Ik vind Annalina wel leuk! Anna-Lina of Anna Lina trouwens ook. De 'anaal' reacties vind ik een beetje overdreven eerlijk gezegd.
Exact dit! Ik had ook eerst echt het idee dat er iemand grappig wilde zijn en om aandacht wilde vragen (sorry @TO!)..
Nu ik goed begrijp dat er een n tussen staat hoor ik wel echt twee losse namen als ik jullie naam uitspreek. Vind ik niet zo mooi. Ik vind Lina mooier. Anna zo dodelijk saai. Maar Nila vind ik nóg veel mooier. Annemijn, Annelinde of evt. Anneliene, Annelijn of Annelot vind ik mooiere opties die een stuk lekkerder bekken.
Ik zou ook voor Anna-Lina of Anna Lina gaan. Het klinkt hetzelfde, maar je leest niet zo snel verkeerd en het is makkelijker leesbaar. Voordeel van de laatste optie is ook dat ze eventueel zelf kan kiezen liever Anna of Lina genoemd te worden. Ik heb een vriendin wiens ouders haar ook twee losse namen hebben gegeven die ze beiden heel mooi vonden. Met het idee erachter dat ze later zelf kon kiezen welke ze als roepnaam wilde gebruiken. Zij heeft uiteindelijk voor haar 2e naam gekozen. Maar door haar dubbele naam komt de combi van die naam + achternaam bijv. weer niet vaak voor.
Sinds vrienden van mij hun dochter Lana genoemd hebben ben ik wel extra alert op anale associaties Ik zou het dus niet doen.
@Louise1986: Alina is ook nog een goede suggestie vind ik Namen die erop lijken maar naar waarbij het m.i. minder duidelijk is dat het een vernoeming naar die twee personen is: Alena Elena Nala Aline / Alien Alida
Is er nog een ander Zweedse naam die je kan gebruiken? Anna is vernoeming, Lina de associatie met zweden. In principe kun je daar ook andere Zweedse namen voor gebruiken. Linnea is bijvoorbeeld ook Zweeds