@Abrikoos....,zeker bijzonder... maar eerst maar kijken of het nog een keer wil lukken Vinden jullie het niet erg als ik hier meeschreef... jullie schrijven al een poosje met zijn allen namelijk en ik kom er zomaar bijvallen..
Dank je wel,zat eerst op een ander forum... althans daar las ik vroeger altijd,maar het is daar echt niet leuk meer,vandaar dat ik wat anders zocht om ervaringen en zo te delen
Ik dacht "Hey! Deze topictitel spreekt mij aan.", want ik twijfel als een malle. Maar zo te zien een aantal (een hoop?) meiden die toch voor een derde bezig zijn. Leuk hoor! Nou ja, ik weet het dus nog niet. Wij hebben een dochter van bijna 4 (april 2010) en een zoontje van bijna 3 (juni 2011). Aan de ene kant zou ik nog graag een 3e willen. Nog 1x alles meemaken; zwanger zijn, bv geven, gewoon lekker weer zo'n klein frummeltje hebben. Aan de andere kant, onze dochter heeft een ontwikkelings- en spraak/taalachterstand en waarschijnlijk een lichte tot matige verstandelijke beperking. We hebben geen idee hoe het met haar zal gaan lopen in de toekomst. Wat als dat "tegen valt"? Kan ik een 3e erbij dan wel aan? Mijn zoontjes babytijd was tot ca. 6 maanden een drama. Veel huilen en een dreumesdochter erbij die ook nog zo klein was. En...heb ik wel weer zin in de gebondenheid die zo'n kleintje met zich meebrengt? Of zal het meevallen, omdat de andere 2 dan al flink wat zelfstandiger zijn? Moeilijk moeilijk moeilijk... Dus....twijfels alom. Sowieso wachten we tot ze allebei naar school zijn en dan maar eens kijken hoe we er beiden in staan.
Natuurlijk welkom Sissefris! Ik las ook altijd bij bb, sinds de verkoop van dat forum is het niet meer wat het geweest is...
Inderdaad ja,vond het vroeger echt een leuke site,maar daar is helaas weinig van over. Amethist, ik denk dat ik jouw situatie ook even zou wachten idd.Maar aan de andere kant...twijfels hou je... hier ook hoor,maar het gevoel overwint alles,dus vandaar dat we er voor gaan. We waren vanmorgen ff bij de kringloop hier aan het snuffelen( ben ik gek op,ook op rommelmarkten en zo) en daar stond een waanzinning mooie blauwe EasyWalker met alles er op en eraan... maar ik wil pas gaan kijken voor dat soort dingen als ik echt voorbij de 3 maanden ben.....
Er is een doorstart gemaakt met een ander forum, wel allemaal dezelfde mensen overigens. Mama-life heet het, al is het geen echte baby site meer. Merk dat ik vandaag gewoon een beetje emo ben en daarom aangebrand reageer... sorry dames!
@ sissefris , Ik heb tijdens beide zwangerschappen heel veel op een ander forum gezeten, maar nadat het is veranderd vond ik het echt niet leuk meer. Ik weet trouwens ook welke kinderwagen ik zou willen mocht er een 3e komen. Weer een Mutsy single spoke, wel een ander kleurtje . En bang voor een tweeling ben ik ook wel, het komt voor aan mijn moeders kant van de family. @ Caithy, heb je ook alweer getest meid? Hier is de ongi doorgebroken, in ieder geval duidelijkheid dan.
Volgens mij heb ik in het begin wel meegekletst, wij zijn nu in verwachting van nummer 3 en heb nu wel iets van: waar ben ik aan begonnen? Vind het best pittig met 2 kinderen al rondlopen aangezien ik goed ziek ben de eerste weken. Gelukkig krijg ik veel hulp en heb ik al medicatie gekregen van de huisarts.
Leandrotje, gefeliciteerd. Het klinkt wel zwaar, hoe oud zijn je andere kindjes? Twijfelden jullie ook over de derde? Wat jammer Memv2! Durft jouw man het deze maand weer aan zo 'voor het zingen de kerk uit'? Mijn man zei dat hij het toch wel een beetje eng vond afgelopen maand. Deze maand is het er nog niet van gekomen (heb op de één of andere manier helemaal geen zin) dus ben benieuwd of hij toch maar weer naar de condooms grijpt. Ik nader mijn vruchtbare dagen weer (denk ik, ik voel niks). Ben er iets minder mee bezig (mede door het lekkere weer denk ik). Op de één of andere manier zit er alleen nog steeds een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat ik mss al zwanger ben, doordat ik zo'n lichte (maar wel gewoon lange) menstruatie had. Het slaat nergens op hoor, want voel verder niet zoveel. Maar vorige zwangerschappen voelde ik ook pas iets met 6 weken, en daar zou ik dan nog niet aan zitten. Waarschijnlijk krijg ik morgen wel weer wat vruchtbaar slijm zodat ik die rare gedachten weer uit mijn hoofd kan zetten Ik kan er zelf wel om lachen hoor, de absurditeit die die hormonen bij mij veroorzaakt. Ik ken mezelf bijna niet meer (normaal de nuchterheid zelve). Caithy, jij nog getest vandaag?
Tweelingen komen hier ook voor ja... Ik heb vandaag als het goed is volgens het schema mijn vruchtbaarste dag,morgen eisprong... heb al wel wat krampjes... op een andere site heb ik gelezen dat je juist 2 a3 dagen voor een eisprong moet klussen zodat er een zaadje klaarstaat als er een eisprong is... hebben gister,eergister en de dag er voor geklust... dus dat zit wel goed. Het lastige bij mij is dat klussen wat pijnlijk is als ik tegen mijn eisprong aanzit,doet echt gewoon mijn hele onderbuik pijn. Caithy.... we hebben allemaal die dagen wel is.... dat we emo zijn,aangebrand... ben vandaag ook niet op mijn best... komt goed!
Nee ik heb expres niet getest Abrikoos! Wel ga ik morgen testen, maar doe ik dat met een kruidvattest of action. Ik heb nog 1 kruidvattest (die zijn wel gevoeliger dan Action) of zal ik een Action doen, want daar heb ik er nog 4 van....). Mijn NOD is 18 mrt. (enne hoeveel moet je uitgeven...hahahaa) Gisteren heb ik lekker met de kids Rapunzel en Planes gekeken op de bank en man geappt; ga maar patat halen, ik ga niet koken! Mijn man noemde me emotioneel flexibel! hahahahahah
@Leandrotje, gefeliciteerd!! De eerste weken is ook wel iets waar ik tegenop zie. Bij de jongste was ik 's morgens eerst misselijk, na een boterham ging dat beter gelukkig. @Abrikoos, ja die is er niet benauwd voor haha, maar deze maand is het een no-go en ben ik degene die naar de condooms grijpt . Wat zal hij raar kijken Haha jij hebt ook last van horrormonen, ik kan er ook wat van. En vooral als ik vruchtbaar wordt dan wordt de wens voor een 3e nog groter. Ik ben benieuwd of ikzelf wel daadwerkelijk naar de condooms ga grijpen en toch niet deze kans wil benutten ( hoe klein die ook is ). Heb je wel eens ovulatietesten gebruikt? Dan weet je precies wanneer je het vruchtbaarst bent. Ik heb ze afgelopen maand ook gebruikt en dat schepte veel duidelijkheid. Zo heb ik dus eerst ovulatiepijn en een dag later een positieve ovulatietest. Ik heb dus ovupijn omdat mijn eitje zo groot groeit. Ikzelf dacht altijd dat dat nou juist mijn eisprong was maar dat was niet zo. Mijn eisprong is 2 a 3 dagen later. Deze maand ga ik ze niet gebruiken . @Caithy, ik zou nog even wachten met testen, en morgen testen. De Action testen zijn niet zo duur dus daar kun je wel een paar van doen. De kv test zou ik bewaren voor mijn NOD.Spannend!! Ach we hebben allemaal wel eens van de emo dagen. Hier net zo....ik laat het niet zoveel blijken. Ik heb veel last van mijn ongi dit keer. Veel krampen en last van mijn rug. En zo'n zin in chocolade. Normaal geef ik daar nooit aan toe maar gisteren toch een lekkere blok meegenomen...heeeerlijk!
Memvan2, balen van de ongesteldheid!! Ik snap het dat je dan niet overtijd wil lopen, met zo'n druk op het litteken. Dubbel gevoel dus deze maand, want dan moet je heel wat opbrengen om die rotdingen er bij te pakken. Caitly, mijn man en ik praten er wel over, al wordt het vaak ruzieachtig en komen we er niet verder mee. Wel positief te horen dat jullie die fase van praten in ieder geval ook hebben gehad. Misschien ooit..? Spannend bij jou! Knap van je dat je nog niet getest hebt. Ik testte met die van kv een paar dagen (ik dacht 4) voor mijn nod duidelijk positief. Ik duim voor morgen een mooi plaatje! Sissefris, wat leuk dat jullie besloten hebben om voor nog een kindje te gaan; succes deze tweede ronde! Lastig he, dat opsporen van je ei. Maar het klinkt alsof jullie deze ronde een goede kans hebben met jullie timing! Amethist, ik herken jouw twijfel, in die zin dat ik ook die vragen heb en op een bepaalde manier best op zou zien tegen de zwangerschap en het eerste jaar. Maar bij mij is het gevoel duidelijk veeeel sterker en zou ik er toch zo voor willen gaan. Heel gek eigenlijk. Hoe denkt jouw man er nu over? Die van mij zegt heel duidelijk nee, voor nu en wat hem betreft ook voor later. Leandrotje, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Balen dat je zo ziek bent ervan. Ben je misselijk en krijg je daar iets tegen? Hoop dat de weken snel voorbij gaan en je je snel beter gaat voelen. Hoe was dat bij de eerste twee zwangerschappen? Abrikoos, jouw hormonenverhaal herken ik ook zo. Dat elke afwijking van het normale je doet denken: 'misschien dan toch?!'. Hebben jullie nu samen afgesproken om het toch niet zonder condoom te doen, omdat je man aangeeft dat hij het eng vond? Hier: ik heb echt nog helemaal niets weggedaan en heb alles voor de eerste tijd nog in huis, badje, wiegje, wandelwagen (zolder staat goed vol). Ook kleertjes eigenlijk wel koffers en tassen vol, want we hebben een jongen en een meisje. Ik vertik het om ook maar iets weg te doen, omdat ik daarmee het idee krijg dat ik definitief iets afsluit en daar ben ik nog lang niet aan toe.
Caithy, hoe is het?!? Ik dacht snel even kijken, maar nog geen bericht? Heb je vanmorgen nog getest? Spannend!
Hoi, even gauw reageren! Het is niet positief want het was niet binnen de tijd en het is ook heeeeeeeeeeel licht. Zondag gaan we het weer proberen!
Spannend Caithy.. jammer dat je nog niet echt duidelijkheid hebt.. ik ga voor je duimen. Ik heb hier dus echt helemaal niets meer... haha...maar ik ben heel makkelijk en kijk wel op marktplaats en zo... drukke dag vandaag..dus ik ga snel weer... Fijn dag allemaal!
Ik ook niet, sterker nog na die miskraam heb ik alles weggegeven! Kruiden, wipper alles! Alleen heb ik nog een aantal dekens bewaard en lakens van het wiegje en het wiegje zelf! Ik wil alleen wel dit keer een nieuwe wagen, heb er diverse gehad en de mutsaerts transporter met 4 wielen beviel het meeste, omdat de bak onderin heel ruim was. Deze is nog steeds te koop maar ik wil graag naar mijn kindje kijken en dat kan bij die niet, dus het gaat de mutsy Evo worden of de slider! En qua meubels dat weet ik nog niet!
Spannend Caithy!! Ik heb ook alles weggedaan behalve het wiegje en de babykleertjes. Wij hebben ook een jongen en meisje en heb al het kleine spul bewaard. Verder is alles weg. Ik zou het ook niet erg vinden om alles opnieuw aan te schaffen, ik zou toch alles van MP halen, behalve de hydrofiele luiers. Hoe vaak ik mooie complete kinderwagensets zie die er echt uit zien als nieuw, dan ga ik echt geen nieuwe kopen hoor. Bij de aanschaf van een andere babykamer heb ik alleen een ledikantje nodig. Wij hebben inbouw klerenkasten en een commode wordt hier toch niet gebruikt, ja als opslag voor veel rotzooi . Wat ik wel graag zou willen is een mooie schommelstoel in de babykamer. Als ie dan onrustig is dat je dan daar even lekker kunt schommelen. Een klamboe zou ik niet weer aanschaffen, net zoals een wipper. De kids hebben er nooit ingezeten. Wel weer een schommelstoel omdat de jongste zoveel huilde en niet wou slapen overdag ( ja op schoot), en hij sliep heerlijk in de schommelstoel en had ik de handen vrij.
Zooo,en weer thuis..... Wipstoeltje wil ik juist weer wel,heb ik vroeger vaak gebruikt. Merk kinderwagen maakt me niet zoveel uit,als het er maar eentje met 4 wielen is! Verder alleen een ledikantje en juist hier wel een commode...ideaal!Maar kan gewoon een leuk dressoirtje zijn wat ik opknap hoor.Eerste jaar zou het gewoon bij ons op de kamer gaan,hebben nu geen puf om heel de zolder te verbouwen.Mijn man zit nog in de ziektewet voor zijn schouder en er is al bekend dat hij een omscholing moet gaan doen omdat hij zijn oude werk niet meer kan doen... Trouwens vanmiddag ff snel met mijn vriendin,die er vanaf weet,bij de miss etam gekeken... zulke leuke broeken,van die lekkere losse stof..elastieken band...haha... gek dat ik daar nu al naar kijk misschien.. maar vond ze zo leuk!