Twijfels/ervaringen over autoreis/op vakantie gaan

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 6 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Kan makkelijk hoor.. Zorg wel dat je auto tiptop in orde is. Denk aan kleine of eventueel grote beurt (net naar gelang het geleden is), bandenspanning, olie etc.. Verder lidmaatschap ANWB, maar die heb je dus al, dus prima!

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

waarom zou dat gevaarlijk zijn?! jouw moeder ziet spoken hoor! gewoon wegenwacht met buitenland hulp aanvragen. Mijn ouders reden iedere zomer met ons (4 kinderen) naar frankrijk, of krotatie, of nog verder weg. Ik zie serieus het probleem niet :)

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Ik zeg doen!! zou niet weten waarom niet als de auto veilig is en je goed verzekerd ben koffers pakken en gaan met die banaan.

4. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Wij gaan aankomende zomer ook voor het eerst met zijn 5jes in de auto met caravan naar Frankrijk (Charente Maritiem):D

Het wordt sowieso onze 1e vakantie naar het buitenland met onze caravan achter de auto, met de kids erbij en nu ook nog met onze beeb erbij.....spannend dus hoe dat zal gaan.

Van het voorjaar gaan we ook al met onze caravan weg in NL op de camping, dus kunnen we al een beetje proefdraaien hoe dat gaat:)

Wij rijden in een Nissan Almera Tino uit 2006.

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ach meid, gaan met die banaan!
    Afgelopen zomer zo'n pech met de auto gehad halverwege italie dat ik met een vriendin met 2 kids en ik met mijn 4 kids in 2 aparte auto's terug naar nederland ben gereden. 18 uur gereden zonder slaap en met 4 kids op de achterbank.
    Stilgestaan in zwitserland omdat de uitlaat van mijn vriendin er onderuit viel. En dit na 3 dagen in een hotel moeten hebben wachten op vervangend vervoer vanuit nederland ( met 6 kids onder de 11, jongste 9 mnd). En hee wij hebben het gewoon overleefd op red bull, koffie en keihard meezingen met de radio. Tomtom overleed ook nog dus maar uit het hoofd naar nederland gereden. Misselijk van vermoeidheid thuis gekomen..spullen uitgeladen en toen mocht ik nog 10 uur wachten voor ik kon slapen want ja...die kids hadden wel wat in de auto geslapen he.
    Tja..natuurlijk kun je dat.

6. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    jij had dan ook wel alles tegen.... balen zeg....

wij hebben dit jaar onze auto in frankrijk achter moeten laten, er was oets in de motor losgeshoten tegen de distributieriem die daardoor ook verschoof.. het was in onze laatste week de auto kon niet op tijd gerepareert worden, anwb adviseerde repaatrieering naar nederland en daar laten repareren,... wij kregen een vervangauto.... dat was wel lastig want we hadden geen creditcard en dat wil bijna elk auto verhuur bedrijf als borg..... bij de anwb staat dit ook vermeld dat die creditcard nodig is, toch hebben ze voor ons een bedrijf gezocht dat het wel zonder creditcard wilde doen. we moesten daardoor wel verder reizen om de auto op te halen 80 km.... met de taxi.... de anwb heeft alles geregelt en onze verzekeringen ingelicht en de communicatie gedaan, wij spraken weinig frans.... was erg blij met de anwb!! Dit koste allemaal niks, wij hebben alleen de reparatiekosten en de kosten van "diagnose "door de franse garage moeten betalen......we hadden aangegeven dat er op de vervangauto een fietsendrager en een dakkoffer moest passen..... we kregen een luxe volkswagen polo station met airco en cruisecontrol, wel iets minder bagageruimte dus we hebben gewoon bagage wat we niet direct nodig hadden in onze auto gestopt, dat zagen we dan later wel.... 3 weken nadat wij in nl waren kwam onze auto ook in nederland . onze auto was nog maar 3 jaar oud overigens, we hadden gewoon pech.

maar ondanks deze ervaring gaan we dit jaar gewoon weer.......

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hmm, tja....dat is waarschijnlijk waar de moeder van TS bang voor is. ;)
    Het kan prima maar ikzelf zou dus nooit (over)vermoeid achter het stuur gaan zitten want daar komen de ongelukken van. En ik zou ook liever niet 'snachts gaan rijden want dan zitten er toch meer idioten op de weg die teveel gedronken hebben of te weinig geslapen. Maar als je je verstand gebruikt en rustig aan doet lijkt het mij verder echt geen probleem! :)

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Wij zijn ook al 3jaar met auto naar Italië geweest.met caravan.

Mijn oude buurvrouw gaat naar Italië met splinternieuwe auto en in Zwitserland vliegt ie in de fik.

Dus gewoon gaan nieuwe auto s kunne je ook niet van op aan

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja als je verstandig omgaat ermee is het niet gevaarlijk, zeker niet qua auto, zorg alleen dat je bepaalde routes volgt en geen aftanse parkeerplekken bezoekt (zo is vriendin haar auto gehijackt (hoe je dat ook schrijft) gelukkig zonder haar tweeling erin!) verder idd ANWB abonnement en goed voorbereid (genoeg drinken bij)

Persoonlijk word ik gek als ik denk aan mijn 2 kindjes zo lang in de auto (ze hebben zo'n ontzettende kibbelfase die in de vakantie's erger worden haha) maar dat is persoonlijk haha

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Nee ook niet mijn voorkeur maar soms gaat het niet anders..we moesten wel. School was ook allang begonnen weer. Hotelvergoedingen zaten we aan de max etc.
    Maar 9 van de 10x gaat alles gewoon goed natuurlijk.

11. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wij hadden niet zo'n geluk met de anwb. We mochten 7 uur wachten op hulp in een wegrestaurant zonder airco..ja..35 graden binnen. En er werd door de anwb geen auto geleverd met tomtom en autostoeltjes. Mijn kind van 9 maanden moest ik maar gewoon op de achterbank gooien. Nee de anwb heeft voor mij wel afgedaan hoor.

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    goh echt... wij hebben de anwb al 2 x eerder nodig gehad in de vakantie maar altijd heel fijn geholpen......maar kan me voorstellen dat ze dan voor jou hebben afgedaan.... heb je een klacht ingedient?

13. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Ja dat wel maar niets meer gehoord natuurlijk. Daarna heb ik nogal een gedoe en geregel gehad met de vergoedingen van de verzekering. We zijn met 6 dus de kosten lopen dan snel op zeg maar. Ik heb wel veel terug gekregen maar niet alles. Bijvoorbeeld geen etenskosten..terwijl gedwongen buiten de deur eten toch echt wel duurder is dan gewoon thuis eten.
    Heb ook wel vaker anwb gebeld maar dat was dan in nederland dat ging wel goed. Maar ik ben nogal offtopic...

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik zou lekker gaan want ik zie echt het probleem niet!

Deel Deze Pagina