ze was er niet zo blij mee dat ik daar nu mee kwam want ze had de startdatum al besproken met de werkplek. Kreeg nogmaals te horen dat ik nergens bang voor hoefde te zijn. Ze doen het altijd zo. Ze zat nog te wachten op een mailtje van de werkgever voor akkoord want ze wilde het wel zwart op wit hebben. Denk goh jij wil het wel zwart op wit, ik dus ook.

Ze is er inderdaad nog niet zolang. Ik twijfel heel erg of ik moet vragen om iemand anders. Ben bang dat de verstandhouding dan nog schever wordt. Al heb ik het gevoel dat dat nu ook zo is omdat ik op mijn strepen ben gaan staan eerst contract voor ik mijn huidige werkplek opzeg. Tjah als het hierom niet door gaat dan is het maar zo, dan zoek ik weer verder. Baal enorm dat er een detacheringsbureau tussen zitten. Dit gedoe hoeft niks te zeggen over de werkplek.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.868
    113
    Goed gedaan hoor. Je bent heel duidelijk geweest en dat heb je goed gedaan. Eerst zwart op wit. Van. Einde kanten. Ik zou nu gewoon afwachten wat je thuis gestuurd krijgt qua contract.

panda86 vindt dit leuk.
  4. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Dank je. Ja inderdaad nu afwachten. Vind het ook zo raar om een contract te tekenen voor je bent begonnen. Je weet niet eens wat er in je contract staat. Kan je dan nog moeilijk over onderhandelen. En misschien staan er wel dingen in wat voor mij alsnog een reden kan zijn om het niet te doen. Ik lever al in vind ik. Ik krijg geen reiskosten vergoeding wat mij wel €73 per maand gaat kosten.

5. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    784
    113
    Je hebt het inderdaad goed gedaan. Vergeet niet, het is een zakelijke transactie die jullie maken. Dan is het logisch dat je zelf goed aangeeft wat je nodig hebt en verwacht; en iets zwart op wit hebben voor je je baan opzegt lijkt me doodgewoon. Zoals je merkt wil zij dat ook. Dus twijfel niet over wat je vraagt; je bent niet lastig, benader het zakelijk en zorg dat je niet de dupe wordt van de verstrooidheid van de ander.

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina