Leuk schoenen Amethist..... maar gelukkig dat je een goede verzekering hebt zeg... zijn toch geen prijzen meer... Blijft ze dit houden of kan het over gaan zeg maar? Hier nog geen test gedaan...,nog geen verschil eigenlijk hier. Geen bloed in het inlegkruisje,maar wel met afvegen.Terwijl ik normaal toch wel een soort van leegloop en op de eerste en tweede dag veel last heb van krampen... heb ik nu ook niet. Maar vind een test zo zonde mocht het dalijk wel doorbreken zeg maar.... zucht.... en anders doe ik hem gewoon donderdag.... Maar als het wel mijn ongi is is het misschien wel handig als ik van die ovulatietesten ga halen... iemand daar ervaring mee kwa merk? heb ze nog nooit gebruikt namelijk,maar mocht dit ongi zijn dan is mijn cyclus dus niet regelmatig blijkbaar. Spannend Caithy!!!!!
Nee hoor, niet spannend, dit is echt mijn ongi! Misschien is ovulatie testen ook eens handig!!!! Bij de action 5 voor 2,50 dus goedkoop! Heeft iemand hier ze wel eens gebruikt????
@xxxx1976: Heftig wat jullie meemaken met jullie dochter @kleding: Hier ook geen merkkleding. Ik kan prima slagen bij Hema, H&M en Zara (al vind ik die laatste ook wat prijzig). Mijn kinderen hebben beiden een erg duidelijke mening. Mijn dochter wil het liefst alleen zwierjurken aan, dat is echt een meid, meisjesachtiger zijn ze er niet volgens mij. Ze heeft het altijd over roze en prinsessen. Geen idee van wie ze het heeft, niet van mij iig. Ik houd meer van een beetje stoer (maar wel girly). Mijn zoontje is ook heel uitgesproken. Hij moet dus tegenwoordig zelf kleding uitkiezen in de winkel, anders trekt hij het niet aan. Ik houd van stoer, streepjes, wel hip zegmaar. Maar als hij de kans krijgt heeft hij alleen heel lelijke prints. Liefst van Cars en kornuiten. Dat krijgt hij niet, maar we proberen wel een tussenweg te vinden. De oma's komen ook af en toe met shirts aan die wij heel lelijk vinden en hij heel mooi. Helaas komen die dus vaak uit de kast Maar sinds we hem dus zelf kleding laten kiezen gaat het al wat beter. @memv2: Fijn is dat he, als die kinderwens je eventjes met rust laat. Ik denk er ook teveel aan, maar soms zijn er dagen dat ik er wat minder aan denk. Heerlijk rustig @Amethist: Gelukkig stonden jullie weer snel buiten. Wat een dure schoenen Gelukkig alleen eigen bijdrage. Ze zijn wel heel leuk! @Caithy: Ik moest erg lachen om je zoontje en zijn onderbroek En op zich is het geen extreem korte menstruatie toch? 4-5 dagen? @sissefriss: Spannend!! @mamavan2of3: Bij jou dus ook spannend! Ik ga weer richting het einde van mijn cyclus. Ik heb minder last van 'google neigingen' (vorige maand heb ik zo ongeveer alles op internet gelezen over 'zwanger ondanks voor het zingen de kerk uit' ) Wat dat betreft heb ik wel wat meer rust. Verder voel ik ook niet zo veel en ik acht de kans dan ook zeer klein dat ik zwanger ben. Wel had ik deze keer wat minder duidelijke ei-signalen. Normaal heb ik echt duidelijk een paar dagen eislijm en daarna niet meer. Nu was het een af en aan. Ik houd dus maar rekening met een laat ei, en dus een langere cyclus. Ik twijfel erover om volgende maand ovulatietesten te gebruiken of om mss te tempen. Zodat ik wat ik voel, beter kan koppelen aan mijn eisprong. Ik hoop dat ook dat wat meer rust brengt (al zal dat wel niet de eerste maand ). Van de week was trouwens mijn schoonzusje (30, vrijgezel, kinderloos en zonder kriebels) op bezoek en die vond het ineens nodig om zich te bemoeien met mijn kinderwens. Ik heb haar een tijd geleden eens verteld dat het soms kriebelde (toen begon dat net). Nu zei ze dus dingen als "Maar het is toch juist zo fijn dat ze nu steeds zelfstandiger worden" en "mijn collega dacht dat ze een derde er zo bij zou doen, maar dat is haar heeeeel erg tegengevallen". Maar haar collega heeft behoorlijk drukke kinderen, een man die veel werkt en weinig helpt thuis en geen oppasmogelijkheid dus nooit tijd voor zichzelf. Een situatie die dus niet te vergelijken is met de onze. Ik was zo boos :x Mijn man zat hier dus ook bij. Alsof hij al niet genoeg tegen is... Ik heb dan ook aangegeven dat haar opmerkingen met niet hielpen, en dat ik het er niet over wilde hebben. Later zei mijn man ook nog: "het maakt toch niet uit wat ze zegt, want de discussie is toch al gesloten?" Boehoe... De ene keer kan hij heel hard zijn, terwijl hij de andere keer veel minder faliekant tegen lijkt (ik ben me er zo van bewust hoe kansloos dit allemaal klinkt, gelukkig kent niemand me hier en jullie begrijpen me vast wel, haha)
Hallo dames. Ik zag dit topic over twijfels voor een derde. Maar ik geloof dat jullie et wel uit zijn. Ik heb bij de 2e de digitale ovutesten gebruikt. Streepjes werd ik heel erg onzeker van. En het is ook leuk om tegen nemen te zeggen dat je een hebt. Ik wil jullie mijn twijfel nog wel voorleggen, maar de trein komt net aan en moet uitstappen
@Abrikoos....,ik heb het nog niemand verteld hier,alleen mijn beste vriendin en die is zooo enthousiast! Vervelend als je schoonzusje dan zulke dingen zegt,ik denk altijd maar als je niets positiefs kan zeggen hou dan lekker je mond,mits ik je om je mening vraag.En je man helpt ook niet echt mee zo he En als je man echt echt echt niet wil,dan had hij echt wel een condoom gebruikt... voor het zingen de kerk uit is ook niet betrouwbaar,in het voorvocht zitten immers ook zaadcellen en zoals iedereen wel weet... eentje is genoeg. Maar nogmaals... duurde bij mijn man ook lang,lange tijd voordat hij echt kon zeggen dat hij ervoor wilde gaan. Trouwens is het hier lekker doorgebroken... meld ik eerst nog alleen met afvegen,ga ik plassen ligt de boel vol.Nou ja,op naar de volgende ronde. Heb trouwens net even berekend.. mijn cyclus hiervoor was 25 dagen,nu 24... dus ik hou maar 24 dagen aan.Ik bleef stug volhouden aan de 28 dagen,maar dat klopt dus niet..zal zo doorgeven wat mijn volgende NOD is voor het lijstje(gebaseerd op 24 dagen). Mijn man zei net al lachend... nee he... nog geen rust in bed
@ Fietwordmama: welk merk gebruikte je van ovulatietesten.. Caithy melde net dat ze bij de Action niet zo duur zijn,maar ja...werken die ook. Als ik uitga van nu een cyclus van 24 dagen is 16 april mijn nod,1april de vruchtbaarste dag en 24 december de uitgerekende datum... gaan we van een Sint kind naar een kerstkind
Wat jammer Sissefris!! Wel een korte cyclus, dat scheelt een hoop wachten Mijn schoonzusje bedoelde het wel goed hoor. Volgens mij is ze weleens jaloers op ons gezinnetje. En ik denk dat ze daardoor ook niet begrijpt waarom ik daar iets aan zou willen veranderen. Maar goed, ik kan echt niks met de opmerkingen van iemand die er helemaal niets van begrijpt. En het is schijnbaar een fabeltje dat er zaadcellen in voorvocht zitten. Het is vooral een onbetrouwbare methode omdat veel (jonge en onervaren) mannen niet zoveel controle hebben over 'het moment'. Dus dat ze te laat zijn. Maar mijn man heeft juist heel goede controle over 'het moment'. Dus die zal echt niet te laat zijn. Als je de methode goed gebruikt is hij blijkbaar net zo betrouwbaar als condooms. (Ik heb ook altijd geleerd dat je van voorvocht zwanger kan raken hoor! Maar sinds ik dat graag zou willen lees ik ineens over het tegenovergestelde )
Dat is waar,mijn vriendin snapt gelukkig helemaal waarom we voor een derde gaan... dat is wel heel fijn,kan lekker zeuren tegen haar,haha Daarom vertel ik verder aan niemand in de fam dat we bezig zijn... als het lukt dan horen ze het wel Ohhh... joh... altijd zo geleerd idd over voorvocht,maar dat is dus achterhaald? Mijn man heeft er ook controle over....,hij kan het een paar keer uhmm ophouden zeg maar.. maar dan moet hij echt los... hahahahahaha heerlijk zo als je anoniem kan praten. Zeker jammer,maar we gaan gewoon door!
@ Sissefris: Geen idee of ze tzt op gewone schoenen kan. Ik hoop heel erg van wel, maar de tijd zal het moeten leren. Balen zeg dat het nu toch doorgezet heeft. Op naar de volgende ronde! @ Abrikoos: Oh brrrr, kleding met Cars etc. Ik houd er ook niet van. Mijn zoontje heeft nu een pet met Cars. Hij heeft 'm de hele dag op, zelfs naar het kdv. Daar waren de leidsters helemaal verbaasd dat hij zo'n pet op had, niks voor mij vonden ze . Maar ach, op een pet vind ik het nog wel prima. Zucht....lekker irritant zulke opmerkingen. Zit je echt op te wachten...NOT . @ Fietwordtmama: Neuh...wij zijn er ook nog niet uit hoor. Wat zijn jou/jullie twijfels voor wel of niet een derde?
Haha. Had wat gelezen over ovutesten, dus vandaar. Had ook niet vel tijd om het goed te lezen allemaal. Sissefris, ik had clearblue. Daar had ik ook de zwangerschapstest van. Ook digitaal. Kost wat maar dan snap ik het tenminste Mijn twijfel.... Is een lang verhaal. Sorry. Toen ik mijn man leerde kennen wilde ik al kinderen. Liefst veel. En hij ook. Ik kom uit een gezin met 3 kinderen, en hij uit een gezin met 5 kinderen. Ik wist nog niet waar de teller bij ons moest eindigen , maar 1 was zeker niet genoeg! Helaas kregen wij pas een relatie toen ik al achter in de 20 was. En eerst wilden we van elkaar genieten, verre reizen maken, trouwen en een huis kopen. Dus ik wad al 29 toen we er eindelijk klaar voor waren. En toen duurde het 3 jaar voor onze eerste werd verwekt. Slopend was dat. Maar blij dat we waren. Zwangerschap was erg zwaar. En na de bevalling kreeg ik inwendige bloeding en moest ik direct geopereerd worden. Daardoor duurde het herstel ook heel erg lang. Maar toen ik na een half jaar wel weer wat meer tussen de lakens wilde dan slapen hoefden we niet na te denken over anti conceptie. Een 2e was echt welkom. Helaas Iet die nog langer op zich wachten. En na alle onderzoeken bij de gyn, en heel veel ovutesten en moetjes en een vroege miskraam, hadden we besloten voor iui te gaan. Afspraan met gyn gemaakt en ik moest bellen zodra ik ongesteld was. En dat werd ik die maand dus niet afgelopen december is onze 2e zoon geboren. Tijdens de zwangerschap (die veel makkelijker was dan de eerste) hebben we het al gehad over een 3e. Die zou echt welkom zijn. Maar ik heb de afgelopen jaren zoveel stress en verdriet gehad doordat het niet lukte. Die stress van elke maand weer hoop en teleurstelling wil ik niet meer. Bovendien ben ik intussen 38 en vind mijn rug het ook allemaal niet meer zo leuk. En in de kraamweek wad ik zo gelukkig en voelde het zo compleet. Dus Ik had besloten dat het goed is zo. Ik en mijn 3,5 mannen. (Die 0,5 is de kat). En nu ik weer aan het werk ben merk ik weer hoe zeer ik dat gemist heb in mijn verlof, en hoe lastig het zou zijn voor mijn collega's en voor mijn carrière om weer zwAngervte raken. Maar mijn man wil niet aan de anti conceptie. Want als er een ongelukje gebeurd dan zijn we er immers alleen maar blij mee. En toen ik laatst vroegbwat ik met de babypakjes zou doen, wilde hij niks weg doen! Ook zo een met halve oplossingen dus. Maar ik ben bang dat ik dan weer elke maand ga zitten stressen. En om het feest compleet te maken begon de oudste er gisteren ineens over dat hij ook wel een zusje erbij wil!! Zat mijn man op de achtergrond met glimoogjes te kijken. Pffff. En ja.... Ik zou het ook wel heel fijn vinden. Niet handig (zolder verbouwen, andere auto, nog meet slapeloze nachten etc.) maar wel fijn. Dus tja.... Wat nu? Toch ervoor gaan, en hoogst waarschijnlijk vooral teleurstellingen? Of een spiraal erin en genieten van wat we hebben?
@ Fietwordtmama... moeilijk is dat he,wel-niet-wel-niet. Maar je bent wel2 keer natuurlijk zwanger geraakt... ondanks dat het ff duurde... Ik zou de eventuele keuze voor een derde niet af laten hangen van of het wel of niet lastig is voor je collega's... op mijn werk zullen ze er ook niet blij mee zijn.. jammer dan! Hier is een derde misschien ook niet "handig" groot leeftijdsverschil met eerste 2 kids,financiele situatie,ben ook "al" 37 en helaas ook chronish rugpatient.. plus dat mijn man door een omgeval en daaropvolgende schouderoperatie in de ziektewet zit(al ruim een jaar) en zijn oude werk niet meer kan doen.. hij wordt begeleid in omscholing. Dus ja... als ik mijn situatie is zie... totaal niet handig,maar we gaan er toch voor... gewoon omdat we allebei dolgraag willen kijken of het ons nog is gegund is...,dat verlangen is zo groot dat alle beren op de weg zijn veranderd in een klein beertje...,maar ik denk dat ik juist spijt ga hebben als we er niet voor gaan....
@Amethist, leuk schoentje voor je dochter! Maar wat een prijzen zeg! Gelukkig wordt het vergoed. Morgen moest je weer naar het ziekenhuis, toch? Succes en hopelijk schiet het weer zo lekker op en ben je zo weer buiten. @Sissefris, ben heel benieuwd hoe dat verder gaat bij jou! Oh ik lees verderop dat dit toch jammer genoeg al je menstruatie is.. Knuffel voor jou! Dat is inderdaad een korte cyclus. Dan heb je wel snel duidelijkheid. Had jij je ei afgelopen maand zon beetje goed gevoeld? @Caithy, goede deal van Action! Ik kan/kon zelf nooit een ei vinden met ovulatietesten, maar ik heb volgens mij ook een lange aanloop en dan begin ik te vroeg of zo. Maar voor 2,50 kun je nog wel wat experimenteren, toch? Welke nod ga je voorlopig aanhouden? @Abrikoos, Cars en Dora probeer ik ook uit allemacht te ontwijken in de winkel (net als allerlei prinsessenjurken) Nu weten de omas dat hier ook wel goed, maar komen ze alsnog met wanstaltige dingen aanzetten met net de verkeerde kleuren en motiefjes. Maar wel lief natuurlijk. Ik trek het de kinderen altijd wel een paar keer aan als oma oppast (iedere week) en dan is oma hartstikke trots. Ik vind het trouwens wel grappig dat ik nu al leer van mijn zoon. Als hij zelf combinaties maakt, denk ik vaak dat het niet kan (groen met vreemde kleur blauw), maar ik moet eerlijk zeggen dat het eenmaal aan dan wel leuk vloekt, of zo. Hij is waarschijnlijk iets gewaagder dan ik En bedenkt trouwens ook al leuke (en ook erg kleurrijke) combi's voor zijn zusje! Vervelend als familie er zich ook nog mee gaat bemoeien! Ook als het liefdevol bedoeld is, zit je er toch niet op te wachten natuurlijk. En het klinkt misschien kansloos, maar Caithy en Sissefris zijn in ieder geval mijn voorbeeld dat het kan verkeren met die mannen van ons Dus ik doe net zo hard met je mee. Zie verderop @Fietwordtmama, welkom! Om een beetje beter te kunnen onthouden wie welke dilemmas heeft, probeer ik belangrijke dingen in een lijstje te zetten. Maar dat doet soms natuurlijk weinig recht aan hoe het voor jouzelf voelt, dus als je een andere formulering wil voor in het lijstje, zeg het graag? En heb ik goed beredeneerd dat je oudste zoon 5 jaar is? Wat een geduld hebben jullie moeten opbrengen! Maar inderdaad wat Sissefris ook zegt: het is gelukkig uiteindelijk twee keer spontaan gelukt met mooie kanjers als resultaat. Ik zou ook zeker geen rekening houden met collegas. Hun eerste reactie is misschien dat het ingewikkeld wordt qua werk, maar meteen daarna zijn mensen altijd wel oprecht ook blij voor een zwangere, toch? En als dat niet zo zou zijn, dan nog. Wat is nou een zwangerschapsverlof met wat gedoe voor de collegas op een heel mensenleven van jezelf? Ik zeg het een beetje moeilijk geloof ik @Hier gisteren eindelijk dat nutteloze gesprek gehad met mijn man. Het ging er heftig aan toe en natuurlijk zijn we er niet uit gekomen. Mijn man werkt thuis op zolder en wil/kan geen andere ruimte in huis innemen, dus mijn idee om van de zolder twee kinderkamers te maken ketste hij af. Hij gaf wel aan dat we waar nu de badkamer is we een kamer zouden kunnen maken, zodat we de ene grote kinderkamer in tweeen zouden kunnen splitsen (ingewikkeld verhaal ivm raam in de huidige badkamer en gebrek aan tweede raam in de grote kamer als je die zou willen opdelen). Het feit dat hij hierover nadenkt, vind ik (nu ik wat minder emotioneel ben) heel lief en prettig. Hij vindt het belangrijk dat onze kinderen als pubers ook voldoende privacy kunnen hebben en denkt dat we niet snel zullen kunnen verhuizen om groter te gaan wonen. Maar zon verbouwing kost ook een bak met geld en dat is er niet. Als we morgen de staatsloterij winnen, komt er zo een derde, zei hij. Hij maakt zich nu al best zorgen over onze financiele situatie en denkt dat we het allemaal maar net redden. Ik heb dat idee helemaal niet. Vandaar dat ik nu ook echt alles bijhoud wat er in en uit gaat. Ik denk dat ik er te makkelijk over denk en hij te moeilijk en dat de waarheid - zoals meestal - in het midden ligt... (sorry voor dit lange verhaal)
Abrikoos 30 jr: praktische twijfel, abrikoosman nee, zoon 5, dochter 3 Amethist 32 jr: praktische twijfel, amethistman nee, dochter 3, zoon 2 Cathy 35 jr: ja, cathyman deze ronde ja, dochter 7, zoon 4, nod? Fietwordtmama 38 jr: twijfel ivm teleurstelling, fietwordtmamaman ja, zoon 5?, zoon 3 mnd Mamavan2of3 26 jr: ja, mamavan2of3man ja, dochter 8, dochter 6 Memv2 34 jr: ja, maar deze maand niet(?), memvan2man twijfel, dochter 6, zoon 3 Saz667 28 jr, praktische twijfel, saz667man twijfel voor nu, dochter 3, zoon 1 Senna999: medische twijfel, senna999man medisch nee, dochter 2, zoon 8 mnd Sissefris 37 jr: ja, sissefrisman ja, zoon 15, dochter 10, nod 16-04 Tatie 37 jr: ja, tatieman nee, zoon 5, dochter 2, (n)od 22-3 Yummie: financiele twijfel, yummieman twijfel, zoon 5, dochter 1 XXX1976 37 jaar; twijfel, xxx1976man twijfel, dochter 9, dochter 6
@ Fiet: Zo, jullie hebben heel wat geduld moeten hebben voor je wens in vervulling ging. Wij zijn er ook nog niet uit of er een derde gaat komen (wel met andere hoofdreden) dus ik snap je wel-niet-wel-niet-twijfels. Ik zou iig echt geen rekening houden met collega's hoor. @ Tatie: Morgen hebben we een eerste bezoek aan de kinderarts die is verbonden aan de ontwikkelingspoli waarvoor onze dochter is aangemeld, dus dat zal vast niet zo snel gaan als maandag . Fijn dat je man iig mee denkt. Hier zouden we ook de zolder op moeten splitsen in 2 kamers mocht er een derde komen. Hoeft niet gelijk natuurlijk, ik ben van mening dat A.yla en T.obin best samen op een kamer kunnen tot ze naar de middelbare school gaan. Maar tzt zal de zolder dan toch verbouwd moeten worden. Wij hebben afgelopen zomer van de kleinste slaapkamer een badkamer gemaakt, dus we hebben nu nog maar 2 slaapkamers op de 1e verdieping. Maar ja, op zolder 2 slaapkamers maken betekent dus ook 2 dakkapellen plaatsen *kassaaaaaa*. Dus nou ja...dat is ook wel een dingetje wat meeweegt... Zo, vandaag de oude commode en het oude ledikant van T.obin verkocht. Komt mooi uit want morgen gaan we als we uit het zh komen gelijk even een nieuw ladekastje kopen voor A.yla.
Mogge allemaal, Tatie.... Ik voel mijn ei niet precies,maar wel ongeveer.. beetje raar,haha.. maar dan krijg ik buikpijn,drukkend gevoel onderin en mijn tepels doen onwijs pijn.... Dus het is jouw man alleen het financiele wat hem tegenhoudt... dat bied kansen? Probeer desnoods elke maand opzij te leggen wat je denkt dat een baby kost... kijk of dat lukt... en tja,ik leef in het nu en niet in de toekomst.. heb teveel meegemaakt om ver vooruit te kijken....Als je maar wilt en je best doet is voor alles een oplossing... en misschien willen je kids bijv later niet studeren... maar gaan ze werken/leren... dat wordt vaak betaald.... Ik heb zelf niet zo'n moeite met figuren op shirts... ik vind het alleen niet mooi als ze dan iets aanhebben waar en en iets op de broek staat en iets op het shirt... zo druk. Mijn dochter heeft hier ook een trui gehad met de Disney prinsessen.. die combineerde ik op een stoere broek... iedereen blij! Ga ik nu mijn man maar ff helpen met de tuinaarde in de tuin
Oh en prinsessen jurken hebben we hier in alle soorten modellen gehad en soms zelfs naar school aan... ben daar heel makkelijk in hoor!
Ik kan echt niet voortgaan op vorige cyclussen, want ik heb die nooit echt gehad... ik heb altijd aan de pil gezeten en 5 jaar een spiraaltje gehad... dit is mijn 1ste cyclus nu sinds mijn spiraaltje... Sinds gisterenavond heb ik lage rugpijn en krampjes onderin men buik... Mss innesteling?? Dat hoop ik toch Ik ben wel naar de dokter geweest en ik moet nu medicatie nemen voor mijn maag want ik zou met een virus zitten die blijft hangen rond mijn maag, dus mss is het door de medicatie dat ik wat krampen heb, maar het is echt helemaal onderaan men buik... Toch spannend hé!!!
Veel succes nog aan iedereen die aan het proberen is voor een derde!! En aan al degene die nog twijfelen... DOEN!!!