Borstvoeding buiten de deur

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door jaimy22, 4 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jaimy22

jaimy22 Actief lid

28 jun 2007
    210
    5
    18
    Als mijn kleintje zo geboren is wil ik graag borstvoeding gaan geven, bij de eerste helaas door omstandigheden niet kunnen doen. Het is dus helemaal nieuw voor mij. Nu vroeg ik me af nu zie ik wel eens vrouwen in het openbaar (zwembad, centrum,ziekenhuis) voeden maar het valt bijna niet op je zou het zeg maar bijna niet zien. Zijn hier speciale manieren voor qua kleren en ligging enzo ?

2. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    speciale borstvoeding tops en een borstvoedingdeken. dan kan je alles vrij onzichtbaar doen dacht ik.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Er zijn speciale bv kleren. Of je kan een shirt aandoen en een vestje erboven, en dan het ene opzij en het andere naar boven, en dan zie je weinig. Je kan ook thuis eerst wat oefenen voor de spiegel.

Hier al vijf maand bv, maar het aantal keer in het openbaar voeden kan ik op één hand tellen. De combinatie van grote borsten met een baby die heel vaak loslaat en rondkijkt, maakt dat ik het echt niet prettig vind. Wel jammer, want het neemt een deel van het gemak weg.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik heb het discreet voeden ook nooit echt onder de knie gekregen, dus zoveel mogelijk vermeden om in het openbaar te voeden. Ik vond dat eigenlijk alleen het eerste half jaar heel afentoe lastig, daarna koppelde ik het drinken aan de slaapmomenten, dus dat hoefde niet in het openbaar ;).
    Zoon heeft ruim 20 maanden borstvoeding gehad en dochter is er voirlopig nog niet mee klaar (ruim anderhalf).
    Bij zoon was het overigens nooit lastig, want daarmee kon ik toch nergens heen, want die was megasnel overprikkeld (autisme). Bij andere mensen thuis voedde ik wel gewoon trouwens.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik voed ook niet openbaar. Het is mij ook nooit gelukt. Maar ik kan ook best een kluns zijn dus doe ik ook wat voorzichtiger. De enige plek waar ik mij nog redelijk oké voelde bij voeden was de auto. Dan zit je sowieso wat beschutter. Niet alleen kleding maar dus ook goede locaties vinden kan helpen.

Ik zou even naar de prenataal of iets dergelijks gaan om te kijken welke shirts je prettig vind.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Borstvoedings-top/shirtje+vestje werkten hier prima.
    Inderdaad , vest opzij, shirtje omhoog. Baby aanleggen , vestje weer terug. Geen mens die het zag. Nou ja, wellicht even bij het aanleggen. Maar door veel oefenen ging dat steeds makkelijker 👍

7. Mopa36

Mopa36 Actief lid

5 mei 2016
    175
    7
    18
    Vrouw
    Ik geef ook bv en als er mannelijk bezoek is of ik ga weg gebruik ok mijn borstvoedings short.

Vind ze ideaal en niemand ziet iets kleine ligt lekker rustig en ik kan gewoon haar zien door de opening

Ook het aanleggen gaat prima onder de doek niemand die daar iets van ziet.

Ik heb ze van minimonkey

Trendy borstvoeding geven - Must haves - Hippe Mama's

8. jaimy22

jaimy22 Actief lid

28 jun 2007
    210
    5
    18
    Bedankt voor de tips kan ik zeker wat mee, je moet zo toch kijken hoe het in het echt gaat. Toch wel ergens jammer dat er onder een grote groep een taboe bestaat onder borstvoeding en ook in het openbaar. Het lijkt mij zo makkelijk als je echt op verzoek wilt gaan voeden en je niet aan strakke tijdschema's hoeft te houden

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Niets van aantrekken hoor! Maar jammer is het wel inderdaad..
    Een kind moet gewoon eten, en jij wil als moeder ook nog wel eens de deur uit.
    En er is een groot verschil tussen hop je borsten op tafel gooien, of gewoon discreet je kindje voeden.

10. Zara123

Zara123 Bekend lid

25 sep 2015
    654
    26
    28
    Wat een handige tips komen hier voorbij. Hoe doen jullie dat bij een dagje weg? Onze familie wilt volgend weekend met z'n allen naar de Efteling. Het lijkt me gezellig om mee te gaan maar wat nou als er gevoed moet worden? Gewoon ergens op een bankje?

11. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Vergeet ook je eigen houding niet. Denk bijvoorbeeld aan mensen op het strand die zich willen omkleden. Dan in een handdoek bloot staan moeilijk te doen. Iedereen ziet het omdat ze zo omslachtig en nerveus doen. Terwijl als je het gewoon doet heeft niemand het in de gaten ;)
    Daarnaast heeft men liever een voedende moeder dan een krijsende hongerige baby.
    Begin klein met oefenen. Dus eerst thuis in de woonkamer. Dan eens bij vertrouwd mensen die in je eigen huis zijn. Dan eens bij iemand anders thuis. Dan een winkelen waar je rustig kunt zitten in een hoekje. Zo rustig opbouwen voor jezelf. En het is heel normaal om je kind te voeden als dat nodig is. Zelf ga je je ook niet verstoppen als je in de stad even wat lekkers eet hihi.
    Praktische kleding, rustig blijven en een lekkker hoekje zoeken :)

12. jaimy22

jaimy22 Actief lid

28 jun 2007
    210
    5
    18
    Helemaal mee eens hoor. Juist omdat het zo bedoeld is.fles geef je ook in het openbaar en de koe gaat ook niet achter de hooischuur schuilen. Het is gewoon hoe de media en de samenleving daar soms op kan reageren. Eigenlijk moet je je daar over heen zetten.

13. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Bij de eerste is het me niet echt gelukt, had overproductie en een baby met reflux die heel nieuwsgierig om zich heen wilde kijken. Toen vooral in de auto gevoed.
    Deze keer heb ik een brave baby en een beter afgestelde productie dus nu lukt het zonder problemen. Ik draag stretch hemdjes van de hema, met een shirt erover. Dan hemdje omlaag over 1 borst, bh open, shirt omhoog en aanleggen maar. Soms nog even een sjaal wat breder uit om mijn nek en over baby heen, maar vaak nog niet eens. Bij een dagje weg zoeken we meestal even een restaurantje op om te voeden of toch gewoon in de auto. Als het warmer weer is buiten zou ik ook wel buiten op een bankje gaan zitten.
    Ik zou eerst gewoon thuis eens rustig oefenen en dan bij iemand anders thuis waar je je op je gemak voelt en dan komt het vanzelf wel..

14. Boekje

Boekje Lid

15 mrt 2016
    93
    4
    8
    NULL
    NULL
    Inderdaad die goedkope hemdjes van de hema. €4 per stuk geloof ik? Met van die dunne spaghettibandjes. Ik draag dus een voedingsbeha, hemdje en daaroverheen iets wat gemakkelijk omhoog of open kan (dus geen lange jurk bijvoorbeeld). Dan doe ik dus mn hemdje omlaag onder mn trui. Maak mn beha al een beetje open en doe dan echt mn trui omhoog. Evt stop ik nog een spuugdoekje onder mn behabandje als ik een vest aan heb en het toch wat bloot is. Succes!

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ja, inderdaad. Op een bankje. Of met dit weer liever ergens even binnen op een bankje, stoel, of andere plek. Bij de efteling kan je vast ook ergens binnen drinken/hapje eten. Dan deed ik het gewoon aan de tafel terwijl mijn man een drankje dronk.

Ik heb veel in het openbaar gevoed, zeker bij de eerste. We kozen dan bewust een tafeltje waar ik een beetje met mijn rug naar de meeste mensen kon zitten. Dan zat ik zelf rustiger, en dronk mijn kindje beter.

Maar verder ook overal gevoed waar het nodig was. Met borstvoedingskleding zag je er vrijwel niets van. Zeker niet in combinatie met een sjaaltje, wat eigenlijk het meeste al bedekt.

Buiten in de winter of de wind voeden heb ik ook gedaan, maar kan wel al snel koud worden omdat je toch gedeeltelijk ontkleed bent (in ieder geval jas open, soms shirt deels omhoog), en je zit natuurlijk ook echt stil.

16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik voed veel in het openbaar en heb daar geen speciale kleding of doeken voor nodig en toch lukt het mij om discreet te voeden zonder mij af te zonderen in een hoekje ( wat ik ook nooit zou doen).
    Als ik een trui aan heb bedekt deze mijn borst tijdens het voeden, heb een simpele bh daaronder waar ik zo de borst uit heb. Draag ook gerust blousjes met daaronder een hemdje. Doe dan paar knoopjes van de blouse los, hemdje omhoog en dan bedekt het hemdje mijn borst. Gewoon proberen, je krijgt er vanzelf een manier in dat het voor jou prettig is.

17. jaimy22

jaimy22 Actief lid

28 jun 2007
    210
    5
    18
    Hoe doe jij het dan met je trui zonder dat je er bloot bij zit?

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb er ook nooit een probleem van gemaakt. De eerste voedde ik ook in een restaurant of op een bankje in de Ikea. Vestjes en blousjes zijn handig. Maar ik had ook weleens een jurkje aan, ja, dan moet dat omhoog. Deken over mijn benen en niemand die het ziet. Een topje is wel heel handig omdat je buik dan niet bloot wordt. En bv-beha's, omdat je hem zo losklikt.

Mijn tweede dochter was snel afgeleid, dus die kreeg op 'locatie' niet veel binnen. Dan haalde ze dat in de auto of thuis weer in.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja hoor gewoon ergens op een bankje, of ergens binnen. Er is altijd wel een bankje/plekje achteraf waar het rustig is, maar als je er eenmaal handig in bent kan het overal heel discreet. Ik heb grote borsten, dus dat werd iets lastiger, maar alsnog goed te doen. Gewoon schijt aan mensen hebben die er aanstoot aan nemen ;)

20. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb bij de oudste niet veel in het openbaar gevoed maar ben nu bij de tweede wel van plan dit vaker te gaan doen. Ik vind de voedingshemdjes van de hm heel fijn. Deze hebben een zelfde soort sluiting als een voedings bh en klik je dus zo open en je buik blijft bedekt. Truitje daarboven mooi omhoog en die bedekt dan direct ook meer en anders een hydrofiel over je schouder.

Deel Deze Pagina