Twijfels over derde kinderwens - Wie herkent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Abrikoos, 29 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    ohhh spannend Memv2!!
    Tja zwanger voelen, ik moet het eerst zien en dan ga ik het geloven, want je lichaam kan zulke stomme dingen doen!!
    Ik bedoel ik heb nooit zulke rommelende darmen en toch zit ik met mijn broekknopen open op de bank!!

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Dames die denken dat je niet zwanger wordt van "voor het zingen de
    Kerk Uit" hebben het mis!
    Ik ben hierdoor ingepland zwanger geraakt.
    Mijn wens was nog een 3de en mijn man niet.
    Ik zou 2 maanden stoppen met de pil door tussentijdse bloedingen.
    Hij wilde steeds zonder condoom,deed deze pas om als hij voelde dat hij ging klaarkomen.
    Ook hij wist dat de kans op een zwangerschap klein was maar er zeker wel kon zijn....en jawel,meteen in maand 1 zwanger.
    Na veel ruzie en discussies besloten om ervoor te gaan (mijn besluit stond toch vast!!;))
    Helaas werd dit een miskraam en we besloten uiteindelijk toch voor nummer 3 te gaan,gelukkig meteen de maand erna zwanger .:D

3. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    Spannend memv2. Hier weer duidelijk een daling van mijn rammelingen gemerkt (vandaag cd8) Afgelopen week helemaal geen rammels, het voelde ineens weer wel goed zo. Vandaag ook een prima dag gehad met zn 4tjes. Maar ik merk nu wel weer dat het weer op komt zetten. Ergens zitten die kriebels gewoon.
    Van de week heb ik het er even met mijn moeder over gehad. Dat was ik eigenlijk niet van plan want ik wist al wel wat ze zou zeggen en dat deed ze ook. Dat het onverstandig zou zijn en dat ze denkt dat ik 3 kinderen niet zal trekken... En ik snap wel waar dat vandaag komt hoor, ik heb het het eerste jaar met mijn jongste heel zwaar gehad. De overgang van 1 naar 2 vond ik heel lastig.

Ik hoop dat ik deze maand niet teveel last krijg. Ik vind dat hopen op een verrassing zo slopend. Dat je overal op gaat letten en dat je je verstand gewoon een beetje verliest (dat gevoel heb ik dan). Ik ben afgelopen week op cd28 ongesteld geworden. Het begon roze (normaal gaan gewoon gelijk de sluizen open) en het bleef heel weinig. Anders dan normaal. Ook geen zwaar gevoel wat ik normaal wel heb. En ook al weet ik dat het gewoon een menstruatie was (tot cd6) blijft er zo'n irritant stemmetje zeggen "je weet maar nooit". Terwijl die gedachte gewoon te absurd voor woorden is. En van dat soort rare hersenspinsels wil ik graag af... Dus hopelijk kan ik me deze maand ergens anders op focussen.

4. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man zegt ook dat je voor het zingen de kerk uit niet zwanger kan raken, tja we zullen zien :p Waarom wou je man na je miskraam wel bewust voor een 3e kindje gaan?

@Abrikoos, Eigenlijk wel begrijpelijk waarom je moeder zo reageert. Zij heeft gezien hoe zwaar je het hebt gehad, dat had mijn moeder precies hetzelfde. Maar mijn moeder zei dat het onze eigen keus was en ze het wel leuk zou vinden , maar misschien toch in haar hart denkt van "zou je er nog niet even over nadenken?". Het is toch echt onze keuze maar zou wel fijn zijn dat de familie er ook achter staat.

@Caithy, nu inmiddels 10 dpo en alle kwaaltjes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. ;) Nog wel een paar dagen zeurderige hoofdpijn gehad en meer afscheiding. Ik ga er vanuit dat het niet is gelukt ( eigenlijk ook al een kleine kans he?). Deze maand wil ik proberen over te slaan ivm de feestdagen. Maar ja als ik dan bijna weer vruchtbaar wordt gaat het toch weer kriebelen. :p

5. Mira30

Mira30 Lid

19 mei 2010
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

Hier ook een wens voor een derde kindje. Maar ook ergens de twijfels. Eerst wil ik een paar kilo,s kwijt omdat ik flink wat overgewicht heb. Ook ben ik 8 maanden geleden bevallen. Als we voor een derde gaan dan zullen we er niet te lang mee wachten, een maand of 3. Want ik ben ook al 33 jaar.

6. mamavan2of3

27 feb 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn laatste pil 3 dagen geleden genome, jaja, we gaan ervoor :D Mijn ventje heeft me kunnen overtuigen!! Ik pieker teveel en denk veeeel te ver vooruit, hij zegt: we zien wel wat er op ons afkomt, als er een probleem komt lossen we het op, maar we gaan nu niet denken over welke problemen er binnen x-aantal jaar zouden kunnen komen, en gelijk heeft hij!! Ik moet stoppen met altijd zo te denken, we weten toch niet wat er zal komen, dusja ;) Me happy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben eens benieuwd of ik even snel zal zwanger zijn als van mijn 1ste 2 :) (en dat was direct!!)

7. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!! Wel mooi dat hij jouw moest overtuigen, ik moet juist mijn man overtuigen. Ik was ook van beide meteen zwanger dus veel lol heeft mijn man er niet van gehad :p

8. mamavan2of3

27 feb 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Awel, dat heeft mij echt door die twijfels getrokken. Ik heb 1.5 jaar erover zitten praten tegen hem (natuurlijk niet constant hé) en plots zei hij: zouden we toch niet voor een derde gaan? Ik dacht echt heeltijd dat hij het zei om mij een plezier te doen met het idee dat ik het toch niet zou kunnen loslaten. Maar nu hij zelf erop aandringt, vind ik het gewoon zalig te weten dat hij het toch wel ECHT zelf wil :D

9. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Heel herkenbaar...
    Wij zijn er ook nog aan het twijfelen!
    Van de ene kant is het goed zo maar ergens voelt het nog niet compleet!
    Gelukkig hebben we beide dit gevoel, dus het staat nog open.
    Ik wil wel wachten tot de jongste bijna naar school gaat.

10. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Abrikoos, ik kan me ook voorstellen dat je moeder je op deze manier probeert te steunen; alsof het makkelijker wordt je bij de keuze van twee neer te leggen als zij de moeilijke kanten nog eens benadrukt. Ik denk dat mijn moeder ook zo zou reageren.

Mijn moeder weet, denk ik, dat ik altijd graag drie kinderen heb gewild, maar ik heb het er nu bewust nooit over, met niemand (buiten mijn man natuurlijk). In mijn geval ben ik bang voor goedbedoelde adviezen op verkeerde momenten. Maar het is soms wel heel eenzaam. Daarom ben ik ook zo blij met dit forum. ;)

Wauw mamavan2of3, wat goed dat de knoop bij jullie is doorgehakt! Spannend; het zou dus straks ook weer in een keer raak kunnen zijn. Bij ons werd ons geduld bij de eerste 9 maanden op de proef gesteld en bij de tweede was het 3 maanden. Ik ben, ook gezien mijn leeftijd, best wel bang dat ALS wij er ooit nog eens met zijn tweeen voor gaan het te lang zal duren en we er om die reden uiteindelijk vanaf moeten zien. Maar he, ik zal een voorbeeld aan je nemen en niet nu al (trouwens totaal overbodig in mijn geval, want voorlopig blijft het 'nee') beren op de weg zien. Ik ga in ieder geval voor je duimen.

Memv2, jullie gaan deze maand overslaan he? Maar als je nu zwanger zou zijn, zou het toch ook een decemberkindje kunnen worden, toch? Ik snap het wel hoor; heb hier nu 1 in december jarig en vind dat inderdaad erg druk ;).

11. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wij wilden ook wachten tot de jongste ook op de basisschool zit, hij mag na de zomervakantie heen.

@ Tatie, als ik nu zwanger blijk te zijn ben ik uitgerekend op 21 november. Ik sta er op dat ze mij niet overtijd laten lopen ivm met mijn litteken van de ks. Bij mijn jongste ben ik 9 dagen overtijd gegaan en heb vreselijk over het litteken ingezeten ook omdat ik een veel dikkere buik had. Ik heb het nooit tegen de vk durven zeggen maar dat gaat nu niet weer gebeuren. :p

Trouwens vanmorgen weer veel afscheiding wat ik normaal nooit heb voor mijn ongi. Normaal ben ik erg droog voor mijn menstrustie. Dit is dus net zoiets waar ik weer dol van wordt. Ik had het wat van me afgeschoven maar nu dit weer. Ook het sporten gaat me moeilijk af, was gisteren net begonnen en eigenlijk al meteen uitgeput, raar he? En dat is al zo vanaf mijn ei. Ik sport ( power walk) 3 a 4 x per week samen met mijn broer maar ik kan hem niet meer bijhouden ;) Nou ja ik heb nog geen testdrang :p Vandaag 11 DPO.:)

12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hoi dames, nog nieuws hier??

Mijn opgeblazen buik is weer weg, al vind ik het nog wel fijn om 's avonds mijn trainingsbroek aan te hebben!
    Verder zijn mijn (.)(.) weer groter en ik heb al stiekem getest, waarop wel iets stond, maar het was zooooo onduidelijk dus wel wachten nog even, vrijdag weer eens proberen!
    Het zou wat zijn, weer in 1x gelukt! hahahah

13. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Wauw, Caithy, wat ontzettend spannend! Wisselende symptomen dus, maar iets op een test biedt meer dan hoop! Wat zal het lang duren voor het vrijdag is.

memv2 en debke83, ik dacht ook dat ik wilde wachten tot de jongste op school zou zitten, maar ondertussen heb ik net zo veel argumenten om het toch nu meteen te willen. Helaas mijn man (nog steeds) niet... :x

14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    @Tatie, zo ontzettend lastig! Praten jullie erover of is het taboe?
    Je jongste is natuurlijk nog maar 2. Gaat hij straks naar een peuterspeelzaal ofzo?

Hier heeft het praten wel geholpen en anders even laten rusten.

15. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Heb je een foto van de test? Zou wel fantastisch zijn!:$:D
    Vandaag op 12 DPO een beetje bruinverlies dus ik denk het einde van deze ronde! Donderdag is eigenlijk mijn NOD maar het zal vanavond of morgen wel losbarsten helaas :(. Eigenlijk heb ik nooit bruinverlies en komt het vaak meteen met helder rood bloed.....nou we zien wel het zal wel komen.

16. sissefris

sissefris Lid

11 mrt 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,

Ik ben zelf 37 en heb een zoon van 15 en een dochter van 10,en we hebben besloten om toch te kijken of een derde wonder ons gegund is... zit nu in ronde 2 en de vruchtbare dagen komen eraan... heel spannend weer allemaal.

17. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ja hoor memv2 die heb ik natuurlijk :D:D:D:D:D

Ik wacht rustig ;);););) af.... Morgen weer testen!

18. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik zie inderdaad wat vaags! Spannend, ik hoop dat hij morgen duidelijker wordt!!
    Het bruinverlies is weer verdwenen, het waren maar een paar vlekjes. Maar genoeg om mij weer te doen twijfelen.:( Laat het dan meteen maar doorzetten dan weet ik waar ik aan toe ben!

@ Sissefris,spannend, wat vinden je kinderen ervan, of weten ze het niet? ;)

19. Abrikoos

Abrikoos Lid

29 jan 2014
    98
    0
    6
    Hoeveel dpo zat je ook alweer memv2? Mss innesteling?

Sorry, ben niet zo'n goede tuurder Cathy

Wat leuk sissefris! Dat zou bij ons ook kunnen (was iets ouder dan jij bij de oudste). Lijkt me wel bijzonder.

20. sissefris

sissefris Lid

11 mrt 2014
    56
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry dat ik me even met de test bemoei,maar ik meende ook heel vaag iets te zien...hoop van harte dat het klopt.

@memv2 kids weten van niets,vooral omdat onze dochter dan echt haar mond niet kan houden en we willen het nog stil houden namelijk.Maar ik weet wel dat ze heel graag een broertje of zusje wil.De oudste heeft wel is laten vallen dat het goed is zo,maar ik weet zeker dat hij het ontzettend leuk vind als het nog een keer raak zou mogen zijn. Maar ik heb net als iedereen hier twijfels hoor... mede door het leeftijdsverschil wat er dalijk is.Maar de wens is zo verschrikkelijk groot dat we er gewoon voor gaan en zelfs nu wordt ik ineens wel is bang... stel je voor dat het er 2 worden of dat er iets fout gaat.... raar,was ik met de andere zwangerschappen veel minder mee bezig.....

Deel Deze Pagina