Twijfels bij vriendin buurman

Discussie in 'De lounge' gestart door Kanarie, 1 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik vind het flauw dat iedereen wat bezorgdheid wegzet als ordinair geroddel. Als ik het zo lees, heeft TS goede bedoelingen en is het haar niet om sensatie te doen.

Amberxx, Athina, Novi en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Dat kan toch opvallen als pakketjes vaak bij de buren neergezet worden bijvoorbeeld.

Athina, Bellybell, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.775
    113
    Vrouw
    Exact dit.

Paardenbloem en Bellybell vinden dit leuk.
  4. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.617
    8.364
    113
    Vrouw
    Als je een dusdanige band hebt dat je samen met hem erover kunt praten dan kan je misschien rode vlaggen die hij aangeeft benoemen. Maar verder zou ik het los laten.

Liefde maakt blind. In zo'n situatie kan een beste vriend regelmatig al niet doordringen. Het enige wat je kan doen is hopen dat de rode vlaggen die je ziet geen rode vlaggen zijn.

Gewooniemand en Nightingale vinden dit leuk.
  5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is prima, maar er dan een oordeel aan hangen als het niet meer gebeurt? Niks mis met minder dingen bestellen toch? Misschien gaf hij gewoon veel te veel geld uit en zag hij dat nu in.

6. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.726
    7.221
    113
    Vrouw
    Ik hou mijn buren ook in de gaten hoor ;) Als de auto van de man er niet staat weet ik dat hij er niet is en dan lijkt dat me altijd zwaar voor die moeder, die dan de twee kinderen alleen moet doen. Ik snap TS wel dat ze nadenkt over wat ze ziet. Is toch alleen maar goed bedoelt? Zeker als je hoort of leest over oplichting. Dat gun je niemand, dus vraag je je vast af hoe het zou zijn als dat inderdaad de situatie zou zijn en hoe je je voelt achteraf als je niets hebt gezegd ondanks je vermoedens.

Maar @Kanarie, ik zou het bij kletspraat houden of een grapje. Zo van: heb je je abonnement bij bol.com opgezegd? Ik zie ze niet meer zo vaak ;) Even er van uitgaande dat je dus ook wel eens pakketjes voor hem aannam. En verder maar het voordeel van de twijfel geven, deze hele situatie. Als het hem goed doet, is het misschien zo erg niet.

Paardenbloem en Gewooniemand vinden dit leuk.
  7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Lees de opening post nog naar een keer door. Daar staat duidelijk dat meerdere buren denken dan er wat aan de hand is bij de buurman oftewel er word onderling gepraat anders hadden ze dat niet van elkaar geweten.

8. Lorena86

Lorena86 Bekend lid

7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik zie niet in wat er mis mee is dat de buurman minder besteld en zijn vriendin met kinderen overkomt.

Ik zou eerder de kriebels krijgen van buren die precies weten hoe vaak ik wat bestel en alles bespreken met de rest van de buurt.

Summerbelle en paula1984 vinden dit leuk.
  9. Nightingale

Nightingale Actief lid

29 mei 2020
    131
    211
    43
    Vrouw
    Hier sluit ik me bij aan.

Ook ik vind dat er wel heel heftig wordt gereageerd op TS.

Helaas is mijn vader het slachtoffer geworden van 'catfishing' zo'n 6 jaar geleden. Een jongere vrouw uit de Filipijnen met kinderen, als dit al echt zo was. Mijn vader was begin 50. Ze bleef telkens om geld vragen en zou inmiddels als 6 keer op bezoek zijn gekomen als er niet telkens iets tussen kwam. Ook was haar familie en haar kinderen verdacht veel ziek en had ze geen geld voor de medische kosten. Of geen geld voor een treinticket, of geen geld om te bellen, of geen geld voor dit of dat.

Het heeft de relatie tussen mijn vader en mij aardig ontwricht omdat ik niet kon geloven wat voor een plank hij voor zijn hoofd had. Maar wat al meerdere malen gezegd is in dit topic: liefde maakt blind.

Uiteindelijk heeft hij na ong. een jaar iemand in de omgeving leren kennen en is het contact verwaterd. Nadat hij onverwacht is overleden en ik inzicht kreeg in de financiën bleek er toch flink wat geld en ook dure pakketjes (gsm's etc.) te zijn verstuurd.

Om antwoord te geven op je vraag...

Als je goed contact (lichte vriendschap) met hem hebt zou je wellicht 'casual' wat zaken kunnen vragen en hierop hints kunnen geven. Maar dat ligt echt aan het soort contact dat jullie nu al hebben.

"Wanneer komt je vriendin eens kennis maken?", "Oh komt ze nu alweer niet, jeetje wat vervelend. Is er iets tussen gekomen?" iets in die richting...

Als het contact er niet is dan zou ik me er niet mee bemoeien. Mocht het zijn dat er misbruik van hem wordt gemaakt dan is en blijft dat zijn eigen verantwoordelijkheid en zijn eigen kruis om te dragen.

Paardenbloem, Elisje, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina