Twijfels bij vriendin buurman

Discussie in 'De lounge' gestart door Kanarie, 1 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Wat voor bewijzen dan? Het zijn toch constateringen en vermoedens? Ik vind het eerder een beetje ordinaire roddelpraat van lik-me-vestje.

paula1984 vindt dit leuk.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je kan prima zorg voor je buren hebben en bv informeren naar z’n nieuwe relatie, niks mis mee. Maar met de vage vermoedens iets dóen? Dat gaat veel verder dan ‘zorg voor je buur hebben’, dat vind ik gewoon bemoeienis. Als er uit gesprekken met hem meer naar voren komt dat de vermoedens voedt, dan zou ik wel verder gaan met vragen hoe/wat. Maar puur met dit verhaal als basis? Nah, volwassen man, leuk een praatje mee maken, niet met z’n liefdesleven bemoeien.

3. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als ik de buurman was zou ik het vooral vreselijk en gênant vinden dat mijn liefdesleven en uitgavenpatroon kennelijk door mijn buren onderling wordt besproken.

Roodborstj, jade2011, Summerbelle en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het onderwerp van dit topic is precíes de reden waarom ik 23 jaar geleden Nederland achter me heb gelaten. Ik kon bijna geen adem meer halen met al het geroddel en achtergeklap vanachter de geraniums en de continu trillende en schuivende vitrages van all roddeltantes in de buurt. En de moeder van de buurvrouw van mijn ex-schoonmoeder die precies wist met wie ik het bed deelde nadat het uit ging met mijn ex, terwijl ik het hele mens niet eens kende... Laat mensen gewoon met rust...

Roodborstj, Vlinderbloem, Madelie en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Nou wat een overdreven en onaardige reacties op TS zeg. Ik vind het aardig dat je bezorgd bent over je buurman en als je veel thuis bent, kan ik me best voorstellen dat het je opvalt. Ook al is je bezorgdheid misschien terecht; ik denk dat je weinig kunt.. De kans dat hij voor kritische vragen hierover door een buurvrouw openstaat, lijkt me klein.

Athina, Nightingale, JupitR en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik ben het met je eens dat we liever voor elkaar zouden moeten zijn en zorg voor elkaar moeten hebben. Maar dan wil ik in dit verhaal eigenlijk wel weten wáár we ons zorgen over moeten maken en wat nou eigenlijk de angel is. Want dat specifieke gedeelte mis ik in de OP. En als dat aangevuld wordt met meer informatie en wat meer helder wordt, dan zou ik jouw woorden ook in m’n mond kunnen nemen ja.

7. Whysteria

Die man heeft waarschijnlijk de beste sex die hij ooit heeft gehad. Is zich suf aan het sparen voor een diamanten ring, en gaat misschien wel eens zijn neus stoten. Maar dat is toch helemaal zijn eigen zaak? Truus, Bep, Greet en Anja vinden daar ongetwijfeld van alles van vanachter de sansevierias, maar laat die man lekker zijn eigen leven leiden.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Maar is de buurman zwakbegaafd of zo? Want een willekeurige 50-er mag toch wel in staat worden geacht zijn eigen liefdesleven te bestieren. Ik ben 41 en mag toch hopen dat mijn buren over 9 jaar niet denken dat ik handelingsonbekwaam ben of zo..

Madelie, Gewooniemand, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wat zijn we toch weer lief..

@ts ik snap je zorgen wel, het geld en dat ze nu opeens overkomt met haar kinderen.. ik zou daar ook een onderbuikgevoel van krijgen, alleen kan en moet je er niet teveel mee doen denk ik.

Wat al eerder gezegd is kan je interesse tonen in hem en zijn vriendin en hoe het zit, meer kan je denk ik niet doen.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  10. Whysteria

Zolang je maar genoeg blijft bestellen bij bol.com is er niets aan de hand... :roflmao::roflmao::roflmao:

EdN, Ysabella en NiVa0230 vinden dit leuk.
  11. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.874
    7.938
    113
    Zou je misschien kunnen toelichten wat je precies verdacht is aan de 3 punten die je noemt. Want ik, en zo te lezen meerdere met mij, zien daar niets vreemds in, maar wellicht heb je wel een goed punt.

Madelie, Iertje81 en Whysteria vinden dit leuk.
  12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Ik denk dat TS zelf niet precies weet wat de angel is. Maar er een vreemd gevoel bij krijgt. Als ik zelf even doordenk dan roept het bijv bij me op dat die vrouw misbruik kan maken van die man door nu ineens met al haar kinderen naarNL te komen. Hij spaart blijkbaar ook veel (zou je kunnen denken nav dat hij juist niks meer uitgeeft). Ik lees het meer dus als iemand die ergens een vaag gevoel heeft en zich hardop afvraagt waar dat vandaan komt en of dat terecht is. En wat ze nog meer kan doen om dat te verifiëren. Of juist niet.
    Dat willen bemoeien en roddelen lees ik juist niet. Misschien dat anderen uit de buurt dat wel doen en dat dat haar aan het denken heeft gezet. Ik vind het wel mooi dat iemand zich in elk geval even afvraagt of het wel oké gaat bij de buurman. En daar ook nog input hier op vraagt.
    In algemene zin zie je dat veel ongezonde/misbruik situaties door kunnen gaan juist omdat niemand zich bekommerde om die ander of niet durfde door te denken over of het allemaal wel goed was wat daar gebeurde. Onderbuikgevoel wordt vaak goed gepraat om te eigen geweten te sussen. Tot er wel iets aan de hand bleek/blijkt te zijn.
    En natuurlijk hoeft dat hier niet het geval te zijn. Maar er even over nadenken en je afvragen of je iets moet doen dat doet TS juist wel goed vind ik.

Amberxx, masami, Zonnestralen en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

De moraal dames hier vinden het dus prima dat meneer besproken worden op straat door de hele straat?
    Bezorgd zijn op zichzelf omdat je iemand goed kent is 1 ding, met elkaar bla bla zonder dat iemand het fijne weet is gewoon roddelen.

Madelie en Ysabella vinden dit leuk.
  14. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik kan me best voorstellen dat je je zorgen maakt ,als de nieuwe vriendin van de buurman uit bv Nigeria zou komen zouden alle alarmbellen afgaan bij iedereen....maar omdat ze uit Spanje komt is het allemaal oke.Ik snap het wel, ze is pas 1x overgekomen naar Nederland en wil nu met haar kinderen komen ,komt ze definitief of weer voor een week bv?Spaart je buurman zich suf voor haar tickets of voor een ticket naar haar toe?Prima een internationale relatie maar in het begin is het redelijk normaal om eerst een tijdje heen en weer te gaan bv.
    Mocht het zo zijn dat zijn nieuwe liefde hem gebruikt voor het geld dat is het zuur voor de buurman en hij kan er serieus door in de problemen raken als hij bv al zijn geld uitgeeft aan haar.Ik kan me voorstellen dat je als bezorgde buitenstaander iemand wil behoeden hiervoor, of je nu een buurvrouw bent ,kennis of goede vriend.Ik denk ook niet dat ts een roddelende buurvrouw is maar meer een bezorgde buitenstaander.Ik denk dat je weinig kan doen behalve voorzichtig informeren naar het hoe en wat en hopen dat het meevalt.Persoonlijk zou ik ook twijfels krijgen, ik weet niet of zijn nieuwe vriendin bv veel jonger is?

Athina en Syane vinden dit leuk.
  15. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Wat bijzonder dat je dat uit de Posts haalt. En moraal dames? Omdat je het oké vind dat men naar elkaar omkijkt? Over roddelen en dat dat oké is wordt helemaal niks gezegd. Dat maak jij er van.

ellessinia en Paardenbloem vinden dit leuk.
  16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    oh gelukkig, dat zit wel goed :roflmao::roflmao:

Whysteria en NiVa0230 vinden dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Naar elkaar omkijken is goed, maar bijhouden hoeveel iemand wel/niet besteld vind ik al te ver gaan. En het bespreken met buren al helemaal. Dat is geen ‘omkijken naar elkaar’ meer maar achter iemands rug om over ‘m praten en oordelen.

paula1984 en Ysabella vinden dit leuk.
  18. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Wauw ik zou er echt niet blij van worden als de hele straat bij houdt wat ik doe, wat ik bestel etc :| Ik zie ook niet precies in wat er mis is met de punten die je noemt.
    Zoals al gezegd, indien hij zwak begaafd is of iets zou ik zijn familie inschakelen. Anders lekker laten voor wat het is. Ik zie het probleem eigenlijk niet. Die man heeft wat leukers gevonden om z’n geld aan uit te besteden. Laat hem lekker genieten van z’n nieuwe relatie.

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Nou ja. Het is maar net in welke context dat gebeurd. Als ik me zorgen zou maken of in elk geval eens wilde aftasten of ik me zorgen moest maken cq mijn onderbuikgevoel checken dan zou het best kunnen dat ik een andere buurvrouw eens zou vragen hoe die er tegen aan kijkt. Is dat dan meteen roddelen? Naar mijn idee niet. Roddelen doe je met bijbedoelingen en in een negatieve context. Ik lees de post van TS heel anders.
    Ook is het maar de vraag of men bijhoudt wat hij aanschaft. Misschien heeft hij daar wel eens wat over gezegd dat hij dat nu anders doet. In elk geval worden hier veel aannames gedaan en het meteen negatief ingekleurd. En dat dan op een vrij directe manier aan TS gezegd. Naar mijn idee kan dat dus ook anders. Eerst eens wat doorvragen voordat er conclusies worden getrokken bijvoorbeeld.

20. Vaasje

Vaasje Niet meer actief

Ik vind het dubbel.

Aan de ene kant denk ik wat fijn dat je als buur zo oplettend bent maar aan de andere kant denk ik waar bemoei je je mee, maar denk dat het laatste meer voortkomt uit het stukje dat je weet dat hij minder besteld en dat hij in ene alles te duur vindt, al ga ik er vanuit dat je dit van hem zelf hebt en niet van een andere buur.

Je bedoelingen zijn in ieder geval goed! Alleen zou ik er zelf niks mee gedaan hebben.

Deel Deze Pagina