Het is een sterke meid, en in het begin leek ze alles wel te accepteren. Maar ik merk dat ze nu pas het besef heeft dat het niet zomaar over gaat. Ze doet af en toe wel moeilijk bij inname van haar dagelijkse medicaties en als ze de injecties krijgt. Zij is lichamelijk ook minder actief dan voorheen, snel klachten etc. Ze heeft af en toe ook last van de bijwerkingen, het is een en blijft een troep wat zij binnenkrijgt.
Dank je. Wij hadden gehoopt dat het een "tijdelijke" variant zou zijn. Maar zij heeft dus een vrij agressieve vorm. Zij kon ook helemaal niks meer, maar ze is nu wel beweeglijker met af en toe wat pijn of lichamelijke belemmeringen. Moeilijk hoor!
@xxx1976 ah gossie....,tis ook niet niets..,kan me voorstellen dat ze er af en toe helemaal klaar mee is,en jullie misschien ook wel... Ik ben positief ingesteld maar ik kan me voorstellen bij dit dat je er soms helemaal doorheen zit... vooral nu ze het besef heeft dat het niet zomaar overgaat....... Hier rustig... vanmorgen roze-bruinige vegen met afvegen... zucht... innesteling of komen de rode duivels eerder... hoop zo het eerste.... afwachten maar.... fijne zondag!
Ja, het is en blijft moeilijk. Het gekke is dat mijn wens voor een derde, los van mijn leeftijd, enorm is toegenomen. Heel apart. Maar aan de andere kant lijkt mij dit in de huidige situatie beetje "overbodig". Nu zijn wij volledig gefocust op onze dochter, en de tijd wat er "overblijft" gaat naar ons oudste. Waardoor wij momenteel dus alleen maar bezig zijn met werken en zorg en aandacht voor de kinderen.
@tatie, Mijn man houd mijn cyclus niet bij, hij weet wanneer in ongeveer ongesteld moet worden door het kruisje op de kalender . Ook al ben ik er nu niet mee bezig toch weet ik duidelijk waar ik zit in mijn cyclus. Ik zit nu 3 a 4 dagen voor mijn eisprong. Ik heb wat vruchtbaarder slijm en vermoed dat ik morgen of dinsdag last krijg van ovupijn. Ik heb daar dan 1 dag last van en dan volgende dag een poditieve ovulatietest en daarna mijn ei, nee ik ga niet testen . Mijn lichaam laat mij duidelijk merken waar ik zit in mijn cyclus. @caithy....shit zeg! Dikke knuf! Hier ook geen dure merkkleding. Ik shop vaak bij Ter Stal, Jensen, C&A, Takko en Zeeman. Als de kids buiten spelen dan een oude broek of legging aan. Het enige wat wat duurder is is een winterjas. Schoenen haal ik bij Scapino of van Haren. En omdat ik de kleren was op de fijne was en niet in de droger stop blijft alles mooi. Ik moet wel eerlijk bekennen dat mijn dochter teveel kleding heeft, er is ook zoveel moois! Ik koop per seizoen een paar nieuwe dingetjes in de nieuwe kleuren, niet een hele garderobe! En omdat ze nu langer in een maat zit krijg je een teveel aan kleding. Als ik ergens op uitgekeken ben geef ik het weg. Sommige dingen verkoop ik op mp. Ik koop ook wel eens op mp. Vorige week had ik nog 3 cars broeken voor mijn zoontje voor 15 euro, ze waren echt zo goed als nieuw! Omdat mijn zoon erg smal is staan niet alle broeken mooi, vooral Cars en name-it staan het mooist. Vandaag hebben we gezinsuitbreiding gekregen 3 kippen, de kids vinden het prachtig. Ikzelf trouwens ook! De 3e kinderwens is weer een beetje op de achtergrond. Dat is ook wel fijn want vooral na mijn ei denk ik er bijna een hele dag aan, hormonen?
@ Sissefris: Ik hoop voor je mee! @ xxx1976: Ik heb het gemist denk ik, maar gaat het over je dochter? En wat heeft ze dan? @ Memv2: Wat leuk 3 kippen erbij. Straks lekker verse eitjes dus? @ Kleding: Ik combineer het. Dus merk en non-merk. Ik koop bij H&M, Zara, Next, soms Hema, maar ik zie vaak niet zoveel leuks en echt goedkoop vind ik het ook niet. Maar ik koop ook Mexx, 4funkyflavours, Tom Tailor etc. Beetje van alles dus. Wij hadden een lekker rustige zondag. Gister een feestje van mijn (half)broertje, dus de kinderen sliepen bij mijn moeder. Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en een ontbijtje op bed gekregen! En vanmiddag hebben we ze pas weer opgehaald. Fijn hoor, want van de week moet ik op mijn beide vrije dagen (maa en dond) weer met mijn dochter naar het ziekenhuis, dus ben ik weer van hot naar her aan het rijden. Blegh! Ik heb er nu al geen zin in, maar vooruit maar weer hè...
@xxx1976, knuffel voor jou. @Sissefris, je zit toch nog best wat dagen voor je nod? Dan is dit misschien wel een heel positief teken?! Ik begin alvast te duimen! @Amethist, ik heb ook even wat gemist, geloof ik? Waarom moet jij twee keer met je dochter naar het ziekenhuis? Sterkte in ieder geval. Lekker he, als ze een keertje uit logeren zijn. Eens een keer echt kunnen uitslapen is er anders toch niet meer bij. @Memvan2, oh ja, dus al zou je willen, dan zou jij je cyclus niet compleet kunnen vergeten. Ik ook niet hoor, al zit er bij mij wel eens een heel onregelmatige (lees 'lange') maand tussen. Ben benieuwd of je deze maand echt helemaal voorbij kunt laten gaan Meisjes kleding is leuk he? Mijn dochter heeft ook veel te veel kleren. Ik krijg best veel van vrienden en familie en bewaar alles wat enigszins leuk lijkt. Volgens mij zou zij ook al wel (net als ik) een aantal jaar vooruit kunnen met wat er nu in de kast ligt (ook veel op de groei). Had vrijdag toch wat rokjes uit de laatste uitverkoop meegenomen van de v&d voor haar, maar kreeg de dag erna twee zakken kleertjes aangeboden van een kennis. Ook meerdere schattige rokjes, dus denk dat ik het nieuwe spul maar weer even terug breng. Ik had toch al discussies met haar dat ze die met streepjes niet leuk vindt, dus bespaar mezelf deze keer maar de moeite en fiets morgen wel weer even heen en weer Hebben jullie ook zulke kledingkwesties? Zowel mijn zoon, als mijn dochter is zo heerlijk uitgesproken in wat ze wel en niet aan willen. Kan gelukkig bij mijn dochter nog wel eens verschillen per dag, maar mijn zoon is ook nog eens heel standvastig.
Abrikoos 30 jr: praktische twijfel, abrikoosman nee, zoon 5, dochter 3 Amethist 32 jr: praktische twijfel, amethistman nee, dochter 3, zoon 2 Cathy 35 jr: ja, cathyman deze ronde ja, dochter 7, zoon 4, nod 20-3 Mamavan2of3 26 jr: ja, mamavan2of3man ja, dochter 8, dochter 6 Memv2 34 jr: ja, maar deze maand niet(?), memvan2man twijfel, dochter 6, zoon 3 Saz667 28 jr, praktische twijfel, saz667man twijfel voor nu, dochter 3, zoon 1 Senna999: medische twijfel, senna999man medisch nee, dochter 2, zoon 8 mnd Sissefris 37 jr: ja, sissefrisman ja, zoon 15, dochter 10, nod 28-3 Tatie 37 jr: ja, tatieman nee, zoon 5, dochter 2, (n)od 22-3 Yummie: financiele twijfel, yummieman twijfel, zoon 5, dochter 1 XXX1976 37 jaar; twijfel, xxx1976man twijfel, dochter 9, dochter 6
@ Tatie: Ik moet morgen met haar naar de orthopedisch schoenmaker (ze heeft semi-orthopedische schoenen) en donderdag naar de kinderarts van de ontwikkelingspoli van het Antonius waarvoor ze is aangemeld door de neuroloog waar we recentelijk een aantal keer bij zijn geweest. En nu ga ik lekker naar bed. Slaap lekker y'all .
Zo daar ben ik weer. @ sissefris ik zou wel moeite hebben hoor om mijn kids te laten gaan, gelukkig zijn ze nog kleiner! hahahah Hier hou ik ook van struinen, kringloop, rommelmarktjes en zeker op koningsdag, nu gelukkig op 26 april, want 27 april gaan we 6 dagen naar Denemarken! We hebben toen wij elkaar in 2003 leren kennen en 2 mnd later ging samenwonen, had hij een rode en ik een augergine bank, dat ging prima En nu sinds 2 jr hebben we nieuwe banken, die overigens ook tweedehands zijn. Onze eetkamertafel was vroeger heeeeel mooi, nu vol butsen en krassen, geeft niet, op deze tafel mag alles (dus niet op de bank, dressoir en salontafel). @tatie, soms is het belachelijk he, die spijkerbroeken geneuzel! Ik haal overigens dan gewoon 2 dezelfde! (maar mijn zoon verslijt ze echt snel) @xxx1976 Ach ik voel zo met haar mee, hopelijk zijn er met de tijd er betere medicijnen beschikbaar, waardoor het dragelijker wordt. Het vervelende van minder bewegen, is natuurlijk dat als je dan weegt, steeds minder aankan, geldt dat ook voor haar? De gedachte voor een derde die nu sterk toeneemt komt dat niet doordat je je gevoelens deelt? Hier op het forum? @mem2 Wat leuk kippen!!!! Ja dat zou ik ook nog wel eens willen, ergens wonen waar we kippen en een tweetal dwerggeitjes kunnen houden!! @ amethist Heerlijk uitslapen, ik zou echt niet weten wat dat is!!!! @tatie Helaas hier geen uitgesproken gedrag qua kleding, ik leg wat klaar en voor mijn zoon altijd goed (moet ik alweer een schone onderbroek aan???? whhahhaa Ja T. dat moet elke dag!!! ) Mijn dochter wil perse een jurk of rok aan, maar ziet langzaam in dat dit niet meer stoer in, maar ja ik wil ook niet dat ze een tijgerprint etc aanheeft, ze is nog maar 7!!! Dit weekend heb ik les 2 van evy (hardlopen) gedaan ondanks mijn ongesteldheid! Ff lekker niets aan je hoofd. Het hele weekend toch wel sjago geweest. Zondagmiddag kwamen mijn ouders langs en zijn we naar het strand geweest, wijk aan zee, was er heerlijk! Chineesje gehaald wijntje erbij heerlijk!!!
hoi hoi, Mmm... vanmorgen met plassen wat bloed mee,tampon ingedaan... zat een beetje bruin aan...en nu al ff tijd niets... geen krampen... hoop zo dat het niet doorzet en dat het met een innesteling te maken heeft,maar ja... kan ook dat mijn menstruatie gewoon eerder komt... als het bloedverlies stopt dan wacht ik denk ik toch maar tot vrijdag met testen.... Merk wel dat ik toch wel teleurgesteld zou zijn als niet gelukt is... tweede ronde pas.... niets om zorgen over te maken.Maar hoe ik soms ook twijfel... door mijn reactie weet ik wel dat een derde meer dan welkom is! @memv2: leuk kippen!! Hadden wij vroeger ook,tot een van onze buren begon te zeuren over het gekakel... een andere buuf vond het juist gezellig.Maar we hebben ze... om verder gezeur te voorkomen toch maar weggedaan. @Amethist... sterkte met al een rondrijden deze week...pfffff @Caithy... gaaf Denemarken.. ook naar Legoland? @xxx1976:blijkbaar is je moederhart heeel groot,ondanks de grote zorg voor je jongste en ook je oudste nog,heb je blijkbaar nog liefde over...., @tatie:Ik neem tegenwoordig alleen maar kleren mee als ze er zelf bij zijn! Doordeweeks leg ik meestal hun kleren klaar... ook voor de oudste... vind hij wel makkelijk ,voor mijn dochter ook..9 van 10 keer trekt ze het zo aan,soms wil ze wat anders...dat mag dan ook wel.In het weekend kiest ze altijd zelf en tja... dan denk ik wel is.. hoe krijg je het uitgezocht.. maar als zij happy is ben ik het ook! Vanavond mag ik weer aan de arbeid,heb alles in huis al gedaan... dus nu..lekker lezen op de bank en hopen dat het bloeden niet doorzet. Fijne dag,xx
@sissefris dat is balen, als je nu al ongesteld moet worden! Ik zou idd wachten tot vrijdag... Ja we gaan zeker naar Legoland, iedereen houdt hier van lego, zelfs mijn man!! Als is die van de Technic! We hebben er zin in!
Amaai, wat is er hier veel bijgepraat geweest!!! Heb niet alles gelezen want het is toch echt wel veel Hier is het allemaal zo spannend!!! Ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik mijn eisprong moet hebben... vorige week zaterdag geklust, maandag menstruatiepijnen gehad (ik dacht aan mijn eisprong, dus heb ik ovulatietesten gedaan van Delhaize, maar na 5 dagen zou ik zogezegd nog geen eisprong hebben gehad???) vrijdagnacht ook weer geklust... en nu heb ik vlagen van misselijkheid (lichtjes) maar vooral een opgezette buik en het gevoel van een druk op men maag van vanonder uit (weet niet of jullie begrijpen wat ik bedoel ) Ik ben echt benieuwd, zwangerschapstestjes liggen al klaar, alleen weet ik niet wanneer ik normaal ongesteld zou moeten worden x
@Amethist, oh sorry, het schiet me nu meteen te binnen dat je wel verteld hebt over je dochter en haar ontwikkeling. Sorry hoor, gisteravond was het misschien toch een beetje te laat voor mijn niet zo heldere geest. En dat geeft dus een hoop heen en weer gerij komende dagen, en vaak ook lang wachten denk ik? @Caithy, lekker vooruitzicht Denemarken! Legoland lijkt me ook nog leuk, maar dan als mijn kinderen nog iets groter zijn. Grappig dat jouw dochter graag een jurk aan wil. Die van mij wil eigenlijk altijd een broek aan . Ze heeft er nu twee en ik was dus maar niet te snel, dan kan ik soms eerlijk zeggen dat ze in de was zitten en komt er nog eens een rok of jurkje aan te pas. Stoer dat je gewoon door bent gaan rennen! Wij gaan deze maand gelijk op, als jouw banner klopt. Maar jij hebt een vroeg ei, zei je al eens. Ik ben juist wat langzaam iedere maand, maar ach, mijn man is toch nog lang niet om . @Sissefris, kan toch echt nog alle kanten op. Nu nog niet somber in gaan zien, hoor. Leuk dat jij nog kleding klaar mag leggen voor je beide kinderen. Ik neem ook geen kleding meer mee zonder dat ze erbij zijn, dat heb ik nu wel geleerd . Met dat rokje was mijn dochter er ook bij en had ik haar in de winkel kunnen overtuigen dat het zo leuk was. Maar thuisgekomen ging ze alsnog weer om naar niet leuk. Weer wat geleerd . @Mamavan2of3, vervelend is dat he, als je niet zeker weet wanneer je ei is geweest. Wanneer was je voor het laatst ongesteld? Ik zou uit gaan van je langste (of langere) cyclus. Of tot je geduld op is .
@ Tatie: Oh geeft niet hoor, je kunt niet alles onthouden . Het lange wachten viel vandaag gelukkig mee. Ik had om 10.00 uur een afspraak, ik was voor tienen al aan de beurt en om 10.15 uur zaten we weer in de auto. Gelijk ook nieuwe schoenen uitgezocht. @ kleding: Mijn dochter is niet zo heel precies met haar kleren, alhoewel ze wel liever jurkjes en rokjes draagt dan broeken. Mijn zoontje daarentegen...die kiest elke ochtend zijn eigen outfit uit. Dat begon al toen hij 1,5 was. Kleine fashionista .
Mogge allemaal... Gister voor een ik naar mijn werk ging weer een veeg bloed,tampon ingedaan en daar zat alleen wat bruinig op..sorry voor de ranzige praat Verder niets,vanmorgen ook niet,geen krampen.. niets.... Tuurlijk kan het alle kanten opgaan Tatie... maar ik kan mar beter uitgaan van het feit dat misschien gewoon ongi is...mischien gooi ik er morgen toch al een testje tegenaan... ik wordt hier gek van.... hahaha @Caithy: Mijn zoon was vroeger ook Legofanaat... had een eigen legostad.. mijn man had speciaal onder het schuine dak een hele plaat gemaakt over de hele lengt en daaronder bakken voor zijn legp die plaat stond zijn hele stad. mamavan 2of3... spannend... misschien terugrekenen naar eerdere cylclussen en dan het gemiddelde nemen... of gewoon al testen? @Amethist: is er wel een beetje keuze in schoenen dan.... en zijn die dan ook niet flink aan de prijs?
@ Sissefris: Hmpf, irritant die onzekerheid :x. Ja hoor, er is best nog aardig wat keuze in schoenen. Tot nu toe had ze altijd een hoog model schoenen, dat was voor de zomer wat minder leuk, maar nu mocht ik ook halfhoge uitzoeken. En ja, die schoenen zijn echt heel erg duur. De schoenen en zooltjes bij elkaar kosten ca. 800,--. Daarvan hoeven we gelukkig alleen een eigen bijdrage van 70,-- te betalen. De rest dekt de verzekering. Deze krijgt ze voor van de zomer: Bekijk bijlage 385304
Wat een leuke schoenen! Ik ben blij dat ze tegenwoordig dat zulke leuke maken!!!!! Nog geen test gedaan sissefris??? Wacht je echt tot vrijdag. Voel je voor de rest nog wat? @tatie leuk dat we tegelijk lopen! Dames ik ben nu al niet meer ongesteld... dat kan toch helemaal niet, zo weinig??? Vanochtend weer even hardgelopen en daarna lekker aan het werk, terwijl ik dit typ!