Alleen als de buurman zeer zwak begaafd zou zijn en er dus sprake zou kunnen zijn van misbruik van een zwakkere, dan zou ik wellicht kijken of er iemand is die dicht genoeg bij hem staat om hem daar in te begeleiden. Maar als het gewoon een normale volwassen kerel is, dan kan hij zijn eigen keuzes maken en dan vind ik dat niemand het recht heeft hier iets mee te doen.
Nou ja, dan laat ik mij een beetje meeslepen. Je hoeft er niet meteen op te duiken als iemand hier iets vraagt uit goede bedoelingen. Volgens mij geeft ik ook aan dat het niet echt schokkende dingen zijn.
Verhalen gaan altijd heel makkelijk rond. Één iemand hoeft maar het balletje op te gooien dat hij/zij iets niet vind kloppen en binnen een week vind bijna iedereen dat. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat ze in Nederland komt te wonen en daarna de relatie verbreekt omdat ze hem gebruikt heeft? Als dat al het geval is zou ik mij er niet mee bemoeien. Soms word je verblind door liefde en dan ben jij de pispaal omdat jij je ermee bemoeide.
Maar dames, bedankt voor jullie reacties! Ik laat de buurman in al zijn liefde zwelgen en laat zijn bol.com-account ook voor wat het is.
Ik zou uit interesse af en toe vragen hoe het met hem en zijn spaanse schone gaat. of de plannen nog steeds doorgaan, en wat de plannen zijn. of hij zijn geld aan die dame geeft en dat ze niet komt (of met of zonder kinderen), tja daar kun je vanalles van vinden maar dat is niet aan jouw. en als je daar iets van zult zeggen dat komt waarschijnlijk toch niet bij hem binnen in zijn verliefdheid.
Is dit omdat je misschien zelf verliefd op hem bent? Vind t een rare reactie. En zoals al velen hebben gezegd, waarom zijn dit jouw zaken?
Oké, bedankt voor jullie reacties! Echt waar, ik laat de buurman met rust, ik ga mij niet met zijn leven bemoeien. Jeetje zeg, ik vraag wat jullie zouden doen, daar ontvang ik reacties op, door die reacties begrijp ik dat ik hier niets mee kan. Prima, bedankt voor het meedenken!
Je kunt toch best belangstellend informeren naar haar. Misschien wat voor werk ze doet (heeft ze vakantie opgenomen). Dat ze haar kinderen meeneemt is wel opmerkelijk. Is ze al vaker hier geweest of komt ze voor de 1e keer?
Waarom? Waarom zou je je zo druk maken om een nieuwe vriendin van een buurman, waar je blijkbaar zelf niet eens navraag doet?
Hahahaha ik moet echt lachen om alle reacties hier. Over alles mag hier een topic geopend worden maar dit is raar? On top if, Ik snap je gevoel wel, het klinkt ook of je hem beter kent dan alleen een goedemorgen en dan kan je je best eens een beetje zorgen maken. Ik denk alleen ook dat je er niks mee kan, behalve vragen of alles goed met hem gaat etc.
Als je een goede band hebt met de buurmans kan ik mij voorstellen dat je betrokken bent. Ik zou ook regelmatig vragen hoe het gaat, zoals een goede buur je interesse kunt tonen in je buurman.
Nou idd. Wat een gehak. TS deelt haar onderbuikgevoelens. Ze maakt zich zorgen en kan niet heel duidelijk benoemen waarom. Ze geeft om die man en ziet naar hem om. Dat zouden we wel wat meer mogen hebben hier in Nederland. Beetje zorg voor elkaar. Ts, je kunt niet veel doen. Blijf gewoon contact houden met de buurman. En ook met haar als het klikt.