Twijfels, de wens is zo enorm groot!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pitahaya, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Hallo allemaal,

Mijn naam is Pitahaya (okay, natuurlijk niet echt) en ik ben 28 jaar. Mijn verloofde is 30 jaar. Onze wens om een kindje te krijg word met de dag groter. Wij zijn er op dit moment heel erg veel mee bezig maar vrijen nog steeds met condoom. Ik ben in oktober 2012 gestopt met de anticonceptiepil omdat ik in mijn stopweek bijna geen bloeding meer had. Ik wilde even kijken wat mijn lijf zou doen als ik zou stoppen met de pil. Het is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Ik voel mij veel beter en heb meer zin in seks. Maar mijn menstruaties waren erg onregelmatig (zie onderschrift). Ik ben toen naar de huisarts gegaan, die verwees mijn door naar een gynaecoloog. De diagnose was PCOS. Sinds de diagnose heb ik mijn levenswijze omgegooid en ben ik gezond gaan eten en weer gaan bewegen. Nu voel ik mij nog 10 keer beter. Ennn.. mijn cyclus lijkt wat korter te worden. Vorige keer zat ik op 38 dagen en ik voel dat de komende cyclus ook niet super lang gaat worden. Ik weet namelijk ongeveer wanneer ik ovuleer (vruchtbaar slijm) dus ik schat dat ik deze ronde op een dag of 41 kom. Nog steeds veel te lang natuurlijk maar ik weet dat ik ovuleer en dat zwanger worden op de natuurlijke manier misschien ook wel mogelijk is.

De gynaecoloog zei dat ik terug mocht komen als we een kinderwens hebben, maar wij hebben besloten om het eerst zelf te proberen. Maar.... eind augustus gaan wij trouwen. In november gaan wij een maand op reis (midden Amerika) dus begin december komen we hier weer van terug.

Het probleem is natuurlijk dat ik niet met een dikke buik in mijn jurk wil. Daarnaast mag je op een gegeven moment natuurlijk ook niet meer vliegen en is een vakantie wanneer je flink zwanger bent, misschien ook wel helemaal niet zo prettig.

Maar... de wens is zo groot. Mijn vriend heeft het er ook dagelijks over en soms vrijen we wel eens zonder condoom. Maar ja, het zou natuurlijk ook meteen raak kunnen zijn. In mijn vruchtbare periode vinden we het daarom toch wel eng en pakken we de condooms er weer bij.

Het liefst willen we nu meteen beginnen maar vooral onze trouwdag is lastig. Ik wil gewoon van die dag genieten en ik heb een best strakke jurk. Maar hoe groot is nou de kans dat het meteen raak is? De gyn zei ook dat het bij ons misschien niet eens op de natuurlijke manier gaat lukken!

We zitten dus enorm in dilemma. Ik ben nu aan het ovuleren en deze ronde hebben wij sowieso besloten om er nog niet voor te gaan, maar misschien de volgende? Als ik dan weer een cylcus van ongeveer 41 dagen heb, dan ovuleer ik rond begin juni....

Ik weet dat dit echt een keuze is die we zelf moeten maken, maar ik hoor graag wat jullie zouden doen in mijn geval....

Bedankt!

2. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Zoals ik het nu lees is de wens erg groot maar wil je niet zwanger trouwen… Dan zul je dus moeten wachten tot na je trouwdag. De kans dat het direct raak is bestaat. Maar ook een ronde later. Dus of je moet je jurk aan laten passen als de wens echt zo groot is of je wacht. Een kindje kun je niet plannen en als je door de PCOS natuurlijk zwanger wordt is dat een heel groot wonder dat je niet even in de agenda een maandje later plant natuurlijk. :)

3. Pitahaya

Ja, het klinkt inderdaad zo logisch wat je zegt.
    Maar ik wil opzich wel zwanger trouwen, maar ik wil niet dat ik niet meer in mijn jurk pas.
    Dus dacht... dat misschien 3 maanden van te voren dan wel zou kunnen? Ik weet natuurlijk ook niet wanneer ik een buikje ga krijgen. Ben opzich redelijk slank (bmi 21) dus misschien wel snel?

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij wilden ook idd in juni alweer, helaas trouwden we in okt!! Dat was wel ff lang wachten, want mijn trouwjurk zou ik dan echt niet passen en aanpassen kan ook niet!(want dat hadden ze een maat groter moeten bestellen etc etc en mijn jurk was ruim 1850 euro dus dat ging hem niet worden!)
    De maand erna was ik overigens wel zwanger!

Tja en je reis! Dan zal je echt even moeten rekenen etc ivm vliegen, maar ik zie niet in waarom je tijdens de reis niet zwanger zou kunnen zijn!

5. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    Tja, ik snap je dilemma..

Mijn mening, hopelijk stoot ik je niet tegen je harnas :
    Graag je trouwjurk willen behouden, dan zal je toch nog ff moeten wachten met beginnen. Ookal is de kans door pco klein dat je meteen zwanger bent, hij is er wel.
    Wat betreft je vakantie eind van het jaar, ik geloof dat je tot 6 maanden mag vliegen? Daarna hebben vliegtuigmaatschappijen t liever niet meer. Dus daar zou ik ook wel beetje op wachten, als je graag erheen wil gaan in ieder geval

6. Pitahaya

Maar dus was je dan toch zwanger tijdens je bruiloft of niet?
    Ja, het is zo moeilijk. We willen alles (trouwen, reizen, zwanger worden) maar ook niet allemaal tegelijkertijd. Maarja, als het dadelijk wel mega lang duurt dan hebben we spijt dat we niet eerder zijn begonnen. Het is zo dubbel!

7. Pitahaya

Ja, als we tot 6 maanden mogen vliegen, dan zouden we begin juni al kunnen beginnen. Misschien moeten we dan inderdaad niet volgende cyclus maar die cyclus daarna starten.
    Aangezien de volgende vruchtbare periode begin juni is... En dat dan een beetje krap word. Wachten.... frustrerend!

8. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hou er rekening mee dat je in Amerika helemaal op zwelt. Ben er twee keer geweest en je houdt vocht vast. Maakt niet uit wat je eet... Overal zit heel veel zout in. En ook door het vliegen, hou je al vocht vast.

Voor wat betreft trouwen, ik zit met hetzelfde dilemma. Wij trouwen volgend jaar juni. Ik zit echt te denken tot wanneer gaan we door met proberen. Indien het lukt, wil ik wel herstellen van de bevalling. Maar ik wil ook niet hoogzwanger daar staan. En dan als we even zouden stoppen en dan weer beginnen, wanneer dan. Wat als je geen fijne zwangerschap hebt.

9. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Volg je hart!
    Dat klinkt misschien heel stom, maar probeer zonder te denken en te beredeneren te voelen wat je wilt. Voelt het goed om nu geen condooms meer te gebruiken?

10. Pitahaya

Ja, lastig. Zelfs mijn hart zit met een dilemma. :)
    Want we willen alles. Trouwen zonder buikje, op vakantie lekker genieten maar we willen ook heel graag zwanger worden en een kindje. Ik moet zeggen dat dit de laatste tijd enorm overheerst.... Maar we willen natuurlijk ook praktisch denken.
    Anderzijds is er dan altijd wel iets om het uit te stellen.

11. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Tsja, ik ben inmiddels al 4 jaar bonusmama van een nu 6 jarige, maar je sociale leven gaat wel deels on hold. Wij konden nooit zomaar als we zin hadden een avondje weg, dat moest gepland worden.

Je wilt dus eigenlijk je vrijheid deels niet opgeven (vakantie) maar je wilt wel heel graag een kindje, ik denk dat je gewoon de natuur z'n gang moet laten gaan en geen condooms. Zoals je aangaf heb je PCOS, en kan het dus net zo goed nog 5 rondes duren eer je zwanger raakt en dan heb je misschien spijt dat je niet eerder bent begonnen…

12. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    in 2012 dachten we aan zwanger worden, toen heb ik gezegt, in april 2013 wil ik nog *iets doen* en dan is buikje niet handig, dus hebben we besloten om in januari 2013 pas zonder anti-conceptie te gaan werken. ookal ben ik nu 16 maanden verder zonder positieve zwtest, ik sta nogsteeds achter mijn besluit toen nog 4 a 5 maanden te wachten voor ik anti-conceptie uit de deur gooide.

13. Pitahaya

Nee, het is absoluut niet zo dat ik mijn sociale leven niet wil opgeven. Ik snap (voor zover je dat kan snappen als je geen kinderen hebt) dat ons leven er heel anders uit gaat zien. Daar zijn wij ook helemaal klaar voor en aan toe.
    Het probleem is alleen wel dat we in november nog een maand gaan reizen. Die reis hebben we geboekt en die reis gaan we dus ook gewoon doen. Maar of dat handig is als je 6 maanden zwanger bent?

Daarnaast heb ik ook mijn trouwjurk al gekocht en dan heb ik een buikje waarschijnlijk.... Of zal dat mee vallen na 3 maanden?

Tuurlijk, uiteindelijk komt het allemaal ook wel goed, ook als ik nu zwanger zou zijn. Dan redden we het wel weer en lossen we het wel weer op. Maar als wachten beter is in onze situatie, dan kunnen we misschien beter (nog even) wachten. Maarja, die drang he... ben nergens anders meer mee bezig. En de angst dat het nog een hele tijd kan duren (na 5 rondes zou ik al blij zijn).....

De gyn zegt dat zwanger worden met pcos op de natuurlijke manier bijna onmogelijk is. Maar toen ik bij het ziekenhuis liep, toen had ik een cyclus van 85 dagen en na onderzoek bleek dat ik geen ovulatie had. Maar nu is mijn cyclus korter geworden en weet ik dat ik ovuleer. Dus die situatie is ook wel een beetje veranderd....

Deel Deze Pagina