Twijfels, de wens is zo enorm groot!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pitahaya, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hallo allemaal,

Mijn naam is Pitahaya (okay, natuurlijk niet echt) en ik ben 28 jaar. Mijn verloofde is 30 jaar. Onze wens om een kindje te krijg word met de dag groter. Wij zijn er op dit moment heel erg veel mee bezig maar vrijen nog steeds met condoom. Ik ben in oktober 2012 gestopt met de anticonceptiepil omdat ik in mijn stopweek bijna geen bloeding meer had. Ik wilde even kijken wat mijn lijf zou doen als ik zou stoppen met de pil. Het is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Ik voel mij veel beter en heb meer zin in seks. Maar mijn menstruaties waren erg onregelmatig (zie onderschrift). Ik ben toen naar de huisarts gegaan, die verwees mijn door naar een gynaecoloog. De diagnose was PCOS. Sinds de diagnose heb ik mijn levenswijze omgegooid en ben ik gezond gaan eten en weer gaan bewegen. Nu voel ik mij nog 10 keer beter. Ennn.. mijn cyclus lijkt wat korter te worden. Vorige keer zat ik op 38 dagen en ik voel dat de komende cyclus ook niet super lang gaat worden. Ik weet namelijk ongeveer wanneer ik ovuleer (vruchtbaar slijm) dus ik schat dat ik deze ronde op een dag of 41 kom. Nog steeds veel te lang natuurlijk maar ik weet dat ik ovuleer en dat zwanger worden op de natuurlijke manier misschien ook wel mogelijk is.

De gynaecoloog zei dat ik terug mocht komen als we een kinderwens hebben, maar wij hebben besloten om het eerst zelf te proberen. Maar.... eind augustus gaan wij trouwen. In november gaan wij een maand op reis (midden Amerika) dus begin december komen we hier weer van terug.

Het probleem is natuurlijk dat ik niet met een dikke buik in mijn jurk wil. Daarnaast mag je op een gegeven moment natuurlijk ook niet meer vliegen en is een vakantie wanneer je flink zwanger bent, misschien ook wel helemaal niet zo prettig.