Hoi dames, Over 3 weken krijgen wij de sleutel van onze nieuwe woning, en ik weet niet zo goed op welke muur we welke kleur moeten doen. Hopelijk hebben jullie advies. Ik heb de plattegrond toegevoegd met de indeling zoals het gaat worden. Ik heb even de muren genummerd, 1, 2 en 3. We laten een ombouw maken met de TV en haard er in. Daarnaast komt een nis met eikenhouten planken en een kastje onderin. We laten een visgraat vloer leggen en we krijgen een lichtgrijze stoffenbank, met het lounge gedeelte tegen de muur. Op de lange muur komt een op maat gemaakte zwarte vakkenkast. Ik wil graag schelpenzand op de muur en groen, maar welke kleur groen precies weet ik nog niet. Blauw en okergeel vinden we ook mooi. Welke kleur zouden jullie op welke muur doen? Eventuele foto's van de binnenkant van het huis heb ik ook, ook getekend met hoe het moet worden. Ik weet alleen niet of het zo netjes is om die online te zetten dus vandaar de plattegrond. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik vind de donkere en rijkere groenere kleur groen mooi. Groot fan van classic car en oldtimer rally van flexa. Ik vind veel groen en groen met grijstinten snel te pastel worden. Volgens mij past original green van histor ook goed bij schelpenzand? Blijft de boel misschien wat rustiger. Want een visgraat vloer is heel mooi, maar kan ook snel druk ogen.
Wij hebben 1muur groen histor geordend En daar hebben wij al een hele poos plezier van De rest hebben wij licht gehouden
Ik zou ervoor kiezen om alle muren een kleur te geven. De lange wand ‘muur 2’ zou je eventueel kunnen breken door de kleur tot halverwege te doen. Eventueel breken met een poster of behang? foto van pinterest Muur 3 en achter de tv zou je dan eventueel een groentint kunnen geven. Muur 1 schelpenzand, idem met de wand achter de bank en het andere deel van de lange muur 2.
Wij hebben smokey green van farrow & ball icm visgraat vloer en Carbon kleurige (bijna zwarte) keuken. Erg blij mee! Dat komt in de buurt bij foto 2 van @Luna86 (misschien is het hem wel)
Zou een combi van donker en licht doen. Zelf heeft onze leefruimte voornamelijk een terracotta kleur, maar de livingkant van de tuindeuren zijn zacht groen. Ik houd van donkere, natuurlijke tinten zoals terra, bruin, taupe, donker taupe / beige en alles wat er tussenin zit.
Je heb leuke apps waar je direct kan zien hoe de kleur op je muur staat. Zo hebben wij uiteindelijk besloten welke kleurencombi we wilden Flexa app bijvoorbeeld